Gå til innhold

Livmortappen er høy, fuktig og bløt 4-5 dager før positiv el-test. Når jeg får positiv er den hard og lav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så rundt cd 8-9, har jeg kjent at livmortappen er høy, bløt, fuktig og åpen. Etter cd 10 ca begynner den å bevege seg lavere, og er allerede rundt cd 13, lav, hard, lukket og øm. Cd 13-14 er da jeg har fått positiv eggløsningstest. Det betyr at da jeg har LH-stigning, så har livmortappen allerede vært "ufuktbar" i et par dager allerede :S

Hva bør jeg stole på? Fruktbar tapp, eller eggløsningstester. Hadde mye sex rundt cd 12-15, men da kjente jeg at tappen liksom var litt "i veien".  (Vi har sex ellers også, altså, men har lagt inn nådestøtet rundt disse dagene). 

Jeg vet at temping sannsynligvis ville gitt meg noen svar, men jeg jobber skift, så temping blir bare kluss. Pluss at jeg har hatt 2 runder med feber siste par månedene. 

Eggløsningsslim har jeg mellom ca cd 8 og 20, så det er lite til hjelp. 

Har regelmessig 28-dagres syklus, og alle eggløsningstestene har hittil gitt positiv cd 13-14. 

Men, ja, hvorfor er tappen min lukket 2 dager pluss før jeg angivelig har eggløsning?!

Anonymkode: d9606...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj alle disse gravid/prøve/tisse-trådene er så ekle og grafiske. Enten er man gravid eller så er man ikke det. Hjelper ikke å lage hundre tråder, man blir ikke mer gravid av det.

Anonymkode: d05b2...c9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Æsj alle disse gravid/prøve/tisse-trådene er så ekle og grafiske. Enten er man gravid eller så er man ikke det. Hjelper ikke å lage hundre tråder, man blir ikke mer gravid av det.

Så slutt å klikk deg inn på disse gravid/prøve/tisse-trådene…?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 4c617...a32

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sjansene for å bli gravid er jo større om man kjenner sin egen kropp og syklus. I alle fall om man har problemer med å bli gravid og ønsker å finne ut hva som kan være årsaken. Det er lov å være litt respektfull, og bare la være å klikke seg inn om man ikke er interessert/ikke sliter med å få barn. 

• Liker 1
Skrevet

Min tapp lukket seg nå cd14. Gest viste to like cd 9 (to dager etter mens). I dag bittelitt åpen. I går eggløsningsslim er tykkere, I dag litt slim som er tynnere. 

Kan man få eggløsning mer enn to dager etter to like streker? 

Min også er jo mer lukket og hvis jeg har eggløsning nå, er det et dårlig tegn? Skal ikke den være åpen?

Anonymkode: cef14...dd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min tapp lukket seg nå cd14. Gest viste to like cd 9 (to dager etter mens). I dag bittelitt åpen. I går eggløsningsslim er tykkere, I dag litt slim som er tynnere. 

Kan man få eggløsning mer enn to dager etter to like streker? 

Min også er jo mer lukket og hvis jeg har eggløsning nå, er det et dårlig tegn? Skal ikke den være åpen?

Det mest normale er vel 12-36 timer etter test, at eggløsning skjer. Men det finnes helt sikkert variasjoner på dette, og kommer jo litt an på hvor i LH-stigningen du måler. Så antar at det går an å få eggløsning to dager etter positiv eggløsningstest. 

Testet du med eggløsningstester i de andre dagene? Hvordan var resultatet de dagene?

Om eggløsningstest ga positivt svar cd 9, og dette stemmer overens med fysiske tegn og cervix, så virker det jo som at du da har hatt eggløsning på ca 10-11? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det mest normale er vel 12-36 timer etter test, at eggløsning skjer. Men det finnes helt sikkert variasjoner på dette, og kommer jo litt an på hvor i LH-stigningen du måler. Så antar at det går an å få eggløsning to dager etter positiv eggløsningstest. 

Testet du med eggløsningstester i de andre dagene? Hvordan var resultatet de dagene?

Om eggløsningstest ga positivt svar cd 9, og dette stemmer overens med fysiske tegn og cervix, så virker det jo som at du da har hatt eggløsning på ca 10-11? 

Ts

Testet fra CD 7 og tester enda (nå nesten hvit teststrek). CD9 var tydelig to like streker. Det har ingen andre dager vært. Også testet morgen og kveld. CD 9 var begge nesten helt lik, ene var sterkere. Kan godt hende eggløsning allerede har vært, men hvorfor EL-slim nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Testet fra CD 7 og tester enda (nå nesten hvit teststrek). CD9 var tydelig to like streker. Det har ingen andre dager vært. Også testet morgen og kveld. CD 9 var begge nesten helt lik, ene var sterkere. Kan godt hende eggløsning allerede har vært, men hvorfor EL-slim nå?

Hmm.. Er jo litt tidlig med eggløsning på cd 9, selv om det absolutt kan skje. Ville i alle fall fortsette med el-testene for å være på den sikre siden. For min del, har jeg slim både her og der, så det er lite til å stole på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...