Gå til innhold

Annleggningsmaskinfører/ maskinfører voksen alder?

Anbefalte innlegg

Gjest Martineroxyy
Skrevet

Ingen her som vet Hvordan man blir maskinfører i voksen alder? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må melde deg på maskinførerkurs!

Anonymkode: 14660...e34

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å betale det selv? Må man ikke ha vidergående anlegg 2 år egt? 

Skrevet

Du kan vel få kurs om du får jobb først, men da må det være hos en bedrift som ikke kan velge og vrake i søknader. Om du går på nav og vil omskolere deg så kan du få støtte av dem til forskjellige serfikater og kurs. 

Bra jobb da, vet av et par som stortrives. Og med muligheter for endel nattarbeid som er ekstra godt betalt.

Anonymkode: 717ce...c20

Gjest Martineroxyy
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det ikke Litt rart att man må vite exakt Hva man ska drive med når man er 16 år. Og når man er voksen og angrer valget så må man begynne å betale dyre kurs? Må vell finnes Noen voksenopplæring som vi har i Sverige? 

Endret av Martineroxyy
Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan vel få kurs om du får jobb først, men da må det være hos en bedrift som ikke kan velge og vrake i søknader. Om du går på nav og vil omskolere deg så kan du få støtte av dem til forskjellige serfikater og kurs. 

Bra jobb da, vet av et par som stortrives. Og med muligheter for endel nattarbeid som er ekstra godt betalt.

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vill så gjerne jobbe i anleggningsbransjen. Virker morsomt og hyggeligt. Men virker vanskeligt når man ikke vet Hvor man ska begynne. Jobber natt nå så det er ikke aktuellt i fremtiden. Vill jobbe sån 6-15 😃

Skrevet

Er du ferdig med vgs?

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du ferdig med vgs?

Jag är 28 år, er ferdig med vgs 

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk, har vart inne på begge dem. Chattet med en ista om kurs og da kunne man ikke Bennytte lånekassa. Med den lønna jeg har idag i Norge så kommer det ta meg mange måneder å spare till ett kurs og i tillegg må jeg bli permitert og ikke få lønn mens jeg tar utandningen. Synes det er veldigt merkeligt, i Sverige kan man få slike kurs på lån eller dekket. Men ikke i Norge? Som jeg har skjønnt må man vare arbeidsledig og spørre nav? 

Skrevet
Martineroxyy skrev (2 minutter siden):

Takk, har vart inne på begge dem. Chattet med en ista om kurs og da kunne man ikke Bennytte lånekassa. Med den lønna jeg har idag i Norge så kommer det ta meg mange måneder å spare till ett kurs og i tillegg må jeg bli permitert og ikke få lønn mens jeg tar utandningen. Synes det er veldigt merkeligt, i Sverige kan man få slike kurs på lån eller dekket. Men ikke i Norge? Som jeg har skjønnt må man vare arbeidsledig og spørre nav? 

Ja, for å få det dekket så man må vel enten være arbeidsledig eller ha behov for omskolering gjerne på grunn av helseproblemer -eller få jobb i en bedrift som sier i stillingsannonsen at de tilbyr kurs til de som ikke har. 

Går jo an å snakke med banken også da, for å ta opp lån privat. 

Men jeg har ikke spesielt god peiling på dette altså. 

Hva med å ringe noen firma og høre hva de har av råd å gi? Og du kan få time hos nav for å høre om de har noe å tilby eller har råd om hvordan du skal gå frem. 

Heier på deg -jeg tror at om du virkelig vil så får du det til, men du må kanskje stå litt på, ringe litt rundt, undersøke og få råd fra flere. 

Skrevet

Mulig gjengen på diskusjon.no også har mer erfaring og kunnskap om dette emnet enn brukerne her på KG, er flere menn der og det er jo et litt mannsdominert yrke (selv om en av de jeg kjenner er kvinne faktisk :) )

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, for å få det dekket så man må vel enten være arbeidsledig eller ha behov for omskolering gjerne på grunn av helseproblemer -eller få jobb i en bedrift som sier i stillingsannonsen at de tilbyr kurs til de som ikke har. 

Går jo an å snakke med banken også da, for å ta opp lån privat. 

Men jeg har ikke spesielt god peiling på dette altså. 

Hva med å ringe noen firma og høre hva de har av råd å gi? Og du kan få time hos nav for å høre om de har noe å tilby eller har råd om hvordan du skal gå frem. 

Heier på deg -jeg tror at om du virkelig vil så får du det til, men du må kanskje stå litt på, ringe litt rundt, undersøke og få råd fra flere. 

Men å va söt du är! Tack för støtten, ska absolut ringe nav og Litt firmaer åsså ska jeg skrive i det diskussions forume som jeg fick tips om. 😄 jag vill virkelie dette så tenker ikke gi opp även om det føles Litt håpløst Akuratt nå 🤗

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mulig gjengen på diskusjon.no også har mer erfaring og kunnskap om dette emnet enn brukerne her på KG, er flere menn der og det er jo et litt mannsdominert yrke (selv om en av de jeg kjenner er kvinne faktisk :) )

Ska prøve dette, tack 🤩 

Skrevet
Martineroxyy skrev (3 minutter siden):

Men å va söt du är! Tack för støtten, ska absolut ringe nav og Litt firmaer åsså ska jeg skrive i det diskussions forume som jeg fick tips om. 😄 jag vill virkelie dette så tenker ikke gi opp även om det føles Litt håpløst Akuratt nå 🤗

Ingen årsak, jeg synes det er kult med voksne som vil noe nytt jeg, og vi trenger gode anleggsarbeidere! 

Enda et sted å få råd er jo rett og slett en videregående skole med denne utdanningen, du får sikkert en prat med noen lærere som kan veilede om du ringer. De kjenner jo også miljøet og utdanningsmuligheter rundt om i landet ganske godt kan jeg tenke meg. 

Lykke til! 

Og god natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...