AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Vi har to barn som er 1 og 4 år. Det var ikke vanskelig å levere jenta mi før, men nå kan jeg ikke tåle fort min gutt. Han gråter og gråter. Av og til får jeg fri ham når jeg ikke jobber. Er det normal å gå barnehage for barn som er 1 år eller nærmere alder ??? Anonymkode: 00923...605
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Er det 1-åringen som ikke liker barnehagen? Min begynte akkurat da hun var 1 år, og det gikk overraskende fint (veldig mammadalt, så trodde det skulle bli verre) Da hun byttet barnehage i år som 2-åring, var det mye verre, og innkjøringen tok mye lengre tid. Sikkert fordi hun skjønner mer. Kanskje ta en prat med barnehagepersonalet om hvordan dere kan gjøre levering best mulig? Det verste som fins er jo å levere et barn som gråter i barnehage. Anonymkode: 090ef...75f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Du bør absolutt ikke ha barnet hjemme bare fordi det protesterer. Helt vanlig at 1-åringer gråter en del. Det går over ofte med en gang mor har gått. Anonymkode: 19d29...ed9 1
Hårfarge Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det 1-åringen som ikke liker barnehagen? Min begynte akkurat da hun var 1 år, og det gikk overraskende fint (veldig mammadalt, så trodde det skulle bli verre) Da hun byttet barnehage i år som 2-åring, var det mye verre, og innkjøringen tok mye lengre tid. Sikkert fordi hun skjønner mer. Kanskje ta en prat med barnehagepersonalet om hvordan dere kan gjøre levering best mulig? Det verste som fins er jo å levere et barn som gråter i barnehage. Anonymkode: 090ef...75f Jo, vi hadde en prat og de sier, det skal bli bra med tida. Det skjønner jeg og barn vaner dag og dag. Men er det ikke litt grusomt for 1 åring gutt uten mamma og pappa nesten 5-6 timer.. Kona og jeg diskuterer den men kunne ikke fått et svar... Det er hjerteskjærende :(((
Rucula Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bør absolutt ikke ha barnet hjemme bare fordi det protesterer. Helt vanlig at 1-åringer gråter en del. Det går over ofte med en gang mor har gått. Anonymkode: 19d29...ed9 Jada, fordi barnet gir opp. Barnet skjønner at mor ikke kommer tilbake og det derfor ikke er noe vits å gråte. Det betyr ikke at barnet har det fint og er trygg. Det er gjort undersøkelser på stressnivået på 1 åringer i bhg og det er høyt! Og det stiger utover dagen jo lenger barnet er der. Man skal ikke bagatellisere en liten baby sitt behov for sin mor! Det er pokker meg naturstridig!! 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du bør absolutt ikke ha barnet hjemme bare fordi det protesterer. Helt vanlig at 1-åringer gråter en del. Det går over ofte med en gang mor har gått. Anonymkode: 19d29...ed9 Hæ????? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hæ? Anonymkode: ee905...345 Anonymkode: 00923...605
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hæ????? Anonymkode: 00923...605 Hva er det du ikke skjønner? Dersom barnets gråt gjør at foreldre gir etter så skaper det uforutsigbarhet rundt barnehagen. Fint å ha barnet hjemme en gang i blant, men ikke i innkjøringsfase fordi man ikke har hjerte til å sende ungen sin. Anonymkode: 19d29...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har to barn som er 1 og 4 år. Det var ikke vanskelig å levere jenta mi før, men nå kan jeg ikke tåle fort min gutt. Han gråter og gråter. Av og til får jeg fri ham når jeg ikke jobber. Er det normal å gå barnehage for barn som er 1 år eller nærmere alder ??? Anonymkode: 00923...605 Min 1 åring koser seg i bhg, lett å levere og vil ikke bestandig hjem. Anonymkode: e77b2...6c4 1
Rucula Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har en gutt på 16 mnd som begynte i bhg forrige uke. Vi har brukt lang tid på tilvenning og vært på jevnlige besøk den siste mnd for tilvenning begynte. Foreløpig er han super trygg og krabber rett inn på avdelinga og vinker fornøyd. De sier at han er en ekstremt trygg og tillitsfull gutt. Men jeg vet jo at dette kan snu! Datteren vår begynte i bhg da hun var 18 mnd og alt gikk fint i begynnelsen. Men så gikk det ikke fint lenger og det neste året var et mareritt! Til slutt satte jeg ned foten og sa at noe måtte gjøres. Vi hadde møter med bhg og bhg innhentet hjelp fra andre instanser. 2 uker senere var alt mye bedre. Løsningen var at de voksne i bhg måtte jobbe med relasjonen til barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er det du ikke skjønner? Dersom barnets gråt gjør at foreldre gir etter så skaper det uforutsigbarhet rundt barnehagen. Fint å ha barnet hjemme en gang i blant, men ikke i innkjøringsfase fordi man ikke har hjerte til å sende ungen sin. Anonymkode: 19d29...ed9 Sorry!! Svaret gikk til feil person. Det var ikke til deg Anonymkode: 00923...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå