AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Noen som har tips til fine områder i Drammen som er hyggelige å bo i? Bør være i gangavstand til sentrum. Er for eksempel området rundt Drammen Stasjon koselig? Anonymkode: e7fc7...c0b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Nei, ikke Strømso. Velg heller Åssiden, Danvik, Bragernes, Gulskogen. Anonymkode: 4ff76...40b
fru Alving Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Nybyen er koselig og har gangavstand til stasjonen. Området rett ved stasjonen og i retning motorveibrua er ikke nødvendigvis så barnevennlige. Danvik er i gangavstand og kanskje byens hyggeligste strøk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Øren er ålreit, også er det på solsida (Bragernes). Har dere veldig god råd, Strøtvet og Toppenhaug. Ville ikke bodd på Strømsø pga lite sol (been there…). Anonymkode: 878f5...238 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg ville valgt Nybyen/Gulskogen. Jeg har bodd i mange forskjellige bydeler i Drammen gjennom voksenlivet og det er Nybyen og Gulskogen som er steder jeg har trivdes best. Bor på Øren nå og det er fint her også, men det er ikke like nærme stasjonen. Hvis kriteriet er gangavstand til stasjonen ville jeg valgt Nybyen. Nybyen er 10 minutter unna sentrum uten å føles som å bo midt i byen. Anonymkode: 6029d...faa 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Er det forskjell på husleienivået i de ulike delene? Er Gulskogen det som er billigst og mest sentralt? Anonymkode: e7fc7...c0b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er det forskjell på husleienivået i de ulike delene? Er Gulskogen det som er billigst og mest sentralt? Anonymkode: e7fc7...c0b Gulskogen er ikke sentralt nei. Anonymkode: 5b18a...ef1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er det forskjell på husleienivået i de ulike delene? Er Gulskogen det som er billigst og mest sentralt? Anonymkode: e7fc7...c0b Jeg tror muligens det er litt dyrere i Nybyen/Gulskogen enn andre steder. Gulskogen blir for langt unna sentrum dersom du skal ha gangavstand til stasjonen i Drammen, men det er en stasjon på Gulskogen også, så du kan finne noe der om det er greit for deg at å gå inn til sentrum blir litt lengre. Hvis du har barn så burde du finne ut av skolekrets før du leier, du bør ikke la barna dine gå på Rødskog skole. Anonymkode: 6029d...faa
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror muligens det er litt dyrere i Nybyen/Gulskogen enn andre steder. Gulskogen blir for langt unna sentrum dersom du skal ha gangavstand til stasjonen i Drammen, men det er en stasjon på Gulskogen også, så du kan finne noe der om det er greit for deg at å gå inn til sentrum blir litt lengre. Hvis du har barn så burde du finne ut av skolekrets før du leier, du bør ikke la barna dine gå på Rødskog skole. Anonymkode: 6029d...faa Gulskogen har det største shoppingsenteret i byen, om det er viktig. Ellers er det veldig flerkulturelt der men rolig og koselig. Anonymkode: 51510...535 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Mange fine områder i Drammen, og det kommer jo an på hvilke av dine kriterier som er det viktigste. De beste områdene er etter min mening Øren, Bragernes og Åssiden. Øren og Bragernes er i gåavstand til sentrum, og derfor noe dyrere enn Åssiden. Åssiden har alt man trenger av butikker i umiddelbar avstand, og gode bussforbindelser til byen om man bor på flaten. Gulskogen er en hyggelig bydel, men her er det dårlig bussforbindelse men egen togstasjon. Alle disse stedene er i gåavstand til sentrum altså, men det tar litt tid å gå fra Åssiden og Gulskogen, men da langs elvebredden. Gulskogen senter vil jeg si at er det eneste kjøpesenteret som er verdt å nevne i byen. Anonymkode: 1616f...e06 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 On 10/10/2021 at 11:43 PM, AnonymBruker said: Noen som har tips til fine områder i Drammen som er hyggelige å bo i? Bør være i gangavstand til sentrum. Er for eksempel området rundt Drammen Stasjon koselig? Anonymkode: e7fc7...c0b Drammen stasjon blir på «feil side av elva», mener jeg å huske, hvis du vil ha det så enkelt som mulig ift gåavstand og butikker. Togstasjonen der er også på feil side ift park/lekeområde for barn. Anonymkode: c86a2...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå