Gjest JE123 Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 (endret) Hei. Jeg og min partner har prøvd i ett års tid å bli gravide uten hell. MEN det er nå de siste 5 mnd at jeg har fulgt med på app ift. Syklus. Jeg prøvde å ta eggløsningstest i 5 dager på de blå dagene, hvor jeg ikke hadde eggløsning noen av dagene. Kan jeg ha tatt testen på feil tidspunkt? Er det noen som har gode tips vi muligens kan prøve for å øke mulighetene til å bli gravide? Takker for alle gode tips. Endret 17. oktober 2021 av JE123
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Hvor gamle er dere? Ila. av dette året, har dere hatt sex på tilfeldige dager, eller har du timet ca. når du tenker du kan ha hatt eggløsning? Hvis man har sex annenhver dag uansett er det jo greit, men er det mindre, så er det fort gjort å gå glipp av eggløsningen, og det blir det jo ikke noen graviditet. Anonymkode: 6cb76...6b0 1
Gjest JE123 Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er dere? Ila. av dette året, har dere hatt sex på tilfeldige dager, eller har du timet ca. når du tenker du kan ha hatt eggløsning? Hvis man har sex annenhver dag uansett er det jo greit, men er det mindre, så er det fort gjort å gå glipp av eggløsningen, og det blir det jo ikke noen graviditet. Anonymkode: 6cb76...6b0 Vi er 26 år. Vi har hatt på tilfeldige dager, men de siste 5 mnd har vi hatt annenhver dag som oftest, selvfølgelig noen uker det blir mindre MEN vi følger appen flo ekstra ift. Disse blå dagene.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Jegtok eggløsningsstrimler og fikk utslag langt ute i syklusen. De var altså heeelt på bærtur. Hørte på min mor som hadde fått fire barn. Hadde da samleie i dagene rett etter mens slik som hun oppfordret til. Hadde for det prøvd i nesten et år. I tillegg fulgte jeg nøye med på hva som skjedde ift typiske tegn på eggløsningsslim, med "røde tråder i".. Da satt den på første forsøk. Forhør deg med din mor og se godt på papiret etter vannlating er min oppfordring 😅 Anonymkode: 43a73...fa8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Eg brukte ikkje akkurat samme app som deg, så veit ikkje kor sikkre dei 'blå dagane' er. Men, eg hadde ein syklus med eggløysing mykje seinare enn eg trudde! Brukte eggløysings-tester til eg fann eggløysinga, som kunne variere frå syklusdag 24 til 32 (ikkje rundt forventa 14-ish). Så mitt tips er å ta tester fleire dager, til du finner riktig tid for deg. Det koster litt å kjøpe maaaange tester,men kjøp på nett og kjøp sånn 30-40 i slengen (feks). Test til samme nokon lunde tid kvar dag (feks morgenurin), og dei dagane der eg sjølv følte det var noko meir på gang testa eg også etter arbeidstid. Etter nokon månadar med dette, så begynte eg å kjenne litt meir på kroppen når noko var på gang. Lykke til, og fortsett med testinga! Anonymkode: 60010...a31 1
Gjest JE123 Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jegtok eggløsningsstrimler og fikk utslag langt ute i syklusen. De var altså heeelt på bærtur. Hørte på min mor som hadde fått fire barn. Hadde da samleie i dagene rett etter mens slik som hun oppfordret til. Hadde for det prøvd i nesten et år. I tillegg fulgte jeg nøye med på hva som skjedde ift typiske tegn på eggløsningsslim, med "røde tråder i".. Da satt den på første forsøk. Forhør deg med din mor og se godt på papiret etter vannlating er min oppfordring 😅 Anonymkode: 43a73...fa8 Takk for tips, da skal jeg følge med og ta dette med meg 😀
Gjest JE123 Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eg brukte ikkje akkurat samme app som deg, så veit ikkje kor sikkre dei 'blå dagane' er. Men, eg hadde ein syklus med eggløysing mykje seinare enn eg trudde! Brukte eggløysings-tester til eg fann eggløysinga, som kunne variere frå syklusdag 24 til 32 (ikkje rundt forventa 14-ish). Så mitt tips er å ta tester fleire dager, til du finner riktig tid for deg. Det koster litt å kjøpe maaaange tester,men kjøp på nett og kjøp sånn 30-40 i slengen (feks). Test til samme nokon lunde tid kvar dag (feks morgenurin), og dei dagane der eg sjølv følte det var noko meir på gang testa eg også etter arbeidstid. Etter nokon månadar med dette, så begynte eg å kjenne litt meir på kroppen når noko var på gang. Lykke til, og fortsett med testinga! Anonymkode: 60010...a31 Tusen takk for gode tips! Da skal jeg prøve i en lenger periode å ta tester. For jeg tok kun på de dagene hvor det sto at eggløsningen var rett rundt hjørnet og selve dagen uten at jeg fikk positivt svar.. så da skal jeg heller kjøpe en del og følge med! Anbefaler du da å starte 10 dager fra 1 dag med mens og uti dag 32?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Etter hva jeg har lest meg frem til er det best å ta eggløsningstestene rundt kl. 14 og helst da ikke ha tisset på 2-3 timer minst før. Og samme tid hver dag. Ville nok tatt tester litt lenger enn bare de blå dagene, ville begynt litt før og fortsatt til en ble positiv. Ville også kjent etter eggløsningsslim For meg var det ingen røde tråder i som en annen bruker sier, det var bare litt mer utflod som føltes litt seigere enn vanlig, ikke helt som beskrevet på nett synes jeg. Så antar dette også varierer litt fra kvinne til kvinne. Om du ikke finner noen el med tester men har regelmessig mens ville jeg tatt en tur til gynekolog. Du kan allerede nå kontakte fastlegen for å få det via offentlige siden dere har prøvd i 1 år (men er litt venteliste). Er jo også veldig lett å teste mannens sæd, det er en enkel sædprøve han leverer som de kan teste for å se at han har ok kvalitet. Mindre inngripende enn test av deg. Anonymkode: 0836a...35c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Brukte Flo selv. Eggløsningsdagen der var feil. Gikk mange mnd med prøving på det som Flo mente var eggløsning uten graviditet. Prøvde deretter en eggløsningskalkulator på nettet i steden for da jeg ikke følte jeg hadde EL når Flo sa det. Da gikk det på «første forsøk» Anonymkode: 8d65b...6cc
Gjest JE123 Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter hva jeg har lest meg frem til er det best å ta eggløsningstestene rundt kl. 14 og helst da ikke ha tisset på 2-3 timer minst før. Og samme tid hver dag. Ville nok tatt tester litt lenger enn bare de blå dagene, ville begynt litt før og fortsatt til en ble positiv. Ville også kjent etter eggløsningsslim For meg var det ingen røde tråder i som en annen bruker sier, det var bare litt mer utflod som føltes litt seigere enn vanlig, ikke helt som beskrevet på nett synes jeg. Så antar dette også varierer litt fra kvinne til kvinne. Om du ikke finner noen el med tester men har regelmessig mens ville jeg tatt en tur til gynekolog. Du kan allerede nå kontakte fastlegen for å få det via offentlige siden dere har prøvd i 1 år (men er litt venteliste). Er jo også veldig lett å teste mannens sæd, det er en enkel sædprøve han leverer som de kan teste for å se at han har ok kvalitet. Mindre inngripende enn test av deg. Anonymkode: 0836a...35c Tusen takk for godt tips. Da skal jeg fortsette å følge med å håpe at jeg finner ut av det . Føles veldig håpløst å prøve så lenge, og at ingenting skjer. Ble derfor litt nervøs når eggløsning ikke viste seg på testene heller, men da har jeg kanskje bare testet på feil dager... Ja har kontaktet lege slik at både jeg og han kan sjekke oss!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 1 hour ago, JE123 said: Tusen takk for gode tips! Da skal jeg prøve i en lenger periode å ta tester. For jeg tok kun på de dagene hvor det sto at eggløsningen var rett rundt hjørnet og selve dagen uten at jeg fikk positivt svar.. så da skal jeg heller kjøpe en del og følge med! Anbefaler du da å starte 10 dager fra 1 dag med mens og uti dag 32? Begynn dag 10 ja (så sant du ikkje har ein svært kort syklus da), også tar du tester til du får positivt utslag. Kanskje en dag eller to etterpå for å sjå at LH har en topp som går ned igjen. Når eg hadde fått litt kontroll på at syklusen min var lang, venta eg med å teste til feks dag 20 og utover. Men først når eg var heilt sikker på at eg ikkje hadde eggløysing før det. Tar litt tid å bli kjent med egen syklus Anonymkode: 60010...a31
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jegtok eggløsningsstrimler og fikk utslag langt ute i syklusen. De var altså heeelt på bærtur. Hørte på min mor som hadde fått fire barn. Hadde da samleie i dagene rett etter mens slik som hun oppfordret til. Hadde for det prøvd i nesten et år. I tillegg fulgte jeg nøye med på hva som skjedde ift typiske tegn på eggløsningsslim, med "røde tråder i".. Da satt den på første forsøk. Forhør deg med din mor og se godt på papiret etter vannlating er min oppfordring 😅 Anonymkode: 43a73...fa8 Jeg har også lurt på dette med EL-tester. Kjæresten og jeg ble egentlig enige om at vi ikke skulle bruke sånt, og ikke stresse så mye med det. Jeg leste litt på nettet og ser av statistikken at de som bruker EL-tester har litt bedre odds, men ikke mye! Vi prøver også, men er bare i 2. mnd. Er på dag 11 etter mens nå, så tenker å starte allerede, venter bare på at mannen skal komme hjem fra tur... Er vanskelig å vite med EL, spesielt når man har gått på prevensjon en stund. Jeg tracker i Ladytimer, men den klarer ikke forutse syklus nøyaktig. Anonymkode: 6cb76...6b0
Amatariel Skrevet 11. oktober 2021 #13 Skrevet 11. oktober 2021 Anbefaler underforumet her for prøvere. Mye kunnskapsrike damer der https://forum.kvinneguiden.no/forum/54-prøvere-og-ufrivillig-barnløse/
Gjest JE123 Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Anbefaler underforumet her for prøvere. Mye kunnskapsrike damer der https://forum.kvinneguiden.no/forum/54-prøvere-og-ufrivillig-barnløse/ Takk for tips 😊
Gjest JE123 Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 19.55): Begynn dag 10 ja (så sant du ikkje har ein svært kort syklus da), også tar du tester til du får positivt utslag. Kanskje en dag eller to etterpå for å sjå at LH har en topp som går ned igjen. Når eg hadde fått litt kontroll på at syklusen min var lang, venta eg med å teste til feks dag 20 og utover. Men først når eg var heilt sikker på at eg ikkje hadde eggløysing før det. Tar litt tid å bli kjent med egen syklus Anonymkode: 60010...a31 Da skal jeg prøve å følge litt med, håper på positivt svar… Tusen takk for tips
Gjest JE123 Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 19.40): Brukte Flo selv. Eggløsningsdagen der var feil. Gikk mange mnd med prøving på det som Flo mente var eggløsning uten graviditet. Prøvde deretter en eggløsningskalkulator på nettet i steden for da jeg ikke følte jeg hadde EL når Flo sa det. Da gikk det på «første forsøk» Anonymkode: 8d65b...6cc Søkte du bare på "eggløsningskalkulator" på nettet? Tusen takk for tips ✨
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå