Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da samboeren min var gravid var det en full mann som gikk inn i leiligheten vår. Han la seg på sofaen og sovnet. Samboeren vekket meg som fikk vekket ham og fikk han ut. Mannen var helt harmløs. Vi har brannsikre dører så hvis de er låst er det umulig å komme seg inn i leiligheten. Nå bruker samboeren denne historien som begrunnelse for at jeg ikke skal dra på jobbkonferanse.
Hvordan kan jeg få samboeren min til å forstå at hun er paranoid og må jobbe med seg selv. Jeg tenker at en jobbkonferanse fra fredag til lørdag kan være god trening for samboeren min.

Hun mener jeg er urimelig siden vi har baby

Jeg mener hun trenger å takle utfordringer nå som hun er blitt mamma

Burde jeg fra på jobbkonferanse?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Terrex skrev (Akkurat nå):

Da samboeren min var gravid var det en full mann som gikk inn i leiligheten vår. Han la seg på sofaen og sovnet. Samboeren vekket meg som fikk vekket ham og fikk han ut. Mannen var helt harmløs. Vi har brannsikre dører så hvis de er låst er det umulig å komme seg inn i leiligheten. Nå bruker samboeren denne historien som begrunnelse for at jeg ikke skal dra på jobbkonferanse.
Hvordan kan jeg få samboeren min til å forstå at hun er paranoid og må jobbe med seg selv. Jeg tenker at en jobbkonferanse fra fredag til lørdag kan være god trening for samboeren min.

Hvor gammel er babyen? Er det utfordringer som tilsier at du bør være hjemme? 

Anonymkode: 75d24...edb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er babyen? Er det utfordringer som tilsier at du bør være hjemme? 

babyen er to måneder.

Skrevet

Jobbkonferanse på en fredagskveld?

Anonymkode: db9e3...64f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobbkonferanse på en fredagskveld?

Anonymkode: db9e3...64f

Ja tipper konferansen er mest fest. 

men om det stemmer det TS skriver så er samboeren urimelig. 

• Liker 14
Skrevet
Terrex skrev (4 minutter siden):

Enig :)

Anonymkode: f339f...127

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes at hun er urimelig. Hun trenger hjelp til å bli trygg på seg selv igjen og den hjelpen må hun få fra en psykolog. Hun kan ikke forvente at du aldri blir borte mens hun er hjemme selv.

Anonymkode: 8090f...618

• Liker 15
Skrevet

Barnet er kun 2 mnd gammel, dere er rimelig ferske foreldre begge to.
Å reise fra en 2 mnd gammel baby for å dra på en konferanse en hel helg, som mest sannsynlig er mye sosialt og lite faglig er ikke noe som jeg syns man skal prioritere foran en liten baby på kun 2 mnd.
Din samboer er utrygg fra før og nå har hun et ferskt lite barn som hun skal ta vare på samtidig, den treningen på å bli trygg bør man heller legge til når barnet er litt større og man er tryggere i foreldrerollen.

Anonymkode: 3ed4f...3c6

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å reise fra en 2 mnd gammel baby for å dra på en konferanse en hel helg, som mest sannsynlig er mye sosialt og lite faglig er ikke noe som jeg syns man skal prioritere foran en liten baby på kun 2 mnd.
Din samboer er utrygg fra før og nå har hun et ferskt lite barn som hun skal ta vare på samtidig, den treningen på å bli trygg bør man heller legge til når barnet er litt større og man er tryggere i foreldrerollen.

Er tilbøyelig til å være enig i den. Kan tenke meg at dama til ts er førstegangs, og at hun ikke føler seg trygg med å være alene med babyen i flere dager. I tillegg kommer opplevelsen med han fyren.

Det er sikkert ikke noe som vil vedvare dette.,

Hadde ikke dratt hvis jeg kunne unngått det.

• Liker 18
Skrevet

Tipper hverken samboeren eller babyen sover regelmessige enda. Med mindre sjefen beordrer deg, er det ikke smart å dra. 

Anonymkode: b029c...f53

• Liker 9
Gjest theTitanic
Skrevet

Tror også det er litt unntakstilstand nå og kanskje noen måneder til, og ikke at det blir slik at du ikke kan reise bort i fremtiden. Det ville selvsagt blitt et problem hun måtte lære seg å takle. 

Skrevet

Du skal i alle fall ikke si til samboeren din at hun er paranoid, det kommer sannsynligvis til å virke mot sin hensikt.

Hva med å vise forståelse for at hun er engstelig, og prøve å betrygge henne?

• Liker 13
Skrevet

Såklart reiser du på konferanse. Ikke la henne stå og kommandere deg. 

Jeg er dame selv og hadde aldri oppført meg sånn mot min mann. 

Anonymkode: 896b4...1ee

• Liker 9
Skrevet

2 måneder er litt tidlig å reise bort. Ville nok blitt hjemme, uavhengig av hendelsen med denne mannen.

Anonymkode: 300c0...87d

• Liker 14
Skrevet

Hvis mamma er frisk og rask og babyen ikke har kolikk eller andre tilstander som gir mye gråt og lite søvn, mener jeg at en jobbkonferanse fra fredag til lørdag burde være helt overkommelig når babyen er 2 måneder.

Hvis hun er redd for å være alene, må en gang være den første, og det kan like gjerne være nå som når babyen blir et år. 

Kan dere avtale at du videochatter når hun skal legge seg og blir med på en runde for å stenge dører og vinduer?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2 måneder er litt tidlig å reise bort. Ville nok blitt hjemme, uavhengig av hendelsen med denne mannen.

Anonymkode: 300c0...87d

Men mange har jo fedre som feks jobber langt unna og blir borte et par dager? 

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes du kan bli hjemme. Hun er hormonell og engstelig. Mye er nytt i livet deres. Det er en enorm omveltning å få barn, og med tanke på den opplevelsen hun har hatt tenker jeg det er helt innafor å være avhengig av litt ekstra trygghet. Det å passe på en veldig liten baby er i seg selv ganske skummelt. 

Anonymkode: e6e4b...01b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men i alle dager... skal man droppe alt av ambisjoner innenfor karriere de første månedene man for barn? 

Selvfølgelig skal TS dra på konferansen.

Anonymkode: b8028...fa8

• Liker 6
Skrevet
Ulven skrev (1 time siden):

Hvis mamma er frisk og rask og babyen ikke har kolikk eller andre tilstander som gir mye gråt og lite søvn, mener jeg at en jobbkonferanse fra fredag til lørdag burde være helt overkommelig når babyen er 2 måneder.

Hvis hun er redd for å være alene, må en gang være den første, og det kan like gjerne være nå som når babyen blir et år. 

Kan dere avtale at du videochatter når hun skal legge seg og blir med på en runde for å stenge dører og vinduer?

Enig i denne. 

Anonymkode: 8bb18...46c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt uenig. Hva gjør alenemødre da? Mange klarer seg helt alene fra dag 1. 

Dessuten har vel alle foreldre godt av å komme seg ut litt. Neste gang kan det være hennes tur, så kan han være hjemme med barnet. 

Anonymkode: 0214b...f05

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...