Gå til innhold

Hvordan man kan takle mot masse regninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Norge, det er ikke lett å leve uten p jobbe. Man må betale for husleie, strøm, barnehage osv.. det blir masse penger. Hvis man ikke har jobb eller det er bare en jobber i huset( særlig i Oslo), må leve trangt. 

Jeg lurer på om er det vanskelig for dere å betale regninger eller å leve som vanlig folk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er vanskelig selv med dårlig økonomi. Det handler om prioriteringer. 
Nei, det er ikke noe morsomt å ikke kunne unne seg noe ekstra eller kjøpe alt av klær man trenger, ikke kunne dra på ferie eller alltid være den som gir julegaver og bursdagsgaver som er av den aller billigste sorten…men det er ikke vanskelig.

Anonymkode: e72a5...cd3

Skrevet
Hårfarge skrev (7 minutter siden):

Her i Norge, det er ikke lett å leve uten p jobbe. Man må betale for husleie, strøm, barnehage osv.. det blir masse penger. Hvis man ikke har jobb eller det er bare en jobber i huset( særlig i Oslo), må leve trangt. 

Jeg lurer på om er det vanskelig for dere å betale regninger eller å leve som vanlig folk???

Hva er det som gjør deg til en ikke-vanlig person??

Anonymkode: ec1f1...b0f

• Liker 1
Skrevet

Litt dårlig språk i innlegget, men tolker det dithen at du ikke ser muligheten til å leve og bo uten å jobbe? 

Det går nok ann å bo svært usentralt og leve beskjedent for kun leve av hobby/ salg av egne produkter eller fangst, men risikabelt om man blir syk. 

Det går å leve to på en inntekt om denne er god. 

Anonymkode: 9987b...c70

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det som gjør deg til en ikke-vanlig person??

Anonymkode: ec1f1...b0f

Jeg mener den at å leve med uten gjeld eller inkassovarsel...

Skrevet

Det er ingen steder det er lett å leve uten inntekt, og jeg vil påstå at Norge er et av landene i verden med best sikkerhetsnett :) For fellesskapet sin del er det også best at alle som kan jobbe, jobber. Det gjør at vi alle får det bedre sammen. 

Anonymkode: c3466...610

• Liker 2
Skrevet
Hårfarge skrev (13 minutter siden):

Flytt ut av Oslo, lady! Pengane rekk lenger der :) 

Anonymkode: 9ab62...63a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ingen steder det er lett å leve uten inntekt, og jeg vil påstå at Norge er et av landene i verden med best sikkerhetsnett :) For fellesskapet sin del er det også best at alle som kan jobbe, jobber. Det gjør at vi alle får det bedre sammen. 

Anonymkode: c3466...610

Helt enig med. Men alt er så dyre i Norge :)) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Flytt ut av Oslo, lady! Pengane rekk lenger der :) 

Anonymkode: 9ab62...63a

He he , lett å si den. Jeg har flyttet for å jobbe her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...