Gå til innhold

Møblene mine går i dypbrunt (franske, tunge møbler) men veggen er lingrå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kjøpt ny bolig, en sveitservilla fra sent 1800tall. Alle veggene er tapetsert med grå lintapet og det syns jeg dessverre ikke matcher møblene våre. Vi har klassisk stil men i vridning fransk landsstil, fransk herskapelig....typiske innslag er lysekroner og store chandelier, sofa i lin og sofa i fløyel....fiskebens-parkett, fløyelsgardiner....dere ser stilen. Grått blir litt kræsj mot det brune syns jeg. 

Hva tenker dere? Kan grå vegger gå til brunt interiør? Linsofaen vår er jo beige og varmtonet, mens veggene er kalde...jeg vet ikke om jeg klarer det. Forslag til farger som kan matche bedre? Ønsker i såfall gå for en varmere tone på veggen, men nokså mørk for å gi stemningen jeg leter etter...

vil VELDIG gjerne ha navn på farger /fargekoder  dere mener kan gå i stedet for grått,....eller høre om dere tenker grått kan være fint sammen med dette. 

TAKK :)

Anonymkode: 5f4bf...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du kan få det en bedre match enn grått til interiøret. Mørkeblått er meget lekkert til brunt. Feks Jotun sommernatt fra fargerike og i den gata der. Helst supermatt finish. Mørke, varme blå farger. Hvis det blir for mørkt kan jeg anbefale sjokolademelk fra jotun. En varm, beige farge som passer til mye.   Ellers kan du få gode tips på fargerike nettside hvis du poster bilder med. Ville gått for enten mørkegrønne farger, blå eller varm beige. Er bare å bestille fargeprøve å prøve seg frem hva du liker best. Lykke til 🙂

Anonymkode: 759e4...9c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du kan få det en bedre match enn grått til interiøret. Mørkeblått er meget lekkert til brunt. Feks Jotun sommernatt fra fargerike og i den gata der. Helst supermatt finish. Mørke, varme blå farger. Hvis det blir for mørkt kan jeg anbefale sjokolademelk fra jotun. En varm, beige farge som passer til mye.   Ellers kan du få gode tips på fargerike nettside hvis du poster bilder med. Ville gått for enten mørkegrønne farger, blå eller varm beige. Er bare å bestille fargeprøve å prøve seg frem hva du liker best. Lykke til 🙂

Anonymkode: 759e4...9c6

Tusen takk for svar!! :) jeg har også tenkt bruntoner, men aner ikke hvordan sjokolademelk ser ut, må sjekke. Og blått har jeg vært innom tanken på, fordi jeg eeeeelsker blått og har blått i gulvteppet bl.a....og puter i alle sofaer er i blåtoner....Hm, nå fikk jeg litt å tenke på. Grønt kan være veldig behaglig og jeg syns det er lekkert hos andre, men det er ikke helt min cup of tea.....Skal sjekke ut det du sier. Tusen takk :) visste heller ikke om nettsiden til fargerike, at det går å poste bilder. Topp! er det interiørkonsulenter som svarer eller hvem som helst?

Skrevet

Noen flere som har forslag? 🙂

Skrevet

Jotun har en spørreside for fargeråd, har du sjekket der? Der kan du også legge inn bilder fra det aktuelle rommet ☺️ Selv ville jeg vurdert varme beige/brune toner som observe, raw canvas, curios mind eller impression. Marrakesh eller macchiato er også beige klassikere. Evt blåtoner som serene blue, linblå eller dusky blue.

• Liker 1
Skrevet
gohege skrev (6 timer siden):

Jotun har en spørreside for fargeråd, har du sjekket der? Der kan du også legge inn bilder fra det aktuelle rommet ☺️ Selv ville jeg vurdert varme beige/brune toner som observe, raw canvas, curios mind eller impression. Marrakesh eller macchiato er også beige klassikere. Evt blåtoner som serene blue, linblå eller dusky blue.

Tusen takk, skal sjekke ut fargene du nevner, og skal også se nærmere på jotun sin spørre-side. Tusen takk :) Linblå vet jeg at jeg digger.....det kunne sikkert vært kjempefint. Det samme med varme beige-aktige toner, men jeg sliter med å finne en jeg syns er mørk nok....de fleste er så lyse...

Må kanskje bare sitte og leke meg litt på jotun sine sider :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...