AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har datet en i lang tid nå. Jeg er opp over ørene forelsket. Vi har blitt enige om at vi ikke ser andre og vi har ikke datingapper lenger. Men jeg vil ha mer! Jeg vil ha en forpliktelse. En bekreftelse på at vi er kjærester. Han sier han ikke er klar. Jeg ønsker å møte vennene og familien hans og omvendt. Hvor lang tålmodighet bør jeg ha? 4 mnd. 6 mnd. Eller lenger? Anonymkode: a93f0...b51
norw Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Etter flere mnd bør det ikke være noen tvil lenger. Enten er man kjærester, eller så er man fwb/ff. 12
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Det kommer an på. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å definere meg som kjæreste med noen etter bare noen måneder. Men det er fordi jeg har tillitsproblemer og syns merkelapper er vanskelig. Det kommer an på deg og din eventuelt-kommende-partner. Anonymkode: f0dd2...67f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 norw skrev (Akkurat nå): Etter flere mnd bør det ikke være noen tvil lenger. Enten er man kjærester, eller så er man fwb/ff. Jeg er av samme oppfatning som deg, men det er fortsatt tvil. Og hva er "flere måneder"? Sånn konkret altså. 2, 4, 6, 8? Anonymkode: a93f0...b51 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Spørs hva du mener med «lang tid». Er mange som aldri blir klar og som kun vil ha en liksom-kjæreste. Dvs alle de positive tingene men ikke krav og reelle forpliktelser. Hvis dere har datet mer enn 3 mnd og han fremdeles ikke er klar så er han enten ikke forelsket nok og/eller han vil ikke ha forhold. Du må selv velge om du vil gå på gress og være forelsket til han evt bestemmer seg. Er redd det på sikt vil gi deg en følelse av ikke å være god nok og at du prøver å gå inn i rollen som drømmekvinnen, altså tilpasser deg for mye, i håp om at han skal forplikte seg til et forhold. Er ikke mange år siden «eksklusivitet» ikke var en ting. Man datet og ble enten sammen eller ikke. Sånn mellomting er bare merkelig - selv om det blir mer og mer vanlig. Enten vet man eller så vet man ikke. Han vet ikke, så ta din avgjørelse ut fra det. Et det godt nok? Anonymkode: ddf66...c49 13
norw Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er av samme oppfatning som deg, men det er fortsatt tvil. Og hva er "flere måneder"? Sånn konkret altså. 2, 4, 6, 8? Anonymkode: a93f0...b51 Ingen avklaring etter 2 mnd er greit, men etter 4 mnd, da vet man. Hvis man ikke er kjærester etter 4 mnd og ikke har snakket om dette, så tenker jeg at det er en seksuell greie. Man kan avtale å være eksklusive, men ville ikke stolt helt på det "løftet". 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 For min og samboers del gikk det en måned, men vet ikke hva som er vanlig Anonymkode: 79e63...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har datet en i lang tid nå. Jeg er opp over ørene forelsket. Vi har blitt enige om at vi ikke ser andre og vi har ikke datingapper lenger. Men jeg vil ha mer! Jeg vil ha en forpliktelse. En bekreftelse på at vi er kjærester. Han sier han ikke er klar. Jeg ønsker å møte vennene og familien hans og omvendt. Hvor lang tålmodighet bør jeg ha? 4 mnd. 6 mnd. Eller lenger? Anonymkode: a93f0...b51 Hvor lenge har dere datet? Om dere ikke dater andre og har sletta datingapper er dere jo praktisk talt kjærester. Det høres kanskje ut som han foretrekker det dere har nå. Anonymkode: c806c...352 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs hva du mener med «lang tid». Er mange som aldri blir klar og som kun vil ha en liksom-kjæreste. Dvs alle de positive tingene men ikke krav og reelle forpliktelser. Hvis dere har datet mer enn 3 mnd og han fremdeles ikke er klar så er han enten ikke forelsket nok og/eller han vil ikke ha forhold. Du må selv velge om du vil gå på gress og være forelsket til han evt bestemmer seg. Er redd det på sikt vil gi deg en følelse av ikke å være god nok og at du prøver å gå inn i rollen som drømmekvinnen, altså tilpasser deg for mye, i håp om at han skal forplikte seg til et forhold. Er ikke mange år siden «eksklusivitet» ikke var en ting. Man datet og ble enten sammen eller ikke. Sånn mellomting er bare merkelig - selv om det blir mer og mer vanlig. Enten vet man eller så vet man ikke. Han vet ikke, så ta din avgjørelse ut fra det. Et det godt nok? Anonymkode: ddf66...c49 Lang tid i dette tilfellet er da ca 3 måneder. Jeg mistenker at det kan være manglende følelser, eller ikke tilstrekkelige følelser. Det kan så klart komme senere så jeg velger å vente litt til. Det er jo ikke akkurat sånn at dating er enkelt for noen, virker det som, så jeg skjønner ikke hvorfor han vil gå tilbake til det eventuelt. Samtidig så har han jo meg nå, så han får jo det han vil per nå, men jeg føler jeg ikke får det. Jeg er gammel nok til at jeg ikke gidder å tilpasse meg lenger, og jeg vet jo at han liker meg, men kanskje ikke hvor mye. I tillegg kan det selvfølgelig være innslag av "brent barn skyr ilden" her og at han bare vil være helt sikker før han vil gjøre noe offisielt. 🤷🏼♀️ det er jo i og for seg ikke noe negativt, bare veldig frustrerende. norw skrev (2 minutter siden): Ingen avklaring etter 2 mnd er greit, men etter 4 mnd, da vet man. Hvis man ikke er kjærester etter 4 mnd og ikke har snakket om dette, så tenker jeg at det er en seksuell greie. Man kan avtale å være eksklusive, men ville ikke stolt helt på det "løftet". Da gir jeg det en måned, halvannen til da. Jeg har ikke noen grunn til å ikke stole på at han har noen andre. Heldigvis, ellers hadde dette vært mye vanskeligere 😊 Anonymkode: a93f0...b51
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 3 mnd, og dere er eksklusive og dater ikke andre - men kjærester det er dere ikke? 3 mnd er helt sinnsykt lenge uten å ha møtt hverandres venner... 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 3 måneder og du har ikke møtt vennene hans? 🤨 Anonymkode: f780c...783 3
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 51 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke mange år siden «eksklusivitet» ikke var en ting. Man datet og ble enten sammen eller ikke. Sånn mellomting er bare merkelig - selv om det blir mer og mer vanlig. Enten vet man eller så vet man ikke. Han vet ikke, så ta din avgjørelse ut fra det. Et det godt nok? Anonymkode: ddf66...c49 Ja det der, bare tull. Hva er egentlig det? Vi er eksklusive, men ikke kjærester? Eh, say what? stadig nye elementer som tilføres for å unngå forpliktelser. Nei, styr unna. Enten vet man, eller så er det ikke noe. 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 3 måneder og du har ikke møtt vennene hans? 🤨 Anonymkode: f780c...783 pocahontas88 skrev (16 minutter siden): 3 mnd, og dere er eksklusive og dater ikke andre - men kjærester det er dere ikke? 3 mnd er helt sinnsykt lenge uten å ha møtt hverandres venner... Ja, jeg også syns det er lenge, men samtidig så har det ikke passet seg sånn heller. Begge har to barn også er det ikke alltid vi får til barnefri samtidig og når vi først har det så vil vi jo være sammen bare vi også. Men jeg håper å få løst det ganske snart da. Mine venner vet om han og omvendt. Men ikke møttes enda. Anonymkode: a93f0...b51 1
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg også syns det er lenge, men samtidig så har det ikke passet seg sånn heller. Begge har to barn også er det ikke alltid vi får til barnefri samtidig og når vi først har det så vil vi jo være sammen bare vi også. Men jeg håper å få løst det ganske snart da. Mine venner vet om han og omvendt. Men ikke møttes enda. Anonymkode: a93f0...b51 Jeg hadde blitt gal om jeg ikke visste etter 3 mnd hehe. Men, hva med å bare spørre og få det av skuldrene? Jeg mener man alltid bør spørre på en måte som får frem dine behov etc, man vil jo ha en partner man kan kommunisere med. Her går du og tenker på noe som sikkert gjør deg usikker , som du kan få ut av verden på et blunk! Endret 10. oktober 2021 av pocahontas88
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 Hvor lang tid kommer for meg helt an på hvor ofte man møtes og prater. En person jeg bare kan se 1-2 ganger i måneden ville ikke nødvendigvis vært like naturlig for meg å forplikte seg til etter samme tid som en jeg møter flere ganger i uken. Lite prat utenom møtene gjør også at ting tar lengre tid. 4+ mnd behøver altså ikke være SÅ lang tid å date at man bør kunne avklare kjæresteforhold i visse tilfeller. Anonymkode: 67233...242 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 Hvorfor i all verden skal man møte venner og familie(!)? Dette er da kun for å tisse på territoriet sitt? Jeg har datet min fyr i 6 måneder, og han har kun møtt to av vennene mine, en jeg deler bofellesskap med, og nylig min beste venninne, også det av praktiske årsaker. Familien min bor langt unna, og får først høre om mine partnere når vi flytter sammen. Jeg har møtt en av hans venner, fordi han kom innom da jeg var på besøk, men jeg vet at han snakker om meg. Man ser tross alt folk gjennom lyserosa briller de første 6-24 månedene, så det er først etter dette jeg kan ta en objektiv vurdering av om dette er et menneske jeg vil at omgangskretsen min skal forbinde med meg i all fremtid. Anonymkode: 72365...aba 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 Synes det er så rart med denne 'nye' greia at man skal møtes i månedsvis før man er 'kjærester'. Har ikke opplevd det selv da, bare opplevd at vi har møttes en gang eller to, begge er interessert, da er man kjærester. Det betyr ikke at man er forlovet. Heller ikke at man nødvendigvis trenger å møte hele slekten med en gang. 12
pocahontas88 Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 8 minutter siden, solmåneogstjerner said: Synes det er så rart med denne 'nye' greia at man skal møtes i månedsvis før man er 'kjærester'. Har ikke opplevd det selv da, bare opplevd at vi har møttes en gang eller to, begge er interessert, da er man kjærester. Det betyr ikke at man er forlovet. Heller ikke at man nødvendigvis trenger å møte hele slekten med en gang. Dette! Hyller det! 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 Det er ingen fasit siden folk kan være litt forskjellige, men dere bør jo begge ha omtrent samme oppfatning av hvor lang tid det går før man definerer seg som kjærester for at det ikke skal bli misnøye etter hvert. Personlig ville jeg nok ha ønsket litt mer klarhet etter 3-4 måneder med mindre det er spesielle forhold som f. eks. avstandsforhold eller andre ting som gjør at man ikke kan møtes relativt ofte. Anonymkode: d82dd...846 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 pocahontas88 skrev (23 minutter siden): Dette! Hyller det! Det er det jeg oppfatter som normalt. Helt frem til jeg leser på kg da... 😉 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå