AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg lever med en mann som jeg skal bort fra. Har holdt ut for barnas skyld i alt for mange år. Kort fortalt; han har ALDRI blitt voksen og tatt ansvar. Traff han i 20 årene og når barna kom ble plutselig alt ansvaret overlatt til meg. Han har aldri tatt en våkenatt med de, har aldri laget en matpakke eller pakket en sekk hverken til barnehage eller skole, han har aldri fulgt de opp, deltatt på foreldremøte, fulgt de til tannlege eller lege. Aldri laget et måltid til de.. aldri ryddet hjemme, aldri vasket klær, aldri NOE SOM HELST!!!! Jeg vet det høres vanvittig ut.. og hver eneste gang jeg har tatt det opp i årenes løp så ender det med skriking og raserianfall fra hans side og tar jeg igjen begynner han å kaste ting rundt i rommet og oppføre seg truende. Alle ting som går galt er min feil, han tar aldri selvkritikk. Går han over streken og skremmer oss med raseriet sitt så er det også min feil fordi jeg har provosert han. Trusler har haglet for å si det mildt. Hjemme fra jobb ligger han stort sett på sofaen med pc på fanget. Han hører ikke på kritikk og viser aldri empati når jeg blir lei meg. Heller latterliggjør han meg når jeg gråter. Han har heller ingen respekt for andre eller andres meninger. Burde dratt for mange år siden men tanken på at barna skulle måtte være delt hos han har skremt vannet av meg. Jeg ser jo at han må slite med noe psykisk.. noen som ser hva dette kan være? Han har hatt en trøblete oppvekst med en aggressiv stefar og en emosjonelt fraværende mor. Anonymkode: 6d3fc...94b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Les om narsissisme. Jeg gjenkjenner: Omsorgssvikt i barndommen Mangel på empati Sinneanfall Alt er din feil Tåler ikke kritikk Han er mer berettiget enn andre (f.eks skal han ligge på sofaen mens du slaver) Anonymkode: b197a...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Det er aldri for sent å dra! Selv om du burde gjort det igår, er det fortsatt en sjanse idag. Anonymkode: 062e5...2a6 4
mindset Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 I stedet for å gruble over hva som er problemet hans syns jeg du skal komme deg der i fra. Som nevnt over så er det aldri for sent å dra. Jeg tror du gjør både deg selv og barna en kjempe tjeneste! 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Man trenger empati for å fungere i et forhold. Man ødelegger både partner og barn uten det. Se bare hva hans foreldre gjorde med han! Det er bare én ting å gjøre med slike, og det er å komme seg unna! Anonymkode: b197a...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Husk at du er et forbilde for ungene dine. At du "holder ut" betyr at din sønn lærer hvordan det er greit å behangle en samboer. At du "holder ut" lærer din datter hvordan hun skal la seg behandle av den som skal elske henne. Den dagen du går, og helst både før og etter, så må du ha mange samtaler med ungene dine om dette. Ikke la dem gå inn i ungdomstiden med et bilde av at dette er normalen. Anonymkode: c6187...c20 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 Det å «holde ut» et så destruktivt forhold for barnas skyld er bare du t, både for din egen del men også for barna. Barne fortjener mer enn å vokse opp med foreldre som ikke har det bra, å de lærer av sine foreldre. Istedet for å undre på hva som er galt med den mannen så må du bare komme deg bort. Anonymkode: ca2ac...004 3
Hippogriff Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Det spiller ingen rolle hva psykiatrien kaller det. Det viktige er at dette ikke kan være livet for deg og dine barn. Kom deg vekk. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Det her høres ekstremt ut. At du har holdt ut!❤ Her er det viktig at barna ikke må være alene med ham! Tenk hvordan han vil takle å måtte ha alt ansvaret.. Jeg tror ikke det vil gå bra, og kan sette barna i farlige situasjoner. Her ville jeg innvolvert barnevernet. Fortell dem hva du sliter med, sånn at han ikke får 50% samvær. Når han kaster ting og blir rasende på denne måten må det være utrolig utrygt for barna. Du må få hjelp til å komme deg vekk fra denne mannen! ❤ Anonymkode: d792f...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå