Gå til innhold

Glasgow!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og søstera mi skal til Glasgow på shoppingtur! Er det noen som har noen tips og ideer til hva vi kan gjøre der? Alle tips mottas med takk, både shoppingtips, restauranter, severdigheter osv!

Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..dere kan ta toget til Edinburgh, det er en mye finere by :) Se på Edinburgh castle og mye annet rart. Medina bar anbefales! Og shoppe I Princes street :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dere kan ta toget til Edinburgh, det er en mye finere by :) Se på Edinburgh castle og mye annet rart. Medina bar anbefales! Og shoppe I Princes street  :klappe:

Takk for svar! Jeg har lyst å ta en tur til Edinburgh for kulturen, men har hørt at Glasgow er en bedre shoppingby. :)

Tar gjerne i mot flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på innlegg skrevet av Grooo, hun er Cand.mag Glasgow :ler:  Tror kanskje hun er litte bitte glad i denne byen ;)

Jeg har søkt, men får bare frem innlegg om at byen anbefales. Lite konkrete tips! men takk for tipset! (Jeg håper at Grooo ser dette innlegget snart!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stort kjøpesenter midt i byen som heter Buchanan Galleries. Rett utenfor dette starter en gate som heter Sauchiehall Street, der er det også masse butikker. Andre shoppingsentre som ligger sentralt er St Enoch Shopping Centre og Prince's Square. Her finner du mer info.

Når det gjelder spisesteder kan jeg anbefale en restaurant Aurora. Den ligger i et hotell som heter Langs (og ligger rett bak Buchanan Galleries, vi bodde der da vi var i Glasgow i sommer). Fantastisk mat og flott service. I samme hotell ligger en litt mer uformell restaurant (Oshi) og en bar som serverer deilige lunsjretter.

Willow Tea Room i Sauchiehall Street er både en severdighet (designet av Glasgows store sønn, C.R. Macintosh) og et hyggelig sted å drikke te. Rett over gaten ligger McLellan Galleries, et ikke så stort, men flott museum. Ellers har Glasgow bl.a. en flott katedral.

God tur, Glasgow er en flott by! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..dere kan ta toget til Edinburgh, det er en mye finere by :) Se på Edinburgh castle og mye annet rart. Medina bar anbefales! Og shoppe I Princes street  :klappe:

Jeg bor i Edinburgh, og er enig i at det er en finere by! Men maa si butikkene i Princes Street er noksaa shabby...men Harvey Nicks er bra, og George Street og gamlebyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...