Gå til innhold

"Jeg drev med det lenge før det ble populært, altså"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over en artikkel om en eller annen strikkeinfluencer som passet på å få med den setningen eller noe som ligner. Det er så mange som er opptatt av å nevne at de gjorde eller likte noe lenge før det ble populært. 

"Jeg likte Nirvana lenge før de ble mainstream, asså".

"Jeg hadde huset full av grønnplaner lenge før Norge fikk jungelfeber".

"Jeg gikk toppturer lenge før alle andre begynte med det".

Dere som sier sånt: hvorfor? Er dere redde for å bli oppfattet som flokkdyr? Mennesket er jo et flokkdyr. Din interesse for noe kom heller ikke ut av tomme intet. Det var noe eller noen som påvirket deg også.

Jeg forstår ikke dette fenomenet. Jeg synes bare det er fint hvis andre også fatter interesse for ting jeg liker. 

Anonymkode: 52da6...f45

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har et behov for å være spesielle. 

Anonymkode: 5535c...03a

• Liker 9
Skrevet

Om å gjøre å være så spesiell som mulig. 

Anonymkode: b33ef...14d

• Liker 5
Skrevet

Jeg strikka i mange år før det ble populært altså! Og islenderne min er 25 år gammel! 
nei, altså… for meg så handler det mest om å ikke slenge meg på alle trender som finnes. Men jeg sier jo bæ som alle andre jeg og 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 071d0...ce1

• Liker 3
Skrevet

Jeg var Republikaner før det ble kult.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en interesse som en gang var sær, og var blant annet med i en fin liten facebookgruppe om dette. Så ble det plutselig populært, i den grad at jeg måtte skjule hele gruppen fordi den dekket hele feeden min. Så i det tilfellet kunne jeg funnet på å si noe sånt som TS nevner, men da som et rent hjertesukk.

Anonymkode: 8f612...564

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Kågebruker said:

Jeg var Republikaner før det ble kult.

Tror jeg skal bli Whig, hater å være mainstream. 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg strikka i mange år før det ble populært altså! Og islenderne min er 25 år gammel! 
nei, altså… for meg så handler det mest om å ikke slenge meg på alle trender som finnes. Men jeg sier jo bæ som alle andre jeg og 🤷🏼‍♀️

Ja, du har jo faktisk kastet deg på en av verdens eldste og fortsatt levende trender.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en interesse som en gang var sær, og var blant annet med i en fin liten facebookgruppe om dette. Så ble det plutselig populært, i den grad at jeg måtte skjule hele gruppen fordi den dekket hele feeden min. Så i det tilfellet kunne jeg funnet på å si noe sånt som TS nevner, men da som et rent hjertesukk.

Ser den..

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan nok være en sånn. Når koronaen kom var alle frelst over å bruke «friluftsNorge». Det ble kjøpt hengekøyer, supbrett, telt, kanoer og soveposer. Alle brukte sommerferien på å leve dette nye livet og alle delte bildene vilt på sosiale media. Kommenterte jeg med 👍 eller positive kommentarer kom det tilbakemeldinger om at dette var så fantastisk og at dette var noe å anbefale. Nå har jeg hatt hengekøye i minst 10 år, sover i friluft nesten hver mnd, går lange turer i fjellet og koser meg med både sup, kano og kajakk på vannet. Derfor ble nok kommentarene litt farget av det og jeg var heller på den at nøt sommeren i fred på hytta og gledet meg til å treffe fjellet igjen når alle skulle til «syden»

Anonymkode: 3a725...223

• Liker 5
Skrevet

Det kan være fordi man vil gjøre personen man forteller det, obs på at det var noe som også folk likte FØR det ble trendy/kult/populært, at det er noe man har gjort lenge osv. 

Anonymkode: acad8...73f

• Liker 2
Skrevet

Jeg var bare tolv år gammel da Kurt Cobain døde, så jeg rakk i alle fall ikke å like Nirvana før de ble mainstream! 

Anonymkode: 47287...5c3

Skrevet

Det er vel egentlig relativt blåst (er det noen influencere som ikke er det?) å si at noen drev med strikking før det ble populært.

Strikking har jo vært i historien siden 1200-tallet. 

Anonymkode: c5a8e...8cd

• Liker 4
Skrevet

Fordi det er utrolig mange som begynner med ting bare fordi det er populært. Litt sånn, NÅ er det ansett som kult å strikke, da begynner folk med det, mens de tidligere har sett på det som teit. Det samme med denne friluftsfeberen og Norgesferiemanien som kom under pandemien, da var det det «eneste» man kunne gjøre og da var det plutselig såååå fint å feriere i Norge, mens tidligere var det kjedelig og teit, og sannsynligvis skal alle disse som promoterte og anbefalte på insta straks til syden igjen når det er lov. Da blir man som har alltid satt pris på disse tingene, og folk liksom har syntes man har vært teit eller kjedelig, litt irritert over hvor plutselig fantastisk og gøy disse tingene er med en gang det blir «populært».

Anonymkode: 135a9...95e

• Liker 6
Skrevet

Avsporing: er islender populært nå? For da må jeg legge bort min, jeg vil jo ikke være in/kul.. 🤪 

Husker forresten at strikkeklær var superteit da jeg var ung.. Gikk heller å frøs enn å gå med det.. Nå har "alle" det, og værtfall på barna!! Avdeling til minste ser ut som en klompelompe-bok

Anonymkode: 79638...1de

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har jo strikking vært populært i hundrevis av år da.

Anonymkode: a149b...23a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke trendy Og kult På den måten/slik det er nå. Og det er vel nettopp derfor en del irriterer seg, fordi ting som er «populært» og «vanlig» å drive med plutselig blir trendy. 

Anonymkode: 135a9...95e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror kanskje folk (mest kvinner) historisk sett har strikket mer for nytte enn for hobbyens skyld. 

Folk i dag strikker jo fordi det er interessant som hobby og gøy å skape noe, men ikke fordi de MÅ ha varme klær til familien, som luer og gensere og raggsokker til vinterkulda. Sånt kan vi kjøpe ferdig og billig om vi vil nå. Men det kunne man ikke før, da måtte man som regel strikke det selv.

Anonymkode: df31a...95f

• Liker 5
Skrevet

Forkortet tekstmeldinger før det ble populært singerte med GID glad i deg.

Anonymkode: 5ef6e...b97

Skrevet

Fordi jeg liker å sitte å observere hvor saueflokken går, og da er det flaut om andre sammenligner meg med de. 

Anonymkode: 34daf...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...