Gå til innhold

Du som ble kvitt voksenkviser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

… hvordan ble du kvitt de? Har helt uforklarlig fått masse kviser, både små og underjordiske betente, i Usonen og på halsen 😭 Det tar knekken på det lille jeg hadde av selvbilde og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Kan legen hjelpe?

Anonymkode: 8bc2d...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

… hvordan ble du kvitt de? Har helt uforklarlig fått masse kviser, både små og underjordiske betente, i Usonen og på halsen 😭 Det tar knekken på det lille jeg hadde av selvbilde og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Kan legen hjelpe?

Ja, legen kan hjelpe. Jeg bruker Skinoren og har fått helt ny hud. 

Anonymkode: 1e4ee...45e

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble gravid. Etter graviditeten kom de aldri tilbake. 
Jeg fikk kviser i puberteten, store røde underjordiske. Ble gravid som 30 åring. 
Er dette nytt for deg eller har du hatt siden puberteten?

Anonymkode: 13bce...a09

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble gravid. Etter graviditeten kom de aldri tilbake. 
Jeg fikk kviser i puberteten, store røde underjordiske. Ble gravid som 30 åring. 
Er dette nytt for deg eller har du hatt siden puberteten?

Hadde omtrent ingenting i tenårene. Dette har kommet snikende i perioder siste 9 årene etter siste graviditet 😕

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har alltid hatt litt småkviser, spesielt i "u-sonen", ja. Hos meg ble det bedre av å rett og slett kutte ut alle mulige produkter. Jeg bare vasker ansiktet med mild såpe, that's it. Har mye finere hud nå enn da jeg brukte renseprodukter og hudkremer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, legen kan hjelpe. Jeg bruker Skinoren og har fått helt ny hud. 

Takk for svar. Blir du tørr/sår av den?

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid hatt litt småkviser, spesielt i "u-sonen", ja. Hos meg ble det bedre av å rett og slett kutte ut alle mulige produkter. Jeg bare vasker ansiktet med mild såpe, that's it. Har mye finere hud nå enn da jeg brukte renseprodukter og hudkremer.

Men jeg har underjordiske, betente også. Som kommer lengre innenfra. 

Hvilken såpe bruker du?

Skrevet

Tetracyklin

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde omtrent ingenting i tenårene. Dette har kommet snikende i perioder siste 9 årene etter siste graviditet 😕

Dra til gynekolog for sjekk av eggstokker. Det kan være du har fått pcos

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar. Blir du tørr/sår av den?

Nei. Men ble litt verre før det ble bedre, sånn kvisemessig altså. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dra til gynekolog for sjekk av eggstokker. Det kan være du har fått pcos

Men jeg strever hverken med vekt eller noe annet 🤔 Burde det ikke vært flere tegn? Men takk for tips. 👍🏻 Skal absolutt ta det med meg. 

Har forresten mistet all sexlyst tiltross for godt kosthold, trening, flott mann osv

Skrevet
Anonym11223344 skrev (6 minutter siden):

Tetracyklin

Signerer! Prøvde ALT i 2 år. Alle midler som var reseptfrie. Dyreste kremer og hudpleie.

Disse tablettene rensket opp ALT! Gikk to kurer og har siden vært kvitt det!

Like greit å bare kjøre på og få dritten bort fra innsiden med antibiotika!

Anonymkode: 8bc17...32e

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk isotretinoin av hudlege. Prøvde først hos fastlegen med diverse kremer ett par år, men ga opp og gikk privat. Beste valget jeg har gjort. Jeg ble sett og hørt, og på et halvt år gikk jeg fra uren, kvisete hud til kjempefin hud.

Anonymkode: 82cd1...a03

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk isotretinoin av hudlege. Prøvde først hos fastlegen med diverse kremer ett par år, men ga opp og gikk privat. Beste valget jeg har gjort. Jeg ble sett og hørt, og på et halvt år gikk jeg fra uren, kvisete hud til kjempefin hud.

Anonymkode: 82cd1...a03

Hadde du mange bivirkninger?

Skrevet

Hos meg var det Epiduo som var redningen. Måtte prøve et reseptfritt først, for legen ville ikke gi meg epiduo uten at det var prøvd. Det hadde ingen virkning, men med epiduo ble det bedre nesten med én gang. Gikk på det over kanskje 3 år. Nå bruker jeg ingenting lengre. Har ikke anelse på hva grunnen er til at voksenakne'n kom så plutselig, og forsåvidt forsvant igjen, men er veldig glad for at jeg fant noe som funket for meg.

Skrevet

P-piller….

Anonymkode: cf50e...448

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (13 timer siden):

Samme. Bare at jeg bruker vann og mikrofiberklut, og smører med Hyaluronsyre. Bruker ikke noe annet på huden, verken kremer eller sminke. 

Anonymkode: 262c9...ef9

Skrevet

Jeg har slitt med kviser siden tenårene. 

Produkter fra Elixir har hjulpet meg veldig. Har fått en jevn hudtone, minimalt med utbrudd og en hud i bedre balanse. 

Anonymkode: 7bfe3...24a

Skrevet

Jeg også!! Følger denne tråden. 

Er 33år, og får kviser rundt munnen! Jeg blir gal. Er det noe jeg spiser? Har fet hudtype, men kan ikke ha noe som tørker ut huden heller. Jobbet tidligere i en liten periode som hudpleier, men pinlig nok finner jeg ikke ut av hvordan kvisene alltid dukker opp. 

Anonymkode: 03973...24c

Skrevet

Ts, det høres ut som om hormonene dine er i ubalanse. Det kan være mange årsaker. Stress, kosthold, kvinnesykdommer eller hva som helst. Det er ikke lett å forstå seg på. Underjordiske, betente kviser i nedre del av ansiktet er ihvertfall ofte forbundet med hormoner - og da får du best hjelp hos legen. 

Vitamintilskudd kan hjelpe. F.eks B og D vitaminer. Peppermynte-te er et kjent kjerringråd. Hormonregulerende mat (aka fornuftig sunt kosthold med lite sukker). Eventuelt p-piller.

Når det gjelder hudprodukter så gjelder det å finne de produktene som passer din hudtype. Epiduo er sterkt, fås på resept, men et kjempebra produkt. Smør et tynt lag på toppen av fuktighetskrem de første ukene.

Du kan også forsøke en eksfolierende rens eller krem et par dager i uken, i kombinasjon med fukt. Viktig at huden ikke blir alt for uttørket, det kan også være med på å gjøre kvisene værre.

Du kan også sjekke ut Basiron før du ev. Prøver deg på Epiduo. Reseptfri. Bakteriedrepende krem som kan hjelpe deg slik at kvisene ikke blir for betente.

Hilsen en voksen kvinne med masse kvise erfaring.

Anonymkode: 2739c...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...