Gå til innhold

Massive edderkopper i gammelt hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp flyttet til et gammelt hus, og drepte i dag en feit edderkopp på sikkert 5 cm. Fy faen, er konstant spent i kroppen nå og klarer ikke slappe av 🤮 Gi meg alt dere har av kjerringråd, hvordan blir jeg kvitt disse?!

Anonymkode: 530c8...221

Skrevet

Har du kjeller? Da kan det isåfall være fukt der som er perfekt for edderkopper. Sett isåfall inn en luftavfukter. Har omtrent ikke en edderkopp i huset etter vi gjorde det. Før var det stadig at vi drepte noen skikkelig store og feite noen. 

Anonymkode: ad8d4...b85

Skrevet

Jeg har en del sånne i kjelleren selv i mitt gamle hus, og jeg må ned dit bla for å vaske klær. GUD jeg er redd dem

MEN, jeg har faktisk blitt mindre redd dem med tiden, og det hjelper litt! Kanskje det blir sånn for deg også? Så nå tar jeg de ut om jeg ser dem, bruker en plastboks og en pappskive og bærer de langt avgårde. Er for bløthjertet til å kverke dem 😛 

Men jeg ser alltid på vegger og i vinduene når jeg går ned, det er der de pleier å være, så jeg vet hvor de er. Klarer ikke å bare gå ned og ikke se meg rundt 😮

Min x mente jeg  bare skulle la de bli, for de er visst veldig territorielle, så om det først er en der så kommer det neppe flere. Så en periode bodde det 1hver  i et par av kjellervinduene og de satt alltid der. Men når den ene la egg, DA forsvant både hun, den andre og eggene, og siden har jeg fjernet dem fortløpende

Hørt folk har brukt citrus-spray med hell, men gjerne kun for en kort periode, så derfor har jeg ikke forsøkt det selv, dog vurderer jeg det jeg og. Så det kan jo være noe å tenke på å spraye i vinduer og kroker?

Skrevet

https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/insekt/trinol-super-permetrin-500ml/p/66944410?channable=02fcb66964003636393434343130d9&gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72PkZBNhfy_J-eOB7kC5_6m28sEZL6UEaDEyThqBx-mNkCMGUUJkKrAaAkT7EALw_wcB

Spray langs vinduer, dører, lister, ventiler mv. Eneste som faktisk funker på sikt. Varer 4-5 uker. Hvis dere har små barn eller husdyr må dere være forsiktige og få luftet godt ut ved spraying. 

Skrevet

Viktig å huske på at de ikke er skadedyr da, og de spiser midd og annet som man faktisk kan få helseplager av. Men ja, de er ikke no trivelige ...

Anonymkode: f2bfd...754

• Liker 4
Skrevet

Bare å flytte ut igjen, ass. 

Skrevet
Basi skrev (10 timer siden):

https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/insekt/trinol-super-permetrin-500ml/p/66944410?channable=02fcb66964003636393434343130d9&gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72PkZBNhfy_J-eOB7kC5_6m28sEZL6UEaDEyThqBx-mNkCMGUUJkKrAaAkT7EALw_wcB

Spray langs vinduer, dører, lister, ventiler mv. Eneste som faktisk funker på sikt. Varer 4-5 uker. Hvis dere har små barn eller husdyr må dere være forsiktige og få luftet godt ut ved spraying. 

Denne fungerer knall! 

Anonymkode: 8fd9f...fe7

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Denne fungerer knall! 

Enig. Bor i kjellerleilighet. Nå i høst har det komt noen monster jeg aldri har sett i Norge før. Gikk til innkjøp av permetrin på Europris som IKKE funket. Kjøpte denne, sprayet ute og inne. Har ikke sett en eneste edderkopp siden. 

Anonymkode: 52a7e...0f5

• Liker 1
Skrevet

Peppermynteolje. Ønsker selv ikke å bruke gift, men har blitt langt færre edderkopper her etter at jeg begynte med peppermynteolje. Også lurt med en slik luftavfukter.

Anonymkode: e544c...cb1

Skrevet

Æsj dette er så ekkelt med gamle hus. Edderkopper, fukt og trekk. Få tatt opp vegger, få på vindsperre, plast, isolering, tett sprekker, museband og få skifta vinduer og dører. Få inn store vinduer som slipper inn mye lys. Edderkopper liker mørke dunkle hus med dårlig ventilering og kriker og kroker å gjemme seg i. 
Noen insekter er det i alle hus men med  oppussing og restaturering slipper man bo i ett fuckings bol 🤢

Noen bekjente av meg fant ett fuckings FOSTER i husveggen når de pusset opp et gammelt hus for ett par år siden 🤢🤢

Anonymkode: 0ab06...ed0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Æsj dette er så ekkelt med gamle hus. Edderkopper, fukt og trekk. Få tatt opp vegger, få på vindsperre, plast, isolering, tett sprekker, museband og få skifta vinduer og dører. Få inn store vinduer som slipper inn mye lys. Edderkopper liker mørke dunkle hus med dårlig ventilering og kriker og kroker å gjemme seg i. 
Noen insekter er det i alle hus men med  oppussing og restaturering slipper man bo i ett fuckings bol 🤢

Noen bekjente av meg fant ett fuckings FOSTER i husveggen når de pusset opp et gammelt hus for ett par år siden 🤢🤢

Altså.. et foster? Et menneskefoster eller?! 

• Liker 1
Skrevet

Vi bor også i et sånt «edderkopphus» :fnise: man skvetter jo veldig når man møter på dem, men viktig å huske på at de faktisk er det motsatte av skadedyr da, så er jo egentlig ikke noe krise at de er der, annet enn at de er litt ekle. Vi har gjort 2 grep som har gjort at vi har gått fra å finne kanskje 10-20 stk i løpet av høstmånedene til at det dukker opp en og annen en sjelden gang: 

1. vi har stablet veden vår langs veggen ved inngangsdøra. Der BOR de, det kryr! Men, de holder seg stort sett i veden og kommer ikke inn.

2. Vi passer på å holde kriker, kroker og vinduskarmer rene. Sprayer med lavendelspray ved vinduer, dører, ventiler og andre steder de kan krype inn regelmessig.

Borte ble de! 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Altså.. et foster? Et menneskefoster eller?! 

Yes. Ett menneskefoster. Havnet i VG og greier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Viktig å huske på at de ikke er skadedyr da, og de spiser midd og annet som man faktisk kan få helseplager av. Men ja, de er ikke no trivelige ...

Anonymkode: f2bfd...754

Enig, de er i grunnen fine dyr som dreper & spiser mye kjipere dyr - tenk så mange hjortelusfluer de har knasket i seg! :) - men jeg har aldri likt dem heller, spesielt de digre med kors på ryggen. 😮 

Og jeg liker flaggermus. Jeg er flaggermusens nest største fan etter Bruce Wayne. Jeg digger dem. Snille fine møllspisende flaggermusene. ☺️☺️☺️☺️

Skrevet

Det enkleste er pistol. Men fra spøk til revolver, om du dreper edderkoppene vil maten deres formere seg villt. Insekter og annet utyske, ufranske og uspanske.

Anonymkode: f4351...418

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det enkleste er pistol. Men fra spøk til revolver, om du dreper edderkoppene vil maten deres formere seg villt. Insekter og annet utyske, ufranske og uspanske.

Anonymkode: f4351...418

Dette. Virkelig. Edderkoppene er klart å foretrekke. Edderkopper av typen som spinner nett kravler ikke rundt og plager folk engang.

Digger forresten "utyske, ufranske og uspanske". Minner om de bedre RadioResepsjonen-pub-ordspillene, du vet, "i mitt glass har jeg pernod, perda og persnart" 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...