Gjest studentgjest Skrevet 2. oktober 2005 #1 Del Skrevet 2. oktober 2005 har en fakulktetsoppgave som skal leveres. men den er sp vanvittig lang! jeg har nok ikke tid til hele.. men kan nok få klart å gjort unna deler på den. blir den rettet for det tror dere? selvom jeg bare har gjort deler av den? de burdte jo rette det man har gjort.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 2. oktober 2005 #2 Del Skrevet 2. oktober 2005 Du vil nok få det du har gjort rettet, men i og med at du ikke besvarer hele oppgaven blir nok karakteren deretter også... Hvorfor i all verden setter du ikke av nok tid til slike ting? Det er jo viktige oppgaver det er snakk om... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #3 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvis du er student ved et universitet bør du absolutt gjøre hele oppgaven. Noe annet ville faktisk være uanstendig og litt skammelig. Lav arbeidsmoral under studiene betyr liten integritet og vil gjøre seg gjeldene i ditt arbeidsliv senere. Du bør skjerpe din holdning til studiene og ta de mer seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2005 #4 Del Skrevet 2. oktober 2005 Ikke bli overrasket om du får stryk... Ville jobbet noen netter for å svare på alle oppgavene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. oktober 2005 #5 Del Skrevet 3. oktober 2005 har en fakulktetsoppgave som skal leveres. men den er sp vanvittig lang! jeg har nok ikke tid til hele.. men kan nok få klart å gjort unna deler på den. blir den rettet for det tror dere? selvom jeg bare har gjort deler av den? de burdte jo rette det man har gjort.... ← Er det en eksamensoppgave eller et arbeidskrav? På det instituttet jeg jobber retter vi selvfølgelig alle oppgaver. Men: Du bør ikke regne med å få bra karakter, du kan til og med risikere å ikke få oppgaven godkjent. Når det blir gitt oppgaver med flere deler, er det som regel presisert i oppgaveteksten hvorvidt alle deler skal besvares eller hvor mange av delene som må være besvart. Står det ikke noe om dette i oppgaveteksten? Hvis dette er en oppgave med et enkeltspørsmål som skal besvares/drøftes, ligger du tynt an hvis du bare skriver innledning og halve drøftingen og hopper over konklusjonen. Sett deg ned, brett opp armene og start jobbinga. Uansett om du ikke får gjort hele regner jeg med at du lærer noe av det du får gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #6 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nå synes jeg ikke man bør dømme for hardt pga en mangelfull besvarelse. Man har da et liv utenfor studier også, og mye kan ramme en student også. Selv måtte jeg kjempe mot kommuneledelse i en personlig sak, og vant der fram(!), selv om studiene da måtte ligge litt på vent (for noen timer). Man får bare prøve å gjøre det bedre neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2005 #7 Del Skrevet 3. oktober 2005 Unnskyld, men hva er en fakultetsoppgave? Er det ex.fac? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 3. oktober 2005 #8 Del Skrevet 3. oktober 2005 Unnskyld, men hva er en fakultetsoppgave? Er det ex.fac? ← Tror ikke dette handler om ex.fac. Jeg tipper gjesten er jusstudent. På jussen kan man levere oppgaver i de forskjellige emnene gjennom året, og disse oppgavene kalles for fakultetsoppgaver(fak.-oppgaver). Oppgaven rettes av enten stipendiater, flinke studenter som ikke har så lenge igjen av studiet eller eksterne, og man får tilbakemelding(av ulik kvalitet ). Til gjesten: Bruk tid på fak.-oppgavene, det er så til de grader verdt jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2005 #9 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tror ikke dette handler om ex.fac. Jeg tipper gjesten er jusstudent. På jussen kan man levere oppgaver i de forskjellige emnene gjennom året, og disse oppgavene kalles for fakultetsoppgaver(fak.-oppgaver) ← Tydeligvis ulike ordninger ved ulike universiteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 3. oktober 2005 #10 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tydeligvis ulike ordninger ved ulike universiteter. ← Det skal være sikkert og visst Jeg refererte for øvrig til jussen i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #11 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nå synes jeg ikke man bør dømme for hardt pga en mangelfull besvarelse. Man har da et liv utenfor studier også, og mye kan ramme en student også. Selv måtte jeg kjempe mot kommuneledelse i en personlig sak, og vant der fram(!), selv om studiene da måtte ligge litt på vent (for noen timer). Man får bare prøve å gjøre det bedre neste gang! ← Hvordan skal en sensor vite om personen som ikke besvarer alle oppgaver eller sløv eller om det har skjedd noe reelt..? Dessuten, man får gjerne utsettelse om det kommer noe spesielt i veien, det være seg sykdom, rettslige problemer eller andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #12 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hvordan skal en sensor vite om personen som ikke besvarer alle oppgaver eller sløv eller om det har skjedd noe reelt..? Dessuten, man får gjerne utsettelse om det kommer noe spesielt i veien, det være seg sykdom, rettslige problemer eller andre ting. ← Jeg snakker om at man her inne ikke bør kritisere en person og antyde at dette er lav arbeidsmoral som vil balle på seg. Selvsagt kan ikke en "sensor" vite dette, da får man selvfølgelig ta den smellen dette medfører om man ikke er fornøyd med karakteren, og gjøre det bedre neste gang. Eller om man da ikke vil søke om utsettelse om dette er mulig. Slik jeg kjenner systemet har ikke karakterer på fak.oppgaver noen betydning for karakteren for studiet. De fastsettes på bakgrunn av eksamenskarakter. Så det er- heldigvis - lov til å feile noen ganger før selve testen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå