Gå til innhold

Flere visninger samme uke, bud direkte til selger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sett etter bolig i snart 1 år nå, og har litt sære ting vi ser etter så har ikke vært med i så mange budrunder. De vi har vært med på har hatt 2-4 budgivere og gått til +/- 100.000. 

Nå kom det endelig, etter venting siden før sommeren, tre nye på markedet, huset vi synes ser mest passende ut på finn er det siste som har visning om 2 uker..vi har fått privatvisning i morgen tidlig. Dersom det er slik vi tror, kan vi gi bud direkte til selger i håp om å få det før budrunde på hus nr 2 og 3? Vi kan gi litt mer enn prisantydning. Er ute for 3150000, vi kan gi 3200000. De to siste som ble lagt ut samme sted gikk til 100000 under prisantydning, men var også i en litt høyere prisklasse (3,4 og 3,5).

Hvordan går man frem, vil megler fortsatt ordne salget? Sier man noe til megler på visning?

Kjedelig å gå glipp av nr 2 og 3 om vi ikke kan få nr 1 for det vi max har å by uansett. 2 og 3 er litt billigere, men et bussbytte ekstra til jobb. 

Anonymkode: 41a62...5cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ingenting om det praktiske rundt dette. Men jeg som selger hadde aldri godtatt ett bud 50k over prisantydning når noen prøver å kuppe boligen. 

Skulle jeg gått med på å selge før visning bør budet være en god del høyere enn prisantydning. 

All kupping tyder på at det er ett marked for produktet, folk er villige til å betale. Så det å godta kupp bud er alltid ett lite sjansespill. 

Men dette er min personlige mening! 

Anonymkode: bb6a3...67a

• Liker 3
Skrevet

Du må sende skriftlig bud direkte til selger. Så du må altså finne ut selgers kontaktinfo på egenhånd. Hvis budet godtas vil salget gå gjennom megler som avtalt, ja. Det er bare selve budformidlingen som eiendomsmegleren ikke har lov til.

Jeg har selv prøvd å kuppe et par leiligheter, og har alltid fått høflig avslag, men lov å prøve seg!

Anonymkode: b745f...ace

Skrevet

Kan nesten garantere at budet blir avslått hvis dere bare byr 50.000 over prisantydning (med mindre selger er helt idiot).

Anonymkode: ad7d6...81a

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :)

da lar vi være, om vi taper de to andre budrundene kan vi alltids by i den vanlige budrunden på favoritten.

Anonymkode: 41a62...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...