AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 3 sykluser side prevensjonsslutt. Første syklus rakk vi ikke prøving før eggløsning. Jeg fikk også en lett mellomblødning i ca. 4 dager like etter eggløsning, og så mensen til forventet tid. Andre syklus fikk jeg positiv test et par dager før IKM, men svak og ble svakere, og så blødning/mensen to dager etter ikm. Tredje syklus positiv test igjen et par dager før IKM, litt sterkere enn sist men fortsatt svak, og tok litt lenger tid før de ble skikkelig svake igjen, og nå kom blødningen/mensen 6-7 dager etter ikm. Mye krampe/vibrasjoner nederst i magen dagene før blødningene. Hva tror dere, kan det virke som det er litt lite progesteron? Hvis det skjer en tredje gang, så ringer jeg legen, tror jeg. Noen med tilsvarende erfaringer? Anonymkode: 97689...e1a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Eller bare avvik som gjør at kroppen støter det ut, alvorlig genfeil, kromosomavvik etc. Anonymkode: f0c37...344 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eller bare avvik som gjør at kroppen støter det ut, alvorlig genfeil, kromosomavvik etc. Anonymkode: f0c37...344 Ja, jeg har tenkt det også, og det kan det jo absolutt være. Men lurer litt på det med progesteron siden det later til å være en sakte positiv utvikling siden prevensjonsslutt, fra mellomblødning til økende tid etter ikm. Og så hører man så mye om koronavaksinens påvirkning på hormoner, også. Anonymkode: 97689...e1a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har opplevd det samme som deg. Kjemisk tre sykluser på rad.. Har lest her inne at flere mener at det ikke er mulig å ha kjemisk graviditet så ofte, men jeg har også hatt svake positive tester før ikm og rett etter ikm som så ble negative tre mnd på rad nå.. Jeg har ikke vært hos legen og sjekket noe da.. Bruksanvisningen til eggløsningstestene skriver også at det som regel tar minst 3 mnd før man blir gravid selv om man gjør alt «riktig».. Anonymkode: fdc4e...8fd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har opplevd det samme som deg. Kjemisk tre sykluser på rad.. Har lest her inne at flere mener at det ikke er mulig å ha kjemisk graviditet så ofte, men jeg har også hatt svake positive tester før ikm og rett etter ikm som så ble negative tre mnd på rad nå.. Jeg har ikke vært hos legen og sjekket noe da.. Bruksanvisningen til eggløsningstestene skriver også at det som regel tar minst 3 mnd før man blir gravid selv om man gjør alt «riktig».. Anonymkode: fdc4e...8fd Hvorfor skulle man ikke kunne ha kjemisk graviditet ofte? Så lenge man blir gravid så kan man også miste, enten det er problemer med embryoet eller for lite graviditetshormon. Men du burde kontakte legen, såvidt jeg har lest så bør man det når man mister 3 eller flere ganger. Mener du bruksanvisningen til graviditetstestene? Snitttid for å bli gravid er ikke relevant her, får man positiv test så har man jo blitt gravid. Da er problemet å forbli gravid, og noen ganger er det legehjelp å få, avhengig av årsaken. Progesterontilskudd, f.eks. Anonymkode: 97689...e1a 2
Sommerfuul Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har hatt 3 kjemiske på 4 mnd. Har bestilt time til gu, men tar tid å komme inn, 2 mnd fra henvisning.... Jeg har barn fra før, aldri mistet før denne prøverunda. Jeg satser på at det bare er uflaks foreløpig🤞🏻🤞🏻🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 Be fastlegen ta blodprøve, så finner man kjapt ut om det er lavt progesteron. Det kan også bare være uflaks eller noe annet, men greit å sjekke det letteste først Anonymkode: d99f4...398
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be fastlegen ta blodprøve, så finner man kjapt ut om det er lavt progesteron. Det kan også bare være uflaks eller noe annet, men greit å sjekke det letteste først Anonymkode: d99f4...398 Må det gjøres på et bestemt tidspunkt i syklusen? Anonymkode: 97689...e1a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 Sommerfuul skrev (9 minutter siden): Jeg har hatt 3 kjemiske på 4 mnd. Har bestilt time til gu, men tar tid å komme inn, 2 mnd fra henvisning.... Jeg har barn fra før, aldri mistet før denne prøverunda. Jeg satser på at det bare er uflaks foreløpig🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Hvorfor gynekolog og ikke fastlege først? Jeg trodde fastlege kunne sjekke de enkle tingene som progesteron? Noen fordel med gynekolog tenker du? Siden det er ventetid kan du kanskje ringe fastlegen i mellomtiden for blodprøver? Jeg husker deg fra IKM-trådene forresten, jeg er Rory 🙂 Anonymkode: 97689...e1a
Sommerfuul Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor gynekolog og ikke fastlege først? Jeg trodde fastlege kunne sjekke de enkle tingene som progesteron? Noen fordel med gynekolog tenker du? Siden det er ventetid kan du kanskje ringe fastlegen i mellomtiden for blodprøver? Jeg husker deg fra IKM-trådene forresten, jeg er Rory 🙂 Anonymkode: 97689...e1a Fastlegen som har sendt henvisning jeg var ikke klar over at man kan ta blodprøver for å sjekke diverse. Er det en spesiell tid i syklus det skal sjekkes?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Sommerfuul skrev (5 timer siden): Fastlegen som har sendt henvisning jeg var ikke klar over at man kan ta blodprøver for å sjekke diverse. Er det en spesiell tid i syklus det skal sjekkes? Aner ikke, det lurte jeg også på🤪 Anonymkode: 97689...e1a
Amatariel Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg vet at det ofte tas blodprøver på CD20 for å sjekke at EL har vært, og da får man opp progesteronnivået. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå