Gå til innhold

ikke klar for et forhold, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut av 5 årig langt forhold i mars og har etter dette vært veldig bestemt på at jeg ønsker å være singel, da jeg trenger å være på egen hånd uten å trenge å tenke på andre en periode. jeg opplevde en voldtekt dette året som også har satt sine spor, og mistet familie medlemmer, og psyken min er veldig ødelagt så skal begynne hos psykolog igjen. jeg har nå møtt en som jeg trives med å vi er veldig like, og jeg er blitt fryktelig glad i han. men, jeg klarer ikke å endre ønske mitt om å være singel. han ønsker et forhold å vi startet et, men jeg sa til han her om dagen at jeg ikke var klar for et forhold, men jeg kjenner at jeg ikke vil «styre» heller, å være bundet til en. men, jeg er så redd for å miste han i livet mitt og jeg er sikker på det blir å skje om jeg avslutter dette, og eventuelt ligger med noen andre (har ikke planer om det, men vil ha mulighet). hvordan ville dere sagt det til han/hun at dere trenger tid for dere selv, uten at personen ville avsluttet kontakt? tror dere at det er mulig? vi bor på hver vårt sted i norge, men har reist til hverandre så og si hver helg og noen ganger vært i uker sammen. 

Anonymkode: 6c903...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk ut av 5 årig langt forhold i mars og har etter dette vært veldig bestemt på at jeg ønsker å være singel, da jeg trenger å være på egen hånd uten å trenge å tenke på andre en periode. jeg opplevde en voldtekt dette året som også har satt sine spor, og mistet familie medlemmer, og psyken min er veldig ødelagt så skal begynne hos psykolog igjen. jeg har nå møtt en som jeg trives med å vi er veldig like, og jeg er blitt fryktelig glad i han. men, jeg klarer ikke å endre ønske mitt om å være singel. han ønsker et forhold å vi startet et, men jeg sa til han her om dagen at jeg ikke var klar for et forhold, men jeg kjenner at jeg ikke vil «styre» heller, å være bundet til en. men, jeg er så redd for å miste han i livet mitt og jeg er sikker på det blir å skje om jeg avslutter dette, og eventuelt ligger med noen andre (har ikke planer om det, men vil ha mulighet). hvordan ville dere sagt det til han/hun at dere trenger tid for dere selv, uten at personen ville avsluttet kontakt? tror dere at det er mulig? vi bor på hver vårt sted i norge, men har reist til hverandre så og si hver helg og noen ganger vært i uker sammen. 

kan legge til. han er veldig perfekt for meg og vi har masse til felles, og hadde jeg vært klar for et forhold hadde jeg ville vært med han. jeg klarer bare ikke «bli kvitt» ønske om å være singel..

Skrevet

Du må nesten velge om du vil ha han eller miste han. Du kan ikke «beholde» han og samtidig være fri og Frank. Det rette er å gi slipp, du er ikke klar nå. 

• Liker 3
Skrevet

La han gå :) Han ønsker seg åpenbart et forhold og eksklusivitet, mens du vil være fri og ha mulighet til å ligge med andre. Dere ønsker forskjellige ting.

Anonymkode: 797c1...904

• Liker 2
Skrevet

Du vil ligge rundt og han vil ha forhold, da må du la ham gå. Og du bør kutte all kontakt med ham, ikke prøve å holde ham varm mens du har sex med andre. Det er bare stygt gjort.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

kan legge til. han er veldig perfekt for meg og vi har masse til felles, og hadde jeg vært klar for et forhold hadde jeg ville vært med han. jeg klarer bare ikke «bli kvitt» ønske om å være singel..

Du skal lete lenge før du treffer neste du klaffer med slik. Så kaster du det på båten fordi du vil ligge rundt, eller ha muligheten til det. Lykke til på den reisen der, det vil bare gjøre deg enda mer skadet  og føre til at du aldri blir klar eller egnet for et fremtidig forhold. "klarer ikke å bli kvitt" det høres ut som om det er en annen person som styrer deg? Ta kontroll over følelsene dine og la intellektet og hjertet styre kroppen din! Ditt valg, men det høres ut som om du gjør noe du kommer til å angre på garantert. Forvente at han skal vente på deg til du er klar og har rast fra deg med andre menn er rett og slett en stygg side ved din karakter! Det er enormt egoistisk gjort og nesten ondskapsfullt gjort ovenfor din kjæreste. Skjerp deg og slipp han fri om du står ved din avgjørelse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

.. jeg klarer ikke å endre ønske mitt om å være singel. han ønsker et forhold å vi startet et, men jeg sa til han her om dagen at jeg ikke var klar for et forhold,.... hvordan ville dere sagt det til han/hun at dere trenger tid for dere selv, uten at personen ville avsluttet kontakt?

Hadde sagt greit det, lykke til i livet.

Så hadde jeg gått videre og funnet en som hadde lyst og evne til å være kjæresten min. 

Anonymkode: 6f091...7e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

følg følelsene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...