Gjest Restart Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Noen her som har jobbet som frivillig i julen/nyttår? Enten innen suppestasjon eller helt andre ting.. Jeg kunne godt tenke meg å være en hjelpene hånd for noen i julen/nyttår! Noen som har erfaringer eller råd?
Gjest Bellatrix Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg jobbet frivillig hos Kirkens Bymisjon i romjula for noen år siden. Da inne bar det å ha åpen kafé med servering av kaffe, julekaker og brødskiver. Det var veldig givende og de som kom(rusmisbrukere) var veldig glade for tilbudet.
Gjest Restart Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg jobbet frivillig hos Kirkens Bymisjon i romjula for noen år siden. Da inne bar det å ha åpen kafé med servering av kaffe, julekaker og brødskiver. Det var veldig givende og de som kom(rusmisbrukere) var veldig glade for tilbudet. ← Takk for svar! Er det bare å kontakte kirkens Bymisjon å spørre om de trenger frivillige?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #4 Skrevet 2. oktober 2005 Vær ute i god tid. Det er nå så mange som er interessert i å tilbringe julaften og nyttårsaften med sånt arbeid, at de må si nei til mange.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. oktober 2005 #5 Skrevet 2. oktober 2005 Takk for svar! Er det bare å kontakte kirkens Bymisjon å spørre om de trenger frivillige? ← Ja, bare kontakt dem. Om ikke de trenger hjelp kan det hende det er noen andre organisasjoner som gjør det.
Furstina Skrevet 5. oktober 2005 #6 Skrevet 5. oktober 2005 jag försökte ett år - men den organisationen sa att de helst inte tog in nya frivilliga över julen. Anledningen var att de som kommer på julen ofta mår väldigt dåligt och mår bra av att se ansikten och personer de känner igen sedan tidigare. Däremot tog de gärna emot donationer eller hjälp även annan tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå