Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innsett at jeg har et problem. Så og si alle folk irriterer meg. Kollegaer, foreldre, søsken, ukjente, bekjente og ja, til og med mannen min og venner irriterer. De irriterer alle på forskjellige måter. Det kan være de snakker for høyt, de puster feil, de spiser ekkelt, de har teite meninger, de tror de er kule eller pene.. ALT irriterer meg! Hvordan kan jeg få det til å stoppe??

De eneste som ikke irriterer meg er barna mine.. 

Anonymkode: fd51d...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du flink til å gi deg selv små time outer i løpet av dagen? 

Jeg er litt samme, men jeg skjønner jo at det er meg det er noe galt med. Jeg er introvert og trenger faktisk litt fred inninellom. En av tingene jeg da gjør er å gi meg selv 5min. På jobb kan det feks være å gå på do (selv om jeg ikke må) eller ta en liten 5min på mobilen gjemt bort i en bod 😅 Jobber i en omsorgsbolig og sjefen og ze fleste kolleagene er klar over dette. Jeg får fred.  Hjemme er rommet hellig. Om jeg går inn der så får ungene holde seg vekk (Ikke om det er krise selvsagt  ) 

Anonymkode: a2a20...173

• Liker 3
Skrevet

Irritasjon kan være resultat av psykisk eller fysisk ubehag. For eks stress, depresjon, auto immun sykdom, hormonsykdom osv. 

Så det kommer jo an på hva grunnen er, og der tror jeg ikke vi kan hjelpe deg så mye. Kanskje du kan snevre inn hva årsaken kan være om du tenker over når det begynte, og om du evt har andre symptomer. 

Et normalt friskt menneske kan merke at en person er en idiot, uten at den blir sur av det. Er du frisk så bare børster du det av skulderen og går videre med dagen. Man gnager ikke på alt man ser. 

Anonymkode: 9739a...4a8

• Liker 1
Skrevet

Jeg veldig lett irritert på andre selv og lyder, det er fordi jeg er utbrent, og jeg blir lett i dårlig humør.  Jeg liker det best når det kun er meg og min datter, og katten vår så klart. 

Anonymkode: ef915...029

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har innsett at jeg har et problem. Så og si alle folk irriterer meg. Kollegaer, foreldre, søsken, ukjente, bekjente og ja, til og med mannen min og venner irriterer. De irriterer alle på forskjellige måter. Det kan være de snakker for høyt, de puster feil, de spiser ekkelt, de har teite meninger, de tror de er kule eller pene.. ALT irriterer meg! Hvordan kan jeg få det til å stoppe??

Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier. Har det litt som Anonymbruker over, er introvert og trenger alenetid for å lade batteriene og få energi. Er singel nå, men har kjent på det med tidligere kjærester, ble tappet for energi om jeg ikke fikk noen pusterom. Samme gjelder med venner, kolleger og familie. Er jo ikke noe galt med dem, det er bare et tegn på at jeg trenger litt tid for meg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er du flink til å gi deg selv små time outer i løpet av dagen? 

Jeg er litt samme, men jeg skjønner jo at det er meg det er noe galt med. Jeg er introvert og trenger faktisk litt fred inninellom. En av tingene jeg da gjør er å gi meg selv 5min. På jobb kan det feks være å gå på do (selv om jeg ikke må) eller ta en liten 5min på mobilen gjemt bort i en bod 😅 Jobber i en omsorgsbolig og sjefen og ze fleste kolleagene er klar over dette. Jeg får fred.  Hjemme er rommet hellig. Om jeg går inn der så får ungene holde seg vekk (Ikke om det er krise selvsagt  ) 

Anonymkode: a2a20...173

Det er ikke noe galt med deg fordi du er introvert, det er en del av personligheten din, som går helt inn i kjernen av den du er. Noen er introverte og andre er ekstroverte, begge deler er helt normalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det likedan. Eneste vesenet jeg liker er katten min. 

Skrevet

Jeg er helt lik. Det er grusomt. Isolerer meg nesten, absolutt alle mennesker irriterer meg og går meg på nervene. Orker ikke være med venner. Til og med min sønn på 1,5 år går meg på nervene. Må ta meg kraftig sammen for å opprettholde en fasade foran han. Min mann irriterer meg med hvordan han puster, snorker, spiser, kler seg, husarbeid osv..  

Anonymkode: 0c3f7...680

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann irriterer meg med hvordan han puster, snorker, spiser, kler seg, husarbeid osv..  

Det høres helt grusomt ut - for han...

Anonymkode: 9c7ca...084

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres helt grusomt ut - for han...

Vet... 

Skrevet

Irritasjon/sinne over "alle " kan være et depresjonssymptom.

Knytta opp til lyder kan det også dreie seg om misofoni. 

Skrevet

Har det alltid vært sånn? Hvis ikke, når startet det? Ved hvilken livsendrindring?

Anonymkode: 6af38...c0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...