Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kanskje noen kan hjelpe meg. Baby på tre måneder har fått røde prikker på overkroppen etter å ha brukt en heldress fra Hust&Claire. Dressen består av 95% ull og 5% polyamid. Ikke sikkert dette er relatert til plaget, men har ikke sett slike prikker på babyen min før. Dere med babyer som ikke tåler ull,  hvilke symptomer hadde de og hva bruker dere istedet på høst/vinterhalvåret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste reagerte litt på ull som ikke var merinoull. Han var urolig/utilpass(sikkert pga kløe)og rød i huden.

En baby som for det meste er innendørs eller godt påkledd/nedpakket utendørs må ikke på død og liv bruke bare ull om vinteren. Bomull innerst går helt fint, evt bambus om en vil ha noe mykere enn bomull. Har en det litt kjølig tar man heller på et ekstra lag.

Anonymkode: 42a48...cf5

Skrevet

Vent til prikkene er borte, så prøver du plagget igjen. 

Da datteren min var baby, konkluderte jeg med at hun ikke bør ha ull innerst til huden. 

Hun hadde tørre flekker på bena. Det ble bare verre. Helt til jeg byttet til vanlig bomull, da gikk det over nærmest over natten. Koblet ikke helt at det var ullen, så da jeg tok på henne en ullbody, virket hun sutrete og utilpass helt til jeg byttet. 

Du MÅ ikke bruke ull innerst, du kan bruke bomull. Ullklær er dyre, upraktiske mtp vask og matflekker, selvom ullen har en fantastisk funksjon. Man kan bruke bomull innerst og hjemmestrikk på utsiden 😊

Anonymkode: 05f00...8a0

Skrevet

Høres ut som allergi på ull. Går fint å ha bomull innerst 

Anonymkode: a9272...fc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...