Gå til innhold

Klestips til mellomleder innen helse og sosial

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mellomleder i offentlig sektor (feks NAV). Jeg liker å kle meg pent, samtidig så er ikke lønnen all verden, og det er en u-utalt regel om at vi ikke skal kle oss slik at det skaper for stor avstand mellom de ansatte og brukerne. I tillegg er jeg en nesten 190 cm høy kvinne, så bluser og dressbukser på H&M blir ofte for korte. Har er dere tips til pent tøy jeg kan gå med på jobb nå i høst og vinter? Jeg er glad i dressjakker, skjorter, skjørt, bluser, strikkegensere og strikkecardiganer. Det kan være merketøy, men helst litt diskre merker, og da bør det helst la seg kombinere med ting fra billig kjeder. 

Anonymkode: d41ee...35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mellomleder i offentlig sektor (feks NAV). Jeg liker å kle meg pent, samtidig så er ikke lønnen all verden, og det er en u-utalt regel om at vi ikke skal kle oss slik at det skaper for stor avstand mellom de ansatte og brukerne. I tillegg er jeg en nesten 190 cm høy kvinne, så bluser og dressbukser på H&M blir ofte for korte. Har er dere tips til pent tøy jeg kan gå med på jobb nå i høst og vinter? Jeg er glad i dressjakker, skjorter, skjørt, bluser, strikkegensere og strikkecardiganer. Det kan være merketøy, men helst litt diskre merker, og da bør det helst la seg kombinere med ting fra billig kjeder. 

Anonymkode: d41ee...35b

Levis og Lee har bukser med 36" benlengde

Anonymkode: f3321...c87

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vakre Vene har masse fint som jeg synes går under «pent casual». Kjøp når de har salg :) 

Jeg er og i offentlig sektor, og de i NAV som jobber med brukere går kledd med slike type klær. 

Det fungerer i møte med brukere, og i et ledermøte samme dag eller eksterne møter. 

En veldig grei løsning er casual kjole og fine sneakers - og en sort blazer på kontoret til evt mer formelle møter. Eller, sorte jeans - helt vanlig topp og samme blazer. Eller, et par Chelseaboots. 

Synes mye strikk med mohair er veldig fint - men casual til skjørt eller jeans. Litt oversized skjorter også. 

Ville unngått type full dress og formelle dressbukser. 

Endret av Fløff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...