Gå til innhold

Dere som har telt kalorier og vært i kaloriunderskudd: hvor mye har dere gått ned på hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært i kaloriunderskudd i mer enn 2 uker og har gått ned nesten 5 kg. Jeg vet at noe sannsynligvis er vannvekt, men det er jo utrolig motiverende å se dette resultatet. Jeg ligger i kaloriunderskudd som tilsier å gå ned 1 kg i uken, da ikke forbeholdt varierende aktivitetsnivå (som har vært rimelig høyt disse to ukene også). 

Trenger ikke nevne hvor mye i kaloriunderskudd. Men hvor mange uker du telte kalorier og hvor mye du gikk ned. Kan slenge med aktivitetsnivået også. :) 

Anonymkode: 4ff0e...9bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang jeg gjorde dette gikk jeg ned 12 kg på ca 12 uker.

Denne gangen har jeg (foreløpig) gått ned 4,2 kg på 4 uker :) 

Men det er som du sier: dette er i starten, så det går nok litt saktere etterhvert. Jeg har også ganske mye jeg skal gå ned (har en bmi på over 30).  

Jeg går minst 15 000 skritt om dagen og teller kalorier. 

Anonymkode: 8e1f2...cbf

• Liker 1
Skrevet

Har du link til utregningen du brukte for å vite hva du skulle ligge på for å gå ned 1 kg i uken? 

5kg på 2 uker er mye på «naturligvis» (altså uten spysyken, skrapa av diaré, dehydrering, mistet muskler etter langvarig sengeliggende osv). Mange kan gå ned 2-3 kg den første uken med veldig underskudd, men jeg har som regel gått ned mye væske første uken ig etter det typ 1 kg (Max 1 kg samme hvor lite jeg inntar), men selvsagt det ble jo 12 kg på 10 uker det. 

Pass på å ikke kjør deg i grøfta. At du girer på med minimalt med næring og altfor mye aktivitet nå i starten, plutselig protesterer kropp og psyke 

Anonymkode: 93b8d...0c6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gikk ned 14kg på 8 mnd - hadde ikke så mye å gå ned så det var litt vanskeligere å bli kvitt, selv om jeg også raste ned 3kg de første 2 ukene pga vannvekt. Jeg var ikke kjempestreng, kjørte såkalt calorie cycling på 1200-1700 kalorier. Nå som jeg har nådd målvekta skal jeg ha 1650 kalorier for å opprettholde den. Jeg hadde som mål å gå ned 2kg i måneden, og klarte det.

Moren min ble inspirert og begynte hun og - hun hadde enda mer overvekt, derfor gikk det fortere. Hun har gått ned 15kg siden Mai og er nå tilfreds. 

Endret av Chailatte
  • Liker 1
Skrevet

Er ikke 1650 utrolig lite for å opprettholde vekten? Jeg spiser mer enn det når jeg er i underskudd😅

Jeg trener dog hver dag, har en del muskler og er 173cm høy (64kg)

Anonymkode: 112ce...dac

• Liker 1
Skrevet

18 kilo på 5 mnd. Spiste 1500 kalorier

Nå er jeg 40 kilo lettere og sliter med å gå ned på 1400 kalorier.

Anonymkode: f283b...4c2

Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg på 12 uker. Kan ikke si høyt hvor lite jeg spiste, men jeg tålte vektnedgangen greit 👍

Anonymkode: 16bb3...d04

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå gått ned over 40kg i vekt. Jeg har enda 5 kg jeg gjerne vil ta av, men de er helt umulig. Noe merkelig er at jeg blir svært dårlig når jeg spiser på underskudd nå, jeg blir både kald, slapp, svimmel, null energi osv. Dette merket jeg ikke før. Noen med samme erfaring?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er ikke 1650 utrolig lite for å opprettholde vekten? Jeg spiser mer enn det når jeg er i underskudd😅

Det kommer jo veldig an på hvor høy man er da. Selv er jeg under 160 og ifølge fitbiten min (som kjent kan overdrive en del både for aktivitet og brente kalorier) så forbrenner jeg på en vanlig dag ca. 1900 kcal. Dette er uten trening og med ca. 7-8000 skritt. Jeg er fortsatt overvektig så når jeg når normalvekt vil jeg jo forbrenne enda mindre. 

Anonymkode: d6d45...dfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har nå gått ned over 40kg i vekt. Jeg har enda 5 kg jeg gjerne vil ta av, men de er helt umulig. Noe merkelig er at jeg blir svært dårlig når jeg spiser på underskudd nå, jeg blir både kald, slapp, svimmel, null energi osv. Dette merket jeg ikke før. Noen med samme erfaring?

Jeg har lite energi og fryser mye når jeg ikke bygger opp måltidene mine bra nok. Jeg spiser i relativt stort underskudd ift mitt aktivitetsnivå og overvekt, ligger på max 1600 kalorier daglig. Passer jeg på at maten jeg får i meg er næringsrik, proteinrik og med nok karbohydrater, så føler jeg meg bedre. De dagene jeg bare spiser i underskudd og driter i hva jeg putter i munnen så blir jeg dvask. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kommer jo veldig an på hvor høy man er da. Selv er jeg under 160 og ifølge fitbiten min (som kjent kan overdrive en del både for aktivitet og brente kalorier) så forbrenner jeg på en vanlig dag ca. 1900 kcal. Dette er uten trening og med ca. 7-8000 skritt. Jeg er fortsatt overvektig så når jeg når normalvekt vil jeg jo forbrenne enda mindre. 

Du skal ikke stole på de beregningene på klokkene. De er svært misvisende (google det om du ikke tror på meg..). Bruk heller kalkulatorer der du putter inn egen info: https://www.calculator.net/calorie-calculator.html

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal ikke stole på de beregningene på klokkene. De er svært misvisende (google det om du ikke tror på meg..). Bruk heller kalkulatorer der du putter inn egen info: https://www.calculator.net/calorie-calculator.html

Ja, nettopp, de regner vanligvis at man har brent alt for mange kalorier i forhold til det man egentlig har. Altså er ikke 1650 kcal eller under lite for å opprettholde vekten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg veier 58kg/166 cm og trenger ca. 1650 kcal for å vedlikeholde vekten de dagene jeg ikke trener. Trener fem dager i uken fordi jeg liker å trene, og fordi jeg liker å kunne spise litt mer😄 

Anonymkode: 9042b...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...