AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Jeg har søskenbarn fra min fars side som vi basically har vokst opp sammen med. Vi kuttet kontakten helt i 2016, og nå nylig begynte kusina mi å ta opp kontakten med meg. Jeg trodde hun og moren hadde endret seg (de verstingene i familien), men det viser seg å være helt feil. I går facetime jeg og kusina mi, og tante kommer og setter seg ned og stiller spm om hvilken stønad hun går på nav, jeg sier uføretrygd. Da spør hun datteren sin som også sitter der om hva uføretrygd er, så svarer jeg. Da sier min tante " det stemmer, din mor har jo alltid slitt med å være dum og lite intelligent, det har hun alltid slitt med". Jeg ble helt paff, kusina sa ikke i mot mora, og jattet med. Det går rykter om at både mor og datter er som slanger. De er utrolig utspekulerte, og trenger folk kun når det passer de. Kusina tok kontakt nå rett før hun skal forlove seg og gifte seg. Hun har hele tiden påpekt at det er flaut å vise kjæresten sin hvor lite familie hun har. Så derfor tar hun kontakt med oss og "godsnakker" for å få oss der. Ingen andre i slekta snakker med de, fordi de vet hvordan disse 2 er og hater de. Jeg tok opp dette med min kusine etterpå når mora ikke var tilstede, og da unnskyldte hun moren med å si "hun kan være litt skarp av og til, men ikke ta det seriøst". Dette er ikke første gangen moren er sånn, hun har også beskyldt min stakkarslige mor som ikke har gjort en sjel vondt, om at det er hennes feil at mannen er død. Anonymkode: f04ec...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Jeg har søskenbarn fra min fars side som vi basically har vokst opp sammen med. Vi kuttet kontakten helt i 2016, og nå nylig begynte kusina mi å ta opp kontakten med meg. Jeg trodde hun og moren hadde endret seg (de verstingene i familien), men det viser seg å være helt feil. I går facetime jeg og kusina mi, og tante kommer og setter seg ned og stiller spm om hvilken stønad min mor går på nav, jeg sier uføretrygd. Da spør hun datteren sin som også sitter der om hva uføretrygd er, så svarer jeg. Da sier min tante " det stemmer, din mor har jo alltid slitt med å være dum og lite intelligent, det har hun alltid slitt med". Jeg ble helt paff, kusina sa ikke i mot mora, og jattet med. Det går rykter om at både mor og datter er som slanger. De er utrolig utspekulerte, og trenger folk kun når det passer de. Kusina tok kontakt nå rett før hun skal forlove seg og gifte seg. Hun har hele tiden påpekt at det er flaut å vise kjæresten sin hvor lite familie hun har. Så derfor tar hun kontakt med oss og "godsnakker" for å få oss der. Ingen andre i slekta snakker med de, fordi de vet hvordan disse 2 er og hater de. Jeg tok opp dette med min kusine etterpå når mora ikke var tilstede, og da unnskyldte hun moren med å si "hun kan være litt skarp av og til, men ikke ta det seriøst". Dette er ikke første gangen moren er sånn, hun har også beskyldt min stakkarslige mor som ikke har gjort en sjel vondt, om at det er hennes feil at mannen er død. Anonymkode: f04ec...cc4 Anonymkode: f04ec...cc4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Jeg har søskenbarn fra min fars side som vi basically har vokst opp sammen med. Vi kuttet kontakten helt i 2016, og nå nylig begynte kusina mi å ta opp kontakten med meg. Jeg trodde hun og moren hadde endret seg (de verstingene i familien), men det viser seg å være helt feil. I går facetime jeg og kusina mi, og tante kommer og setter seg ned og stiller spm om hvilken stønad hun går på nav, jeg sier uføretrygd. Da spør hun datteren sin som også sitter der om hva uføretrygd er, så svarer jeg. Da sier min tante " det stemmer, din mor har jo alltid slitt med å være dum og lite intelligent, det har hun alltid slitt med". Jeg ble helt paff, kusina sa ikke i mot mora, og jattet med. Det går rykter om at både mor og datter er som slanger. De er utrolig utspekulerte, og trenger folk kun når det passer de. Kusina tok kontakt nå rett før hun skal forlove seg og gifte seg. Hun har hele tiden påpekt at det er flaut å vise kjæresten sin hvor lite familie hun har. Så derfor tar hun kontakt med oss og "godsnakker" for å få oss der. Ingen andre i slekta snakker med de, fordi de vet hvordan disse 2 er og hater de. Jeg tok opp dette med min kusine etterpå når mora ikke var tilstede, og da unnskyldte hun moren med å si "hun kan være litt skarp av og til, men ikke ta det seriøst". Dette er ikke første gangen moren er sånn, hun har også beskyldt min stakkarslige mor som ikke har gjort en sjel vondt, om at det er hennes feil at mannen er død. Anonymkode: f04ec...cc4 hvilken stønad min mor går på* Anonymkode: f04ec...cc4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Du har det vel bedre uten kontakt med disse to? Anonymkode: d1db0...7be 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Slektninger eller ei, sånne folk er det best å holde seg langt unna. Anonymkode: 53237...fbc 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har det vel bedre uten kontakt med disse to? Anonymkode: d1db0...7be 100% bedre. Hver gang jeg snakker med min kusine, drar hun inn en indirekte frekk kommentar om min familie i hver samtale. Hun prøver også å få det til å se ut som at min far er mer glad i henne og hennes familie, siden jeg og min far ikke har så mye kontakt sammen. Hun sier det bare for å såre meg med vilje. "Onkel kommer til meg neste uke, han har allerede bestilt billetter", så jeg ringte og spurte min far om han skulle dit, han sa han ikke skulle dit, jeg sier til kusina mi om at det hun sier om at han har bestilt billetter er bare løgn, så sier hun "kanskje han sier noe annet til deg for å ikke såre deg?" Det viser seg nå at min far aldri hadde lyst til å dra dit, og skal heller ikke dra til de. Anonymkode: f04ec...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100% bedre. Hver gang jeg snakker med min kusine, drar hun inn en indirekte frekk kommentar om min familie i hver samtale. Hun prøver også å få det til å se ut som at min far er mer glad i henne og hennes familie, siden jeg og min far ikke har så mye kontakt sammen. Hun sier det bare for å såre meg med vilje. "Onkel kommer til meg neste uke, han har allerede bestilt billetter", så jeg ringte og spurte min far om han skulle dit, han sa han ikke skulle dit, jeg sier til kusina mi om at det hun sier om at han har bestilt billetter er bare løgn, så sier hun "kanskje han sier noe annet til deg for å ikke såre deg?" Det viser seg nå at min far aldri hadde lyst til å dra dit, og skal heller ikke dra til de. Anonymkode: f04ec...cc4 Og hun er sykelig opptatt med å alltid nevne hvor høyt elsket hun er av alle rundt seg, og at alle vet hvem hun er, og hva alle gjør for henne. Veldig rart da nesten alle kutter kontakten med de etter å ha bli ordentlig kjent med de, og det kryr av rykter om disse 2 over alt. Alle vet hvem disse er, og alle snakker ned om de. Kusina mi er kjent for å ha sex med hele Oslo og Drammen, men likevel nekter hun dette og sier hun er jomfru. Anonymkode: f04ec...cc4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 Ville bare fortsatt å ikke ha kontakt med dem. De har negativ energi. Slett og blokker. Anonymkode: c9bc3...0b1 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville bare fortsatt å ikke ha kontakt med dem. De har negativ energi. Slett og blokker. Anonymkode: c9bc3...0b1 Skal ikke snakke mer med de. Det har ikke gått mer enn 2 uker siden hun har tatt kontakt, og det har vært helt jævlige 2 uker. Jeg hadde det fredelig og fint før hun tok kontakt. Det var ingen drama, ingen bekymringer og bare livsglede før de tok kontakt igjen. Anonymkode: f04ec...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal ikke snakke mer med de. Det har ikke gått mer enn 2 uker siden hun har tatt kontakt, og det har vært helt jævlige 2 uker. Jeg hadde det fredelig og fint før hun tok kontakt. Det var ingen drama, ingen bekymringer og bare livsglede før de tok kontakt igjen. Anonymkode: f04ec...cc4 Kusina og mora har tidligere lånt 10k av min storesøster, og aldri gitt de tilbake. I tillegg til det, hadde begge disse 2 spurt min storesøster om å ta opp kreditt på 35tusen i navnet til min storesøster slik at den kunne få pengene fordi de ikke fikk tatt opp noe kreditt på deres navn. Kan dere tro dette? Anonymkode: f04ec...cc4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg skjønner at det er dårlige folk, de slektningene dine, men du kan selv velge hvor mye de skal få påvirke deg vet du. Blokker dem, ikke snakk med dem mer og velg at de ikke skal på påvirke dagene dine med at du går å tenker på dem og irriterer deg over dem. Fyll dagene med mennesker som gjør deg godt, du kan ikke gjøre noe med hvordan disse to oppfører seg, men du kan gjøre noe med hvordan du selv takler oppførselen deres. Anonymkode: f2765...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skjønner at det er dårlige folk, de slektningene dine, men du kan selv velge hvor mye de skal få påvirke deg vet du. Blokker dem, ikke snakk med dem mer og velg at de ikke skal på påvirke dagene dine med at du går å tenker på dem og irriterer deg over dem. Fyll dagene med mennesker som gjør deg godt, du kan ikke gjøre noe med hvordan disse to oppfører seg, men du kan gjøre noe med hvordan du selv takler oppførselen deres. Anonymkode: f2765...fa7 Ja jeg vet, men greia er at kusina mi ringer meg så og si daglig på facetime, flere ganger om dagen, og jeg gjorde det motsatte fordi i starten virket det som at ting ville være annerledes denne gangen. Men så viste det seg at de bare hadde blitt verre. Vi er "muslimer", eller foreldrene våre er det, og vi barna mer "norsk". Mora krever 100k av familien til gutten for å kunne gifte seg med dattera, og min kusine har mistet sin far, så derfor er det en tradisjon at en mannlig familiemedlem kommer på "møtet" og blir enige om pengesum og gifter dattera bort. Da min pappa sa nei til å komme, og at han ikke ønsket å sette seg selv i dårlig lys ved å kreve penger av mennesker for å gifte bort dattera, ble begge sinte. De sa ingenting, men det var derfor de begynte å bli fiendtlig mot meg. Disse to er utspekulerte. Sjansen for at de får 100k av foreldrene til gutten blir mindre dersom en mannlig familiemedlem ikke er til stede, og de smisket og brukte min far for å få ting til å gå som de ville. De hadde tydeligvis sagt til familien til gutten at halve pengene skulle gå til min far, og halve til henne selv (tante), og av respekt ble sjansen høyere å si ja til å gi penger dersom en mann var til stede. Syk opplegg hele greia. Anonymkode: f04ec...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja jeg vet, men greia er at kusina mi ringer meg så og si daglig på facetime, flere ganger om dagen, og jeg gjorde det motsatte fordi i starten virket det som at ting ville være annerledes denne gangen. Men så viste det seg at de bare hadde blitt verre. Vi er "muslimer", eller foreldrene våre er det, og vi barna mer "norsk". Mora krever 100k av familien til gutten for å kunne gifte seg med dattera, og min kusine har mistet sin far, så derfor er det en tradisjon at en mannlig familiemedlem kommer på "møtet" og blir enige om pengesum og gifter dattera bort. Da min pappa sa nei til å komme, og at han ikke ønsket å sette seg selv i dårlig lys ved å kreve penger av mennesker for å gifte bort dattera, ble begge sinte. De sa ingenting, men det var derfor de begynte å bli fiendtlig mot meg. Disse to er utspekulerte. Sjansen for at de får 100k av foreldrene til gutten blir mindre dersom en mannlig familiemedlem ikke er til stede, og de smisket og brukte min far for å få ting til å gå som de ville. De hadde tydeligvis sagt til familien til gutten at halve pengene skulle gå til min far, og halve til henne selv (tante), og av respekt ble sjansen høyere å si ja til å gi penger dersom en mann var til stede. Syk opplegg hele greia. Anonymkode: f04ec...cc4 l Anonymkode: f04ec...cc4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 Tror jeg ved neste kontakt hadde sagt ifra, at beklager jeg ønsker ikke å ha mer kontakt. Da jeg bare hører dårlig ting om bra familiemedlemmer fra dere, som faktisk ikke har gjort noe galt. Og er lite interessert i høre mer stygge ting om andre. Anonymkode: 7701c...2d8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå