AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg er høygravid og fikk hodepine fredagskveld. Har våknet med hodepine både i går og i dag. Den sitter oppe på venstreside av hode og litt frem i pannen på venstre side. Jeg får ekstremt vondt når jeg bøyer meg, ligger meg ned/reiser meg opp eller snur meg på sidene. Skal altså ikke så mye bevegelse til før den blir intens. Er intens i noen sekunder også går det bedre. Er i uke 36+2. Har noen vært borti lignende? Burde jeg kontakte lege/legevakten eller tror dere det går over? Anonymkode: aa57f...791
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Hadde ringt dem og forhørt meg, ja. Har du blodtrykksmåler hjemme? Anonymkode: bdec4...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Ta en telefon til legen i morgen tidlig. Anonymkode: 0dd36...e2e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Har du målt blodtrykket ditt? Jeg er også 36 uker, og har fått svangerskapsforgiftning diagnostisert basert på blodtrykk, protein i urin og lette ødem i beina. Har fått streng beskjed om å være veldig obs på hodepine! Anonymkode: 604a8...411
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Kom ikke med det siste... Hadde ringt føden for å høre! Anonymkode: 604a8...411
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ringt dem og forhørt meg, ja. Har du blodtrykksmåler hjemme? Anonymkode: bdec4...6c6 Jeg har ikke noe slikt hjemme, så måtte evt ha ringt. Bare vil ikke oppfattes som hysterisk heller😅 men virker som flere mener jeg burde ringe, men det er føden man da ringer? Ikke legevakten? Anonymkode: aa57f...791
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du målt blodtrykket ditt? Jeg er også 36 uker, og har fått svangerskapsforgiftning diagnostisert basert på blodtrykk, protein i urin og lette ødem i beina. Har fått streng beskjed om å være veldig obs på hodepine! Anonymkode: 604a8...411 Har ikke målt blodtrykk, sist jeg var hos jm var 29/9 og da var blodtrykket 115/70 noe jeg forsto var ok blodtrykk. Men det begynner jo å bli en stund siden etterhvert. tusentakk for svar! -ts Anonymkode: aa57f...791
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 Tror det riktige er å ringe føden først, og så heller legevakt om føden ikke svarer/har tid til deg/vil hjelpe Anonymkode: 6c6b2...4a3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke noe slikt hjemme, så måtte evt ha ringt. Bare vil ikke oppfattes som hysterisk heller😅 men virker som flere mener jeg burde ringe, men det er føden man da ringer? Ikke legevakten? Anonymkode: aa57f...791 Du trenger ikke ringe føden i kveld, fordi du har hatt litt hodepine i helgen. Det er faktisk hysterisk. Ta en Paracet og ring legen i morgen. Anonymkode: 0dd36...e2e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du trenger ikke ringe føden i kveld, fordi du har hatt litt hodepine i helgen. Det er faktisk hysterisk. Ta en Paracet og ring legen i morgen. Anonymkode: 0dd36...e2e Har tatt paracet stortsett hele helgen og det har dessverre ingen virkning. I tillegg er det vell kommet frem gjennom nyere forskning at det ikke er bra å ta så mye paracet selv om der er «bedre» enn ibux, så nå når jeg har levd på det gjennom helgen i håp om virkning så er det utrolig slitsomt når det ingen ende vil ta. Og det er på ingen måte en liten hodepine, da hadde jeg absolutt ikke klaget😅 At du syns det er hysterisk skal du få helt lov til! -ts Anonymkode: aa57f...791
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du trenger ikke ringe føden i kveld, fordi du har hatt litt hodepine i helgen. Det er faktisk hysterisk. Ta en Paracet og ring legen i morgen. Anonymkode: 0dd36...e2e Er det virkelig hysterisk? Hun er høygravid. Svangerskapsforgiftning skal man ikke kimse av. Anonymkode: bdec4...6c6 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har tatt paracet stortsett hele helgen og det har dessverre ingen virkning. I tillegg er det vell kommet frem gjennom nyere forskning at det ikke er bra å ta så mye paracet selv om der er «bedre» enn ibux, så nå når jeg har levd på det gjennom helgen i håp om virkning så er det utrolig slitsomt når det ingen ende vil ta. Og det er på ingen måte en liten hodepine, da hadde jeg absolutt ikke klaget😅 At du syns det er hysterisk skal du få helt lov til! -ts Anonymkode: aa57f...791 Ring og forhør deg Så får du litt ro i sjela. Anonymkode: bdec4...6c6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger ikke ringe føden i kveld, fordi du har hatt litt hodepine i helgen. Det er faktisk hysterisk. Ta en Paracet og ring legen i morgen. Anonymkode: 0dd36...e2e Slutt med å kalle folk hysteriske! Sterk hodepine er en av få ting man blir oppfordret å ringe føden for, spesielt om den er i panna, nettopp fordi svangerskapsforgiftning kan være svært alvorlig for både mor og baby! Og man er anbefalt å ikke ta mye paracet som gravid, så det er ikke akkurat et supert råd det heller. TS spurte vel heller ikke om hvordan å bli kvitt hodepinene, men om det er noe hun bør ta alvorlig. TS , ring heller helsepersonell og spør. Håper alt går fint Anonymkode: 6c6b2...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 Har ringt legevakten (da de var en time nærmere enn føden🙈) og de ville ha meg inn der for å få sjekke blodtrykk osv, så vi kunne finne ut om det er svangerskapsforgiftning eller evt å kunne utelukke det. Tusentakk for mange svar og mye omtanke!! -ts Anonymkode: aa57f...791 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ringt legevakten (da de var en time nærmere enn føden🙈) og de ville ha meg inn der for å få sjekke blodtrykk osv, så vi kunne finne ut om det er svangerskapsforgiftning eller evt å kunne utelukke det. Tusentakk for mange svar og mye omtanke!! -ts Anonymkode: aa57f...791 Så bra! Hvordan går det nå? Anonymkode: bdec4...6c6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så bra! Hvordan går det nå? Anonymkode: bdec4...6c6 Går greit, sliter enda med hodepine, men legen sa at så lenge det ikke gikk over for lang tid kunne jeg ta paracet videre og heller dra til fastelegen i morgen. Hodepinen skyldes trolig en ørebetennelse, så hun håpte og trodde det skulle ordne seg selv. Hadde dog mye høyere puls enn vanlig (lå på 120-130 i hvilepuls) så de tok flere EKGer som hadde noe avvik. Legen ringte både sykehuset og føden for å være helt sikker på at alt var «bra», og i samråd med dem fikk jeg lov å reise hjem mot at jeg ringte 113 med engang dersom jeg skulle bli dårligere. Hun poengterte veldig at en liten forverring skulle ringes inn til 113 og ikke legevakten, i tillegg mente hun at jeg gjorde det rette ved å komme inn. Også må jeg inn igjen å ta ny EKG etter svangerskapet er over for å sammenligne og evt finne ut hva som er galt. Så tusentakk for rådene jeg fikk ellers hadde jeg nok aldri reist inn! Ble tatt veldig seriøst og tatt vare på. Greie leger og sykepleiere, så det føltes veldig betryggende og godt! -ts Anonymkode: aa57f...791 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #17 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går greit, sliter enda med hodepine, men legen sa at så lenge det ikke gikk over for lang tid kunne jeg ta paracet videre og heller dra til fastelegen i morgen. Hodepinen skyldes trolig en ørebetennelse, så hun håpte og trodde det skulle ordne seg selv. Hadde dog mye høyere puls enn vanlig (lå på 120-130 i hvilepuls) så de tok flere EKGer som hadde noe avvik. Legen ringte både sykehuset og føden for å være helt sikker på at alt var «bra», og i samråd med dem fikk jeg lov å reise hjem mot at jeg ringte 113 med engang dersom jeg skulle bli dårligere. Hun poengterte veldig at en liten forverring skulle ringes inn til 113 og ikke legevakten, i tillegg mente hun at jeg gjorde det rette ved å komme inn. Også må jeg inn igjen å ta ny EKG etter svangerskapet er over for å sammenligne og evt finne ut hva som er galt. Så tusentakk for rådene jeg fikk ellers hadde jeg nok aldri reist inn! Ble tatt veldig seriøst og tatt vare på. Greie leger og sykepleiere, så det føltes veldig betryggende og godt! -ts Anonymkode: aa57f...791 Så bra! 😊 Er det noe tidspunkt i livet der det er greit å være "hysterisk" så må det jo fader meg være som høygravid!🙃 Og nå viste det seg jo at det var fornuftig å få det sjekket. God bedring og lykke til med innspurten 😁 Anonymkode: bdec4...6c6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #18 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra! 😊 Er det noe tidspunkt i livet der det er greit å være "hysterisk" så må det jo fader meg være som høygravid!🙃 Og nå viste det seg jo at det var fornuftig å få det sjekket. God bedring og lykke til med innspurten 😁 Anonymkode: bdec4...6c6 Det viste seg jo å være helt unødvendig. Hun kunne fint ventet til i dag og gått til fastlegen. Anonymkode: 0dd36...e2e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #19 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det viste seg jo å være helt unødvendig. Hun kunne fint ventet til i dag og gått til fastlegen. Anonymkode: 0dd36...e2e Nei, hun fikk beskjed om at hvis det ble noe verre, så skulle hun ringe 113, ikke vente på fastlegen. Du gjorde det rette her TS, man skal ta dette på alvor, hodepine over flere dager er ett tegn som skal tas alvorlig. Anonymkode: 289d7...7fc 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #20 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det viste seg jo å være helt unødvendig. Hun kunne fint ventet til i dag og gått til fastlegen. Anonymkode: 0dd36...e2e Nei, rådet du gav var dårlig. Anonymkode: bdec4...6c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå