Gå til innhold

Minipille? Caracette? Likevel mensen, EL og PMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på carazette for 2 mnd siden. Eneste grunn for å redusere PMS plager, mest ustabilitet. Er det en minipille? Vil det si at den ikke er like trygg mot graviditet da? 
Føler enda jeg har PMS og EL. Hvor lenge bør jeg prøve? 
Håper mensen ikke kommer denne gang da. Hoppet rett på nytt brett sist slik jeg skulle. Men tar kanskje tid for kroppen og forstå at PMS, EL og mens skal stoppe? 

Anonymkode: ab705...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar i gjennomsnitt ca. et år før småbløninger gir seg. Noen opplever også større blødninger.

Anonymkode: 06425...96e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde småblødninger omtrent konstant i over et år.. Helt vanlig for noen i følge legen min. Jeg ga opp hele minipilla 🙄 

Skrevet

Cerazette hindrer eggløsning om du tar den slik du skal. Det er en gestagen p-pille og ikke en minipille. Blødninger kan man fortsatt ha når man bruker cerazette. Jeg tok 2 tabletter daglig etter avtale med gynekolog og blødde likevel hver dag de månedene jeg gikk på de. Hos meg var det bare zoely som fjernet menstruasjonen helt. 

Anonymkode: f52c8...2c0

• Liker 1
Skrevet (endret)

En birvirkning av Cerazette er total stopp i syklus da den forhindrer eggløsning. Jeg fikk disse av legen nettopp for å stoppe syklus fordi jeg sliter med cyster under eggløsning som setter seg fast, noe som er helt hinsides smertefullt. Gikk 8 år uten mens og eggløsning, stoppet på pilla en periode for å prøve uten, fikk cyste på eggløsning nr 2 og gikk tilbake på pilla. De 2 gangene jeg har starta på pilla hadde jeg mensen i 3 måneder sammenhengende før det stoppa. Denne gangen hadde jeg "mensen" i en uke, men det var mer som - unnskyld TMI - brun utflod. Regner med at mensen blir helt borte igjen nå, men selv om det er herlig å slippe den, tar jeg den hovedsaklig for å hindre eggløsning.

Endret av Chailatte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...