bundaberg Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Noen anbefalinger nå som vinteren nærmer seg? Hva bruker dere til oppvarming? Pris opptil 1000kr (Standard soverom i størrelse, åtte kvadratmeter).
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Vi har ingen varme på soverommet. Kun gode vinterdyner og varmeflasker til føtter For gjester har vi en oljeovn som kan flyttes ved behov, da vi vet at ikke alle liker kalde soverom. Har fått positive tilbakemeldinger på det. Anonymkode: 11881...c51 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Bruker ikke varme på soverommet. Anonymkode: b5c4c...9e7 1
enkefru Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Har en panelovn på gjestesoverommet siden det stort sett står avstengt, og trenger godt med lufting og muligens også litt oppvarming før bruk. Har ingen ovn på egen rom, liker det kjølig og lufter hele året. Lar døra inn dit stå på gløtt dersom det er veldig kaldt der og jeg trenger litt lunk
Gjest Føsleguri Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har en panelovn på soverommet, men har aldri brukt den.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har panelovn. Liker ikke ovner som tar opp gulvplass. Liker det ekstra dårlig fordi soverommet er ganske trangt, men ser uansett på gulvovner som kriseløsninger. Anonymkode: 368ea...148
bundaberg Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2021 Blir det ikke kaldt på vinteren uten varme på soverom?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Bruker ikk varme på soverommet, foretrekker det kaldest mulig og vinduet står åpent om natten hele året. Når det er minusgrader lukker jeg vinduet på dagen, da varmes rommet noe opp fra huset litt og er det avsindig kaldt åpner jeg døra litt på kvelden for å varme opp lufta litt, så er dyna litt mer behagelig når jeg legger meg og åpner vinduet igjen. Siden det vinduet er mye oppe så har jeg isolert innerveggene på soverommet for å minimere varmetapet fra resten av huset. Men en liten panelovn eller konvektorovn vil jo fungere helt greit om du liker mer lunkt i lufta. Ville ikke valgt oljeovn siden den ikke tørker ut lufta, det blir ganske mye fukt i lufta på et soverom. Anonymkode: f83a2...1a6 2
Gjest TheCatLady Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har varmekabler, men det blir sinnsykt varmt med de på nå. Så venter nok til minusgradene kommer før jeg slår de på. Men tenker å kjøpe en konvektorovn til å ha hvis det blir litt kjølig og jeg trenger litt varme. Det har jeg hatt før og synes det fungerte ganske bra. Jeg klarer ikke å sove i kalde soverom så må ha litt lunk i rommet.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 bundaberg skrev (13 timer siden): Blir det ikke kaldt på vinteren uten varme på soverom? På rommet jo, men jeg fryser ikke når jeg sover. Har ikke vindu åpent når det er kaldere enn -10 ute. Da blir det for kaldt. Har god dyne og våkner alltid god og varm og sover godt. Anonymkode: 9eb16...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 bundaberg skrev (På 11.10.2021 den 10.32): Blir det ikke kaldt på vinteren uten varme på soverom? Hos meg blir det ikke under 10 grader på soverommet selv om vinduet står på gløtt hele natten. Anonymkode: cf518...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå