Gjest Albbas Skrevet 10. oktober 2021 #1 Del Skrevet 10. oktober 2021 Jeg er så lei denne øvelsen. Benkene er alltid opptatt, og når jeg endelig får muligheten syns jeg det er vanskelig å få god progresjon. Greier ikke øke fra nåværende vekt fordi jeg da er redd jeg ikke skal greie å løfte, og miste stanga på meg selv. Har prøvd med rack som sikkerhet under, men da er det annen type benk og høyda blir feil og det blir bare rot. Manualene på senteret er i 2.5 kgs intervaller, så sliter med progresjonen der også. 12.5 kg pr arm er lett, 15 er umulig. Er det noe annet jeg kan gjøre en periode? Er bare lei hele øvelsen. Jeg er kvinne og bryr meg jo egentlig ikke så veldig om brystkassa, men vil ha et balansert opplegg. Er brystpress i maskin ok? Armhevinger sliter jeg med pga håndledd. Annet? Kjører ellers ulike roøvelser og militærpress. Vurderer sidepress også nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Del Skrevet 10. oktober 2021 Tja, du kan jo evt ta brystpress i apparater. Evt kunne du supplert med kabel flies (eller sier man flyes?). Du kan også prøve armheivninger på knokene (med knyttet armer), hvis det er snillere mot håndledd (men det kan hende det vil oppleves tyngre, i hvert fall i starten.). Evt. være mindre utålmodig i benkpress. Fremgangen kommer nok til slutt 🙂 Anonymkode: 8f97b...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. oktober 2021 #3 Del Skrevet 10. oktober 2021 Brystpress med hantler/manualer. mange opplever at det er lettere å tilpasse dette en med stang/barbell. Lurt å få vist dette teknisk første gang. Kan gjøre mye skade på skuldre om man ikke gjør det korrekt. cable flyes. Gjerne med 1 side av gangen. Gjerne sittende med ryggstøtte. Fordelen med 1 side av gangen er at du kan krysse kabelen enda mer over og forlenge bevegelsen. Ulempen er at det tar lengre tid en å kjøre begge sider samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. oktober 2021 #4 Del Skrevet 10. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Tja, du kan jo evt ta brystpress i apparater. Evt kunne du supplert med kabel flies (eller sier man flyes?). Du kan også prøve armheivninger på knokene (med knyttet armer), hvis det er snillere mot håndledd (men det kan hende det vil oppleves tyngre, i hvert fall i starten.). Evt. være mindre utålmodig i benkpress. Fremgangen kommer nok til slutt 🙂 Anonymkode: 8f97b...83e Største problemet med benkpress er at det er så vanskelig å få tilgang til benken. Det er et stressmoment for meg, for jeg har kun en time til rådighet og det å skulle kapre benken når den endelig er ledig dreper fokus. 28 minutter siden, sicario said: Brystpress med hantler/manualer. mange opplever at det er lettere å tilpasse dette en med stang/barbell. Lurt å få vist dette teknisk første gang. Kan gjøre mye skade på skuldre om man ikke gjør det korrekt. cable flyes. Gjerne med 1 side av gangen. Gjerne sittende med ryggstøtte. Fordelen med 1 side av gangen er at du kan krysse kabelen enda mer over og forlenge bevegelsen. Ulempen er at det tar lengre tid en å kjøre begge sider samtidig. Som sagt, brystpress med manualer funker dårlig fordi jeg må gå fra 12.5 til 15 kgs manualer, den overgangen blir for brutal. Så jeg løfter på de 12.5 kilos manualene uke etter uke. Sykt kjedelig. 😴 Flies har jeg ingen erfaring med, så det kan jeg jo teste ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. oktober 2021 #5 Del Skrevet 10. oktober 2021 (endret) Albbas skrev (13 minutter siden): Største problemet med benkpress er at det er så vanskelig å få tilgang til benken. Det er et stressmoment for meg, for jeg har kun en time til rådighet og det å skulle kapre benken når den endelig er ledig dreper fokus. Som sagt, brystpress med manualer funker dårlig fordi jeg må gå fra 12.5 til 15 kgs manualer, den overgangen blir for brutal. Så jeg løfter på de 12.5 kilos manualene uke etter uke. Sykt kjedelig. 😴 Flies har jeg ingen erfaring med, så det kan jeg jo teste ut. Skjønner. Men når du løfter brystpress med 12,5 uke etter uke, løfter du samme antall reps og serier? Det er ikke uvanlig å øke antall reps og/serier før man klarer å øke vekten. Klarer du å skvise ut en rep eller to til så du mer eller mindre når utmattelse? Ta 2-4 minutter pause og kjøre en serie til? Evt droppe til 10kg og kjøre en til. Har måtte gå den veien selv flere ganger. Økt på antall rep og serier før jeg så klarte å øke vekten. Hvor mange økter i uka trener du bryst? Om du trener bryst en gang i uken, kan du med fordel øke til 2 økter. Plutselig får du opp 15 😊 Endret 10. oktober 2021 av sicario Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. oktober 2021 #6 Del Skrevet 10. oktober 2021 5 minutter siden, sicario said: Skjønner. Men når du løfter brystpress med 12,5 uke etter uke, løfter du samme antall reps og serier? Det er ikke uvanlig å øke antall reps og/serier før man klarer å øke vekten. Klarer du å skvise ut en rep eller to til så du mer eller mindre når utmattelse? Ta 2-4 minutter pause og kjøre en serie til? Evt droppe til 10kg og kjøre en til. Har måtte gå den veien selv flere ganger. Økt på antall rep og serier før jeg så klarte å øke vekten. Hvor mange økter i uka trener du bryst? Om du trener bryst en gang i uken, kan du med fordel øke til 2 økter. Plutselig får du opp 15 😊 Jeg kan nok det ja, men jeg syns det er så innmari kjedelig. 😂 Benk er ikke en øvelse jeg liker, gjør det bare fordi jeg "må". Skal jeg bruke mye tid på den går det jo utover andre øvelser fordi jeg har max en time til rådighet per gang. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. oktober 2021 #7 Del Skrevet 10. oktober 2021 Albbas skrev (Akkurat nå): Jeg kan nok det ja, men jeg syns det er så innmari kjedelig. 😂 Benk er ikke en øvelse jeg liker, gjør det bare fordi jeg "må". Skal jeg bruke mye tid på den går det jo utover andre øvelser fordi jeg har max en time til rådighet per gang. 🤔 😆 da blir det noe annet. Om du føler du må ha en form for brystpress med i programmet, så har jeg dessverre ingen bedre tips en å i en periode øke til 2 økter i uken og skvis ut flere reps og/eller serier. Tipper du kjapt får opp 15 kg. Da kan du gå tilbake til 1 økt i uka 🤣👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. oktober 2021 #8 Del Skrevet 10. oktober 2021 Albbas skrev (1 minutt siden): Jeg kan nok det ja, men jeg syns det er så innmari kjedelig. 😂 Benk er ikke en øvelse jeg liker, gjør det bare fordi jeg "må". Skal jeg bruke mye tid på den går det jo utover andre øvelser fordi jeg har max en time til rådighet per gang. 🤔 Jeg ville gjort som nevnt å øke reps frem til det er mulig å få opp 15 kg, eller som du selv allerede har foreslått: Brystpress i maskin. Høres ut som en ypperlig erstatning basert på dine mål og interesse for brysttrening 👍🙂 Mer enn bra nok for å balansere ut opplegget 💪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. oktober 2021 #9 Del Skrevet 10. oktober 2021 Takk for alle innspill, dere er gode. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå