AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Og da har jeg lyst til å ta opp et par ting; jeg har ikke sansen for julebord med partnere og jeg har ikke sans for julebord med overnatting og opplegg der man må gå i badetøy, f eks med spa eller badestamp. Jeg har vært singel flere ganger på julebord og opplever det som ekskluderende. Det er ikke hyggelig når alle parene setter seg sammen og man føler seg til overs på sin egen arbeidsplass. Jeg er heller ikke glad i opplegg hvor jeg må overnatte, fordi dette tar av fritiden min. Og jeg virkelig hatet julebordet hvor vi overnattet på hotell og man møttes i boblebadet før mat. Er verken interessert i å se kollegene mine i badetøy eller vise fram meg selv på den måten. Anonymkode: d4a55...d61 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Julebord er jo ikke noe man må delta på, jeg deltar aldri. Det handler jo bare om alkohol og tull. Bortkastet tid, ønsker ikke å se alle dårlige sidene av min kollega. Anonymkode: 30ae2...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og da har jeg lyst til å ta opp et par ting; jeg har ikke sansen for julebord med partnere og jeg har ikke sans for julebord med overnatting og opplegg der man må gå i badetøy, f eks med spa eller badestamp. Jeg har vært singel flere ganger på julebord og opplever det som ekskluderende. Det er ikke hyggelig når alle parene setter seg sammen og man føler seg til overs på sin egen arbeidsplass. Jeg er heller ikke glad i opplegg hvor jeg må overnatte, fordi dette tar av fritiden min. Og jeg virkelig hatet julebordet hvor vi overnattet på hotell og man møttes i boblebadet før mat. Er verken interessert i å se kollegene mine i badetøy eller vise fram meg selv på den måten. Anonymkode: d4a55...d61 Ikke delta? Jeg gidder ikke, har vanskeligheter for å se på kollegaer som driter seg ut på julebord, med respekt på jobben, så da er det likte greit å la være å delta. Anonymkode: 3e344...305 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Vi har aldri hatt julebord med partnere og vi har aldri hatt julebord med overnatting der man møtes i stampen. Egentlig er våre julebord ganske siviliserte - ingen drikker seg sørpe full. Bare hyggelig samvær med kollegaer. Anonymkode: 5c273...26a 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Vi har aldri hatt julebord i løpet av de 15 årene jeg har vært ansatt i min nåværende jobb, men har hatt julelunsj, helt uten alkohol. Kjempetrivelig! Anonymkode: cf4dc...d89 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og da har jeg lyst til å ta opp et par ting; jeg har ikke sansen for julebord med partnere og jeg har ikke sans for julebord med overnatting og opplegg der man må gå i badetøy, f eks med spa eller badestamp. Jeg har vært singel flere ganger på julebord og opplever det som ekskluderende. Det er ikke hyggelig når alle parene setter seg sammen og man føler seg til overs på sin egen arbeidsplass. Jeg er heller ikke glad i opplegg hvor jeg må overnatte, fordi dette tar av fritiden min. Og jeg virkelig hatet julebordet hvor vi overnattet på hotell og man møttes i boblebadet før mat. Er verken interessert i å se kollegene mine i badetøy eller vise fram meg selv på den måten. Anonymkode: d4a55...d61 Jeg tenker jo at det virkelig ikke er nødvendig å dukke opp i boblebadet om man ikke vil. Jeg hadde droppet det selv, men hadde jo ikke blitt sur på de andre om de ville det. Når det gjelder julebord med partnere så er det nok bare vanlig på mindre arbeidsplasser. Min man har det noen ganger, og da må jeg si jeg synes det er hyggelig å bli invitert innimellom. Det er en jobb som krever mye overtid, og det er lettere å tolerere det dersom jeg kjenner arbeidsplassen hans. Så sånn sett er det nok en investering for arbeidsplassen hans å inkludere partnere innimellom. Men jeg kan jo skjønne at du føler deg litt utenfor. Når det gjelder overnatting på hotell som tar av fritiden din så synes jeg det er litt sutrete å klage over. Anonymkode: 304ea...c04
Gjest Alterego666 Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er verken interessert i å se kollegene mine i badetøy eller vise fram meg selv på den måten. Man trenger ikke vente til julebordet med å bade sammen. Vi bader sammen i lunchen. Bare tull å reise bort for en dukkert med gode kollegaer.
Gjest Acer Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 Å spise seg mett på julemat før julaften tar bort mye av sjarmen, og gleden til Jul.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke delta? Jeg gidder ikke, har vanskeligheter for å se på kollegaer som driter seg ut på julebord, med respekt på jobben, så da er det likte greit å la være å delta. Anonymkode: 3e344...305 Dette som er så tragisk, bare pga det gratis alkohol må det drikkes maksimalt. Drikker man ikke alkohol så er ikke julebord noe å delta på. Anonymkode: 30ae2...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 Synes det er hyggelig med julebord med partner. Får større forståelse for kollegaer som menneske, og folk oppfører seg vel generelt mer sivilisert. Drita på julebord er dårlig stil. Anonymkode: d77ca...a63
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Hvis det blir vanlig julebord i firmaet mitt så skal jeg slå promillerekorden min innen kl 21.00. Anonymkode: 7a768...2ed
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Pulebord! Gleder meg som en unge! Anonymkode: d667e...19c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå