AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har over mange år nå hatt en vanskelig familiesituasjon. Mamma og pappa er skilt. Et familiemedlem har vært seksuelt tilnærmende ovenfor meg (slik jeg ser det) og har begått et/flere overgrep/overtramp mot meg. Det er kun den yngste søsteren min som vet noe om dette, samt mamma og pappa. Pappa tror meg ikke, men mamma gjør det. Dette har skapt mye splid og vanskeligheter i familien, spesielt etter at jeg valgte å kutte kontakten med familiemedlemmet. Jeg vet at det ikke er min feil, men samtidig kjenner jeg på en slags skyldfølelse over å ha «splittet» familien.. 😔 Nå ønsker min storesøster svar på hvorfor ting er som de er.. noe jeg på en måte forstår veldig godt. Samtidig er jeg redd for at hun ikke vil tro meg, osv. hvis jeg forteller henne det.. noe som jeg igjen kan se for meg splitter familien ytterligere. Jeg føler at ting er min feil.. at jeg har gjort foreldrene mine ulykkelige.. Synes alt dette er så vanskelig. Jeg er villig til å fortelle storesøster, men vet at hun også er god venn med familiemedlemmet.. så jeg vet ikke jeg. Har noen tips og råd angående hva som er best og gjøres? Anonymkode: c4ddd...49a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Hei. så leit å høre. Hva er rett for deg? Det er jo du som har opplevd overtrampet. Hvis jeg var din storesøster ville jeg satt pris på å vite om det slik at jeg kunne være en god støtte for deg. Anonymkode: 75dae...20d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. så leit å høre. Hva er rett for deg? Det er jo du som har opplevd overtrampet. Hvis jeg var din storesøster ville jeg satt pris på å vite om det slik at jeg kunne være en god støtte for deg. Anonymkode: 75dae...20d Takk for ditt svar💜 Ja jeg tenker å fortelle henne det. Det jeg er redd for og tror (jeg vet jo ikke) er at hun ikke vil tro meg.. så er jeg på en måte like langt, om du skjønner? Vanskelig dette. Anonymkode: c4ddd...49a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 Fortell det. Anonymkode: 52033...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå