Gå til innhold

Ex venninne/narsissist vender folk mot meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør man når en eks venninne begynner å spre løgner og vende folk mot en? Jeg er så sliten av dette menneske. 
Jeg kan gi eksempel: 

Jeg er på en sammenkomst med noen hun kjenner og har hatt kontakt med tidligere. Det blir tilfeldigvis postet et bildet av sammenkomsten. Deretter poster hun på sosiale medier en lang «poetisk» avklaring om at man må være forsiktig med hvem man er med fordi de kan snu ryggen til deg og dolke deg i ryggen. Jeg er helt utslitt av dette. Føler at jeg må overbevise bekjente rundt meg om at jeg er en god person slik som hun holder på på sosiale medier. Dette stikker også hardt på grunn av at vi er i samme bransje. I begynnelsen var det bare at hun postet på sosiale medier men nå begynner hun å prøve å vende folk mot meg. Gudene vet hva hun sprer av løgner når hun møter mennesker. 

Noen som har vært borti dette før? 

Anonymkode: c8b09...6b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er mye mer enn det jeg skriver her.. men jeg håper at noen kan hjelpe her inne. Vurderer faktisk å gå i terapi pga dette..

TS

Skrevet

Høres ikke ut som en narsissist selv om hun er hevngjerrig og holder på slik. Har opplevd verre med ei som egentlig var min bestevenninne, hun gikk til sjefen min og sa jeg stjal av kundene på jobb og det var ikke måte på. Hun er ikke narsissist for det, hun er bare ekstremt hevngjerrig.. 

Det kan være farlig å slenge tunge diagnoser rundt seg, det var ikke vanlig for bare noen år siden.

• Liker 6
Skrevet

Har du prøvd å snakke med henne om det? 

Anonymkode: 200fb...6dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

hva gjør man når en eks venninne begynner å spre løgner og vende folk mot en? Jeg er så sliten av dette menneske. 
Jeg kan gi eksempel: 

Jeg er på en sammenkomst med noen hun kjenner og har hatt kontakt med tidligere. Det blir tilfeldigvis postet et bildet av sammenkomsten. Deretter poster hun på sosiale medier en lang «poetisk» avklaring om at man må være forsiktig med hvem man er med fordi de kan snu ryggen til deg og dolke deg i ryggen. Jeg er helt utslitt av dette. Føler at jeg må overbevise bekjente rundt meg om at jeg er en god person slik som hun holder på på sosiale medier. Dette stikker også hardt på grunn av at vi er i samme bransje. I begynnelsen var det bare at hun postet på sosiale medier men nå begynner hun å prøve å vende folk mot meg. Gudene vet hva hun sprer av løgner når hun møter mennesker. 

Noen som har vært borti dette før? 

Hun mener  at du har dolker henne i ryggen slik jeg forstår det? Kan du fortelle litt mer om hva slags relasjon dere to har hatt? Hva har skjedd? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å snakke med henne om det? 

Anonymkode: 200fb...6dd

Ikke gjør det da. Det blir bare værre. Beste er å bare la henne holde på, folk skjønner vel såpass etterhvert at det hun holder på med er galskap 

Anonymkode: 4ed43...d13

• Liker 10
Skrevet
Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Høres ikke ut som en narsissist selv om hun er hevngjerrig og holder på slik. Har opplevd verre med ei som egentlig var min bestevenninne, hun gikk til sjefen min og sa jeg stjal av kundene på jobb og det var ikke måte på. Hun er ikke narsissist for det, hun er bare ekstremt hevngjerrig.. 

Det kan være farlig å slenge tunge diagnoser rundt seg, det var ikke vanlig for bare noen år siden.

I følge KG er visst alle ubehagelige og vanskelige mennesker narsissister.

Anonymkode: 90f0c...fa5

• Liker 4
Skrevet

Jeg har allerede skrevet 2 innleg på kvinneguiden om dette. 

Dette startet med noe helt idiotisk som en koronatest. Hvor hun skulle feire bursdag og ba 5 stk. Hun ba alle om å ta en test. Her i England hvor jeg bor kan man ta test på centrum eller apoteke. Men det er samme test som gir samme resultat.  Jeg har skole, karriere og helg jobb, + samboer så jeg rakk ikke å gå til testsentrum. Men ringte henne dagen før og fortalte henne dette. Min andre venninne hadde heller ikke tid til testsentrum, vi begge tok test hjemme som man får kjøpt på apoteket. Det er akkurat samme test med samme resultat. Bare uten certifikat. Negativ selvsagt. I korte trekk. Helvete brakte løs på bursdagen hennes. Selv om hun fortalte meg at det var greit at jeg tok test hjemme dagen før. Men for min andre venninne var det ikke greit. 

Etter dette begynte hun å poste mye fælt på stories på IG om meg og min venninne uten å nevne navn. Dette pågår fortsatt på alle kanaler. Jeg blir konstant spurt om ting hun legger ut og noen ser ut til å tvile på hva slags person jeg . Det er helt forferdelig da mine bekjente vet at hun prater om meg. Jeg har merket at propagandaen hun kjører gjør at noen er tvildende til meg og jeg føler at jeg må bevise at jeg er en god person. Mye mulig det er bare en følelse jeg får men det er helt frustrende. 

Litt bak historie, denne venninnen har holdt på med dette i flere mnd uten å nevne navn. Hun er influencer, vi begge bor i England. Jeg angrer på at jeg lot hun inn i livet mitt i det hele tatt. Vi begge er i musikk bransjen og hun utga en låt om meg (og min venninne) - kjørte markedsføring, spann opp løgner etter løgner som del av den. 

Hun har vært sjalu av seg og jeg har følt at hun har kjent på et slags konkurranse instinkt mot meg da vi er i samme bransje. Vel og merke er hun med et større plateselskap, det er jeg også. 

Disse følesene og skuffelsen har rivd i meg de siste ukene. Jeg har prøvd å skyve det unna men det gjør så vondt at hun kan dikte opp så mye vræl. Jeg fatter det virkelig ikke. Har ikke vært borti mennesker som dette før. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Du vet at hun har diagnosen narsissist? For hvis ikke bør du holde deg for god til å bruke den.

Anonymkode: dd0d8...b26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I følge KG er visst alle ubehagelige og vanskelige mennesker narsissister.

Anonymkode: 90f0c...fa5

Nei, det stemmer ikke her. les det andre innlegget jeg postet også. Hadde håpet at jeg slapp å forklare alt igjen. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Du vet at hun har diagnosen narsissist? For hvis ikke bør du holde deg for god til å bruke den.

Anonymkode: dd0d8...b26

Jeg vet ikke om hun har blitt diagnoser, så beklager sterkt om hun må selvdiagnosere seg, men vanligvis gjør ikke narsissisten det. Jeg har snakket med profesjonelle som er gode innenfor dette feltet og har blitt fortalt at jeg sannsynligvis er i kontakt med en narsissist. Jeg kommer ikke til å utlevere alt her inne.. det som ble skrevet er en brøk del. Jeg har opplevd narsissisten før. 
TS

• Liker 3
Skrevet
Rosatoast skrev (21 minutter siden):

Så kjedelig at du har opplevd det! Ja hevngjerrighet og sjalusi er også sterke følelser men har ingenting med narsissisme å gjøre. Jeg prøvde å fortelle så lite som mulig nå da jeg allerede har skrevet 2 innlegg her inne tidligere, men situasjonen har eskalert etter min mening. Jeg er redd for hva hun er i stand til... skrev nå et nytt innlegg her inne.. som du kan lese. 

TS 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har vært borti folk som holder på slik som denne eks-venninnen din. Det eneste jeg vet å gjøre da er å komme meg lengst mulig unna dem. Jeg er nøye med å ikke begynne å baksnakke dem for å "hevne meg", men noen ganger har jeg måttet oppklare ting de har løyet om til andre mennesker.

Stort sett prøver jeg å heve meg over det, for slike personer oppfører seg gjerne så ekstremt at andre legger merke til det. Da ender de opp med å ødelegge for seg selv, fordi andre ikke orker deres løgn og drama. Men de gjør dessverre ofte mye skade først.

Anonymkode: 0dd1d...4f7

• Liker 4
Skrevet

Er utrolig hvor mange narsissister og psykopater folk på KG kjenner og møter i løpet av et liv. 

Anonymkode: c39d4...72a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har vært borti folk som holder på slik som denne eks-venninnen din. Det eneste jeg vet å gjøre da er å komme meg lengst mulig unna dem. Jeg er nøye med å ikke begynne å baksnakke dem for å "hevne meg", men noen ganger har jeg måttet oppklare ting de har løyet om til andre mennesker.

Stort sett prøver jeg å heve meg over det, for slike personer oppfører seg gjerne så ekstremt at andre legger merke til det. Da ender de opp med å ødelegge for seg selv, fordi andre ikke orker deres løgn og drama. Men de gjør dessverre ofte mye skade først.

Anonymkode: 0dd1d...4f7

Jeg har faktisk ikke reagert på noe , ikke postet (ville aldri gjort det), ikke snakket stygt bortsett fra som du sier: når du må oppklare til bekjente, men det er så innmari vondt når enkelte av disse bekjente plutselig tviler.. Jeg er en type person som er ganske snill , og ofte gir jeg veldig mye til de rundt meg, så når de tror at jeg spiller «snill» eller som at det må være noe med meg fordi jeg er en person som bryr meg om andre - så blir det veldig vondt. 
Når hun kan angripe meg til og med når jeg er med folk hun også kjenner er blir det vanskelig :( Er så innmari frustrert av dette.. samboer sier jeg bør møte opp på dørs å ta en alvorsprat med henne, men jeg kjenner det grøsser bare ved tanken... det blir bare verre da. 
TS

• Liker 3
Skrevet

Hold deg unna henne. Finn et annet miljø. 

• Liker 5
Skrevet
Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Hold deg unna henne. Finn et annet miljø. 

Jeg holder meg unna henne. Har ikke sett henne, har ikke snakket til henne. Men hun river opp i mine relasjoner på avstand. 
TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er utrolig hvor mange narsissister og psykopater folk på KG kjenner og møter i løpet av et liv. 

Anonymkode: c39d4...72a

Ja.. det er nok fordi det er vanskelig å snakke om. Da det som regel ikke er noe fysisk men det går på psyken. 
ts 

• Liker 2
Skrevet

Hva har du gjort til hun? Alltid to sider av en sak.

Anonymkode: b6217...69c

Skrevet

Hva har du gjort til hun? Alltid to sider av en sak.

Anonymkode: b6217...69c

Dette ble beskrevet nesten rett etter trådstart innlegget. Et langt innlegg. Du kan lese det der. 
Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...