AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #341 Del Skrevet 28. august 2024 Nå er rådyrene gode😑😑😑 Anonymkode: d2413...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #342 Del Skrevet 28. august 2024 Det mest idiotiske og som får deg til å virke temmelig lavt på "rangstigen", er "på butikken" 🤦♀️🙄😂 Anonymkode: ef690...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #343 Del Skrevet 28. august 2024 Og "drifte" 🤦♀️🤯 Anonymkode: ef690...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #344 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 21.53): Når en sier ham i stedenfor han Anonymkode: 0013f...866 Er du alvorlig nå? Anonymkode: aea50...7d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #345 Del Skrevet 20. september 2024 "Jeg lyver ikke" og lignende uttrykk hvor man sier man snakker sant. Virker som en del tror a man må stole på dem kun fordi de sier de snakker sant. Men det er jo ingen som sier ifra når de lyver. Poenget med løgn er jo å fremstille det som sannhet. Anonymkode: 42e97...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #346 Del Skrevet 17. oktober 2024 Bruk av jeg "Jeg føler" på ting som er rene faktaspørsmål. En nabo har begynt å kaste søppelet sitt i vår søppelkasse. Hadde det vært snakk om en søppelpose hadde det vært uproblematisk, men han kaster så mye søppel i vår søppelkasse at den blir full og vi ikke får kastet søppelet vårt i den. Jeg sier ifra til naboen at jeg har sett han kaste søppelet sitt i vår søppelkasse og forklarer problemet med det og at han må stoppe. Da sier naboen: "Så du føler jeg kaster søppelet mitt i din søppelkasse?" Nei jeg FØLER ikke at du har kastet søppelet ditt i min postkasse, både du og jeg vet at du har kastet søppelet ditt i min postkasse. Anonymkode: 42e97...98e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #347 Del Skrevet 24. oktober 2024 Kommentaren "Dette skulle ikke kunne skje", etter at det som ikke skulle kunne skje, har skjedd. Anonymkode: 762d3...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #348 Del Skrevet 24. oktober 2024 Folk som sier "jeg tenker" om noe de blir spurt om. Si hva du mener i stedet. Anonymkode: d2413...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #349 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk som sier "jeg tenker" om noe de blir spurt om. Si hva du mener i stedet. Anonymkode: d2413...94a Jeg synes at "jeg tenker" er et godt tilskudd til språket, for det indikerer at taleren ikke har reflektert tanken ferdig, og at de dermed ikke har dannet en fullendt mening enda. Anonymkode: fbf98...c08 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #350 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes at "jeg tenker" er et godt tilskudd til språket, for det indikerer at taleren ikke har reflektert tanken ferdig, og at de dermed ikke har dannet en fullendt mening enda. Anonymkode: fbf98...c08 Om det ble brukt slik, ja. Men folk bruker "jeg tenker" ukritisk, pga da har de ikke "ment" noe og slipper å stå til ansvar for det de ikke har ment. Anonymkode: d2413...94a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 24. oktober 2024 #351 Del Skrevet 24. oktober 2024 Nå har jeg ikke giddet å lese hele tråden så med fare for at det er nevnt: 1: Starte med "kan jeg stille deg ett spørsmål?" når du allerede har gjort det.. 2: "Holdt jeg på å si" etter at du akkurat har sagt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #352 Del Skrevet 24. oktober 2024 "Å stikke under en stol", fordi det heter "å stikke under stol" uten "en". Kanskje på siden av det TS spør om, men det irriterer meg altså. Anonymkode: 07576...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 24. oktober 2024 #353 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 14.00): Hva er det mest irriterende ordet/uttrykket du hører folk bruke? Og hva er det uttrykket du liker best? Anonymkode: b01b3...acf "Kleint" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #354 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 20.16): "Forklaringsproblem". Det bare, jeg vet ikke - virker så oppstyltet og skittviktig eller noe. Eller forhåndsdømmende kanskje. Enten har man gjort noe gærnt - og da er problemet at man er ferska i å gjøre noe gærnt. Eller så har man ikke gjort noe gærnt og kan forklare hva som har foregått - uten at man trenger å anta på forhånd at det er et kjempeproblem - hvis ikke den som krever en forklaring planlegger å gjøre det til et problem? Anonymkode: 6006a...63e Det oppleves muligens irriterende, men er likevel legitimt i juridisk sammenheng. Det betyr ganske enkelt at du ikke vet hvordan du skal forklare en hendelse du har vært i eller en del av. Av samme grunn finnes det advokater som skal kunne hjelpe deg med den biten. Advokaten sjal hjelpe det med å forklare deg på best mulig måte slik at du kommer best mulig ut av det. Anonymkode: 790db...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al34n0nym1 Skrevet 24. oktober 2024 #355 Del Skrevet 24. oktober 2024 Men og kondolerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #356 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Å stikke under en stol", fordi det heter "å stikke under stol" uten "en". Kanskje på siden av det TS spør om, men det irriterer meg altså. Anonymkode: 07576...ac0 Det irriterer meg når folk skal irritere seg over små moderniseringer av språket, det høres absolutt bedre ut med "stikke under en stol", enn å forholde seg til et gammeldansk. Det er skikkelig irriterende å høre på noen som skal korrigere andre for og si "under en stol", akkurat som vedkommende har begått en stor språklig feil, som gjør at ingen plutselig forstår meningen. Men du skal kanskje få lov å korrigere de som sier "som å hoppe etter ruccola". Anonymkode: 24482...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 24. oktober 2024 #357 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 13.28): Bruk av jeg "Jeg føler" på ting som er rene faktaspørsmål. En nabo har begynt å kaste søppelet sitt i vår søppelkasse. Hadde det vært snakk om en søppelpose hadde det vært uproblematisk, men han kaster så mye søppel i vår søppelkasse at den blir full og vi ikke får kastet søppelet vårt i den. Jeg sier ifra til naboen at jeg har sett han kaste søppelet sitt i vår søppelkasse og forklarer problemet med det og at han må stoppe. Da sier naboen: "Så du føler jeg kaster søppelet mitt i din søppelkasse?" Nei jeg FØLER ikke at du har kastet søppelet ditt i min postkasse, både du og jeg vet at du har kastet søppelet ditt i min postkasse. Anonymkode: 42e97...98e Ja, dette! Og i quiz-sammenhenger irriterer det meg (mer enn det burde, men slik har det altså blitt) fryktelig at det så ofte sies ting som «jeg føler at …» når det er snakk om ren fakta. Nei, du føler faktisk ikke at hovedstaden i Langtvekkistan heter Blablabla, og du føler ikke at 2+2 er 4, du vet det, eller du vet det ikke, du kan anta, mene å huske at …, men en føler da ikke fakta. Basta, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #358 Del Skrevet 24. oktober 2024 Å bruke simpelt om enkelt. Simpelt betyr ikke det samme som "simple" på engelsk, på norsk betyr det dårlig eller ufint. Og hva er galt med enkelt eller lett? Anonymkode: 83114...c4b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novella Skrevet 24. oktober 2024 #359 Del Skrevet 24. oktober 2024 "Jeg prøvde å ringe deg" "Prøv å gjør..." Nei, du prøvde ikke å ringe. Du ringte faktisk, men jeg tok ikke telefonen. Ikke prøv å gjør. Bare gjør det. Enten får du det til, eller så får du det ikke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #360 Del Skrevet 25. oktober 2024 Har en kollega som prøver å fremstå kultivert og lærd, tross null realkompetanse. Hun sier konsekvent «oKså» istedet for «også» , det er så jæ..ig irriterende å høre på. Anonymkode: c7cc7...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå