AnonymBruker Skrevet 23. april #221 Del Skrevet 23. april «Magisk» »Tullete» Brukes ofte av influensere. «Magisk fin kjole», «Tullete god kake». 🤯 Anonymkode: ad6d4...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #222 Del Skrevet 23. april Jeg synes kidsa er irriterende. Har ei venninne som /skriver dette om barna, og jeg spyr nesten. Jeg synes også "ungene" er et litt irriterende ord. Jeg liker barna, guttene, jentene. Gutta går bra, det brukes mye som dialektord her, men da som en betegnelse på vennskap "jeg er med gutta". Det er det eneste som høres riktig i mine ører. Herregud er irriterende. Dessverre er det et uttrykk også jeg bruker, i mangel på annet passende uttrykk som ikke er direkte banning. Influenser/influensere. Noen uttrykk gjør seg best på engelsk. Influencer. Det finnes andre, gode norske ord for influencer. Å SKRIVE SÅNN HER, er skikkelig slitsomt å lese. Jeg roper det inni meg. Jeg blir ør i hodet. !!!!!! er likedan. Til og med bare èn ! kan være slitsomt, om det ikke passer skikkelig inn. Skikkelig! Ikke bare litt, det går ikke!!!! Ofte blir ordet i dette eksempelet skrevet i kursiv av meg. Skikkelig. Om det er riktig, vet jeg ikke, men ! kan være litt slitsomt å lese. Det må passe meg, selvfølgelig. Hva som er korrekt, gir jeg f*en i. Nå er jeg skikkelig lei av ordet skikkelig. For et fælt ord! Jeg bruker ellers ikke så mye energi på å irritere meg over hverdagsuttrykk. Jeg har et spørsmål. Hva er "ei litta"? Det nevnes flere ganger. Er det som i "ei lita jente...?" Nei, jeg skjønner ikke. Anonymkode: 88581...b4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #223 Del Skrevet 23. april «For alt det er verdt» 🤮 Anonymkode: 29375...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #224 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 5.02): Dette har vært en reise/denne reisen.. Mammahjertet Rødt i glasset Anonymkode: 4f53d...168 Det er enda verre "å ha fått lov å bli med på denne reisen" Anonymkode: d2413...94a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #225 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes kidsa er irriterende. Har ei venninne som /skriver dette om barna, og jeg spyr nesten. Jeg synes også "ungene" er et litt irriterende ord. Jeg liker barna, guttene, jentene. Gutta går bra, det brukes mye som dialektord her, men da som en betegnelse på vennskap "jeg er med gutta". Det er det eneste som høres riktig i mine ører. Herregud er irriterende. Dessverre er det et uttrykk også jeg bruker, i mangel på annet passende uttrykk som ikke er direkte banning. Influenser/influensere. Noen uttrykk gjør seg best på engelsk. Influencer. Det finnes andre, gode norske ord for influencer. Å SKRIVE SÅNN HER, er skikkelig slitsomt å lese. Jeg roper det inni meg. Jeg blir ør i hodet. !!!!!! er likedan. Til og med bare èn ! kan være slitsomt, om det ikke passer skikkelig inn. Skikkelig! Ikke bare litt, det går ikke!!!! Ofte blir ordet i dette eksempelet skrevet i kursiv av meg. Skikkelig. Om det er riktig, vet jeg ikke, men ! kan være litt slitsomt å lese. Det må passe meg, selvfølgelig. Hva som er korrekt, gir jeg f*en i. Nå er jeg skikkelig lei av ordet skikkelig. For et fælt ord! Jeg bruker ellers ikke så mye energi på å irritere meg over hverdagsuttrykk. Jeg har et spørsmål. Hva er "ei litta"? Det nevnes flere ganger. Er det som i "ei lita jente...?" Nei, jeg skjønner ikke. Anonymkode: 88581...b4c "Litta" er vel på samme nivå som "tillitt" eller "borretslag" Anonymkode: d2413...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. april #226 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes kidsa er irriterende. Har ei venninne som /skriver dette om barna, og jeg spyr nesten. Jeg synes også "ungene" er et litt irriterende ord. Jeg liker barna, guttene, jentene. Gutta går bra, det brukes mye som dialektord her, men da som en betegnelse på vennskap "jeg er med gutta". Det er det eneste som høres riktig i mine ører. Jeg har et spørsmål. Hva er "ei litta"? Det nevnes flere ganger. Er det som i "ei lita jente...?" Nei, jeg skjønner ikke. Anonymkode: 88581...b4c I mange dialekter er det naturlig å si unger og ungene i stedet for barnet og barna. Jeg sier aldri barna mine, men ungene. "Barna" høres fryktelig formelt ut, og litt sånn "pent" (dvs. sånn som folk på vestkanten snakker). Jeg tror "ei litta" er en sånn trend på sosiale medier der alle plutselig begynte å si/skrive "ei litta" om ting som ikke var hverken ei eller litta Dvs. brukt foran hankjønnsord, fordi så mange i dag har slutta å bruke hunkjønn (altså sier en jente, en bok osv.) og dermed ikke veit når det skal brukes. Se f.eks. her: https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-sprak/ei-litta-artikkel-om-norsk-sprak-er-du-mer-beskjeden-hvis-du-tar-ei-litta-selfie-enn-en-liten-selfie/1298277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. april #227 Del Skrevet 23. april Fotballkommentatoter sier utrolig mye dumt. Som nedfallsfrukt , tungt skudd, og skudd i treverket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. april #228 Del Skrevet 23. april Isambard skrev (På 13.10.2021 den 7.39): "Misforstå meg rett". "Kan ikke annet enn å klage" Kanskje morsomt de første 5 årene, men nå holder det. Ja det har ikke vært morsomt siden 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 23. april #229 Del Skrevet 23. april De mest irriterende ordene jeg hører er nok sånn type syting klaging i negativ retning.... Det er ikke noe gøy.... Da kan jeg nok bli litt sånn "Stakkars deg altså. Du har det hardt 🤭". Kommer litt an på situasjonen og hva det gjelder selvfølgelig 😂. Favorittuttrykket mitt er "Du er snål" 😂 Eller "Snåling" 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #230 Del Skrevet 23. april Folk som ikke klarer å skille mellom é og è... AnonymBruker skrev (13 timer siden): Til og med bare èn Anonymkode: db486...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiriamH Skrevet 23. april #231 Del Skrevet 23. april Genuin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #232 Del Skrevet 4. mai Folk som forsvarer de som er tiltalt for straffbare handlinger med: "Han ville aldri gjort det, jeg kjenner han". De som driver med straffbare handlinger forteller det jo selvsagt ikke til familie og venner. Skal man klare å utføre straffbare handlinger så må man jo holde det skjult. Politiet hadde hatt en svært lett jobb om alle kjeltringene var ærlige om hva de drev med. Anonymkode: c77b4...f99 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #233 Del Skrevet 4. mai Sambo. Anonymkode: a1969...832 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 4. mai #234 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sambo. Anonymkode: a1969...832 Høyres ut som ei bikkje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #235 Del Skrevet 5. mai Bruk av begrepet AI/Kunstig intelligens på alle former for automatiseringer. Jeg blir jevnlig kontaktet av selgere som selger "AI-produkter" som i virkeligheten kun er tradisjonelle maler. Her er et "AI-produkt": Til: *sett in navnet til mottakeren. Melding: *Skriv inn meldingen du vil at mottakeren skal ha* Hilsen: *Skriv inn avsenderen* Selgeren ville ikke kun ha betalt for dette produktet, men at jeg skulle betale en fast månedspris. Slik at jeg i realiteten måtte betale mange tusen kroner i året for å kunne bruke en håndfull maler. Anonymkode: c77b4...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #236 Del Skrevet 5. mai "Herrrelighet"! Ei som har en blogg jeg leser,begynner ofte et innlegg med det..Og jeg grøsser av det! Anonymkode: d1a0f...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #237 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 14.00): Hva er det mest irriterende ordet/uttrykket du hører folk bruke? Og hva er det uttrykket du liker best? Anonymkode: b01b3...acf Kommer snart (mest irriterende) kommer snart (beste uttrykk) Anonymkode: 96872...32d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #238 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 14.00): Hva er det mest irriterende ordet/uttrykket du hører folk bruke? Og hva er det uttrykket du liker best? Anonymkode: b01b3...acf Det som er populært nå er at folk "eier" noe.....en artist "eier låta"...eller "eier scenen". En annen kan "eie sin egen historie"....hva er det for slag tull,betyr det at denne personen sin oppfattelse av egen historie ikke kan motsies? Dette innlegget "eier" jeg! Anonymkode: df72f...a24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #239 Del Skrevet 5. mai "Livet peaker nå." Sitat fra Bergens Tidende i dag. Tåpelig, er alt jeg kan si ! Anonymkode: d1a0f...8d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #240 Del Skrevet 5. mai Selfmade. Som brukt i at man tjente formuen på egenhånd. Vet ikke hva som er det norske begrepet, men ser at selfmade også står i den norske ordboka så bruker det ordet. Problemet er at selfmade er at begrepet ofte kamuflerer hvordan folk faktisk har tjent pengene. Selv om man ikke har arvet pengene så kan man ha fått mye hjelp av den biologiske familien og kjæresten. Man kan ha fått lånt penger av familien til å starte bedriften eller man kan ha fått hjelp av nettverket til familien. Disse tingene kan jo være verdt minst like mye som å få penger fra familien. Når prins Harry tjente hundrevis av millioner kroner på boken sin så var det jo fordi han er født i den britiske kongefamilien. Det var familien hans som gjorde at boken solgte så godt, ikke at Harry er en god forfatter. Anonymkode: c77b4...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå