bvp Skrevet 21. januar #161 Del Skrevet 21. januar SVK skrev (På 1.12.2023 den 7.51): Misliker bruk unødvendig kompliser språk som f.eks latinske uttrykk der hvor det finnes mer forståelige norske uttrykk. Misliker også bruk av forkortelser kun noen få vet hva betyr og som ikke engang går an å slå opp i ordboka. Som for eksempel, hvorfor bruke fremmedord som aquarium når det finnes ett så godt ord som fiskekasse. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #162 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når foreldre kaller den minste i familien for lillebror/lillesøster, det er jo ikke DERES søster/bror. Minste i familien eller navn hadde vært bedre. Anonymkode: b9774...07f Jeg er født i 1966, og ble noen ganger kalt "lillesøster" og " pia mi". Det var koselig ❤️. Ikke hørt at noen bruker det nå for tiden. Anonymkode: 72341...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #163 Del Skrevet 21. januar Lag deg en fin dag 🤮 Jeg blir så prikklesint når jeg får en snap med denne teksten! Anonymkode: 8c5b0...3fb 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 21. januar #164 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 12.16): "I forhold til" har spredd seg som et smittsomt virus, og "alle" bruker det feil. Pinlig at ledere og høyt utdannede folk bruker "i forhold til" i annenhver setning, og i tillegg feil. 😂 "Forfordele" dukker også opp innimellom, og dette ordet brukes også stort sett galt fordi folk tror det henger sammen med å få en fordel. Det betyr jo det motsatte! 😆 Anonymkode: c4548...e85 Ordet forfordele hadde faktisk motsatt betydning i nynorsk og bokmål ordbok inntil for bare 4-5 år siden, nå er det endret med en merknad i en av bøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. januar #165 Del Skrevet 21. januar 6 minutter siden, bvp said: Som for eksempel, hvorfor bruke fremmedord som aquarium når det finnes ett så godt ord som fiskekasse. Sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #166 Del Skrevet 24. januar "Jeg er ikke klar til å snakke om det" Påfunn fra TV. Anonymkode: d2413...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. januar #167 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 12.16): "I forhold til" har spredd seg som et smittsomt virus, og "alle" bruker det feil. Pinlig at ledere og høyt utdannede folk bruker "i forhold til" i annenhver setning, og i tillegg feil. 😂 "Forfordele" dukker også opp innimellom, og dette ordet brukes også stort sett galt fordi folk tror det henger sammen med å få en fordel. Det betyr jo det motsatte! 😆 Anonymkode: c4548...e85 Altså, jeg har hørt på ledere i direktorater bruke ift i annenhver setning, og attpåtil feil hver gang. Det er jaggu helt utrolig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #168 Del Skrevet 24. januar Ta vare Anonymkode: 4c4dd...c65 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 24. januar #169 Del Skrevet 24. januar Bussoverplass. Da må jeg spørre om bussen skal kjøre over plassen. Forhåndsregler. I forhold til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #170 Del Skrevet 24. januar Takk for at jeg/vi fikk være med på denne reisen. Anonymkode: d2413...94a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 24. januar #171 Del Skrevet 24. januar (endret) Det desidert tåpeligste og mest irriterende jeg hører er "Den som vet den vet" 😁 Endret 24. januar av bvp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. januar #172 Del Skrevet 24. januar bvp skrev (1 minutt siden): Det desidert tåpeligste og mest irriterende jeg hører er "Den som vet den vet" 😁 Er det fordi du ikke forstår uttrykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. januar #173 Del Skrevet 25. januar Jeg misliker at man har begynt å si "en brille". Jeg synes det er mye mer naturlig å si at jeg tar på meg brillene mine enn at jeg tar på meg brilla/brillen min! Jeg bruker briller, ikke jeg bruker brille. Noen som veit hva som er grunnen til at alle (f.eks. optikere o.l.) plutselig begynte med entall her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 26. januar #174 Del Skrevet 26. januar Anonymus Notarius skrev (10 timer siden): Jeg misliker at man har begynt å si "en brille". Jeg synes det er mye mer naturlig å si at jeg tar på meg brillene mine enn at jeg tar på meg brilla/brillen min! Jeg bruker briller, ikke jeg bruker brille. Noen som veit hva som er grunnen til at alle (f.eks. optikere o.l.) plutselig begynte med entall her? Aldri hørt før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. januar #175 Del Skrevet 26. januar kaarebjarne skrev (2 timer siden): Aldri hørt før! Ikke? Se f.eks. https://www.specsavers.no/vore-tilbud/brille-0kr "Brille 0 kr når du kjøper en synsundersøkelse til 695 kr" https://www.brilleland.no/nyttig-og-aktuelt/av-og-til-er-ikke-en-brille-nok/ "Av og til er ikke én brille nok En brille er ikke bare en brille." Jeg lagde en tråd om det for noen år siden: Men fikk ingen klare svar da heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 26. januar #176 Del Skrevet 26. januar Anonymus Notarius skrev (2 timer siden): Ikke? Se f.eks. https://www.specsavers.no/vore-tilbud/brille-0kr "Brille 0 kr når du kjøper en synsundersøkelse til 695 kr" https://www.brilleland.no/nyttig-og-aktuelt/av-og-til-er-ikke-en-brille-nok/ "Av og til er ikke én brille nok En brille er ikke bare en brille." Jeg lagde en tråd om det for noen år siden: Men fikk ingen klare svar da heller Jøsses, du har rett. Aldri sett før. Har du sendt e-post til Specsavers? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. januar #177 Del Skrevet 26. januar kaarebjarne skrev (1 time siden): Jøsses, du har rett. Aldri sett før. Har du sendt e-post til Specsavers? Skal ta det opp med dem neste gang jeg er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #178 Del Skrevet 26. januar "Vi er gravide", brukt om par. Anonymkode: b20e9...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 26. januar #179 Del Skrevet 26. januar Karantene Dugnad Borgerplikt ....you get the picture 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #180 Del Skrevet 26. januar Alt av ord og utttrykk på engelsk som folk slenger om seg når de ellers snakker/skriver norsk. Kommer de ikke på hva det heter på norsk, eller hva er greia? Anonymkode: b20e9...da0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå