Gå til innhold

Tar du influensavaksinen som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som evt ikke gjør det, hva er årsaken?

Anonymkode: 3ca9e...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg skal ta den i år, tenker november/desember tror det er da man får den? (termin tidlig mars)

De anbefaler gravide å ta den og det er gratis. Har aldri tatt den før da, jeg pleier aldri å få influensa, men gjør det nå pga graviditeten for å beskytte foster :)

Anonymkode: 77cfc...83a

• Liker 1
Skrevet

Ja, definitivt :)

Anonymkode: ab18a...730

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig! Tar den uansett jeg da, influensa er noe dritt.

Anonymkode: cb7ce...234

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg skal ta den i år, tenker november/desember tror det er da man får den? (termin tidlig mars)

De anbefaler gravide å ta den og det er gratis. Har aldri tatt den før da, jeg pleier aldri å få influensa, men gjør det nå pga graviditeten for å beskytte foster :)

Vaksinene kjøres ut til legekontoret nå, så jeg ville hørt med legekontoret om når du kan ta den :)

Skrevet

Ja,den skal jeg ta. Legen min tror influensaen blir spesielt hard i år. Tok vaksinen forrige gang jeg var gravid også, fikk ingen bivirkninger.

• Liker 1
Skrevet

Har satt meg på liste hos min fastlege. Hun anbefalte meg å ta den. Var allerede den lange køen hos min fastlege. Den kommer i uke 43, så da rekker jeg det med god margin med termin i uke 47 👍🏻

Anonymkode: fe829...b05

Skrevet

Var innom legen her om dagen og tok den. Greit å ruste opp ungen med det man kan for i år hvertfall.

Skrevet

Tok den i fjor da jeg var gravid. Dette er forsket på, i motsetning til korona-vaksine til gravide, så det er nok ganske trygt. Banyen får også antistoffer. Jeg fikk ingen bivirkninger og fikk et friskt barn.

Anonymkode: 0e7b5...f4e

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet hvilken svangerskapsuke man må minst være i for at baby også skal få antistoffer fra vaksinen? 

Får den det om jeg tar den feks 23+6 (da har jeg en annen legetime så kan kombinere det) eller må man være i 3. trimester?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok den i fjor da jeg var gravid. Dette er forsket på, i motsetning til korona-vaksine til gravide, så det er nok ganske trygt. Banyen får også antistoffer. Jeg fikk ingen bivirkninger og fikk et friskt barn.

Koronavaksinen er forsket på til gravide siden den ble utsendt i verden. 

Anonymkode: 85e72...9a5

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ville tatt den så fort den er tilgjengelig. Den skal re tilgjengelig iløpet av oktober.

Anonymkode: 7d9f4...bce

Skrevet

Nei. Har tatt den én gang, og aldri vært sykere. Sykmeldt 3 uker pga influensa! Har null tro på den vaksina etter det. 

Anonymkode: 0f239...b5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Har tatt den én gang, og aldri vært sykere. Sykmeldt 3 uker pga influensa! Har null tro på den vaksina etter det. 

Du kan jo ha fått influensa samtidig da..

Anonymkode: 07159...c74

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Null tro? Hva er din utdanning, iom at du vet bedre? 

Anonymkode: 15164...664

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk hvor dårlig du da hadde blitt om du faktisk hadde fått influensa. Du hadde sikkert strøket med, mange som dør av influensa hvert år. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenk hvor dårlig du da hadde blitt om du faktisk hadde fått influensa. Du hadde sikkert strøket med, mange som dør av influensa hvert år. 

Det kan jo hende det faktisk var influensa da. Jeg har hatt influensa selv om jeg var vaksinert. Nei, ikke "bare forkjølelse" - testa positivt for influensa.

Anonymkode: 7d9f4...bce

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Koronavaksinen er forsket på til gravide siden den ble utsendt i verden. 

Anonymkode: 85e72...9a5

Vel, langtidsvirkninger er ikke forsket på.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som vet hvilken svangerskapsuke man må minst være i for at baby også skal få antistoffer fra vaksinen? 

Får den det om jeg tar den feks 23+6 (da har jeg en annen legetime så kan kombinere det) eller må man være i 3. trimester?

anbefales å ta i 2. og 3. trimester, ikke bare 3. :) jeg tok den så fort jeg var i 2. trimester, var vel 13-14 uker. 

Skrevet

Jeg skal ta den. Det er jo meldt om at dette blir influensaåret.. Tar ikke den risken. 

Anonymkode: b726c...4af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...