Gå til innhold

Hvordan spiser du linser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bruker du linser? Hvilken type bruker du? Hvordan tilbereder du dem?

Anonymkode: 0aa8a...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyrkisk linsesuppe er godt. Ellers sspiser jeg det omtrent aldri.

Anonymkode: d1745...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker røde linser. Blander det med kikerter i en stekepanne, hakker det til en grov mos og blander det med tacokrydder og vann, og steker/varmer opp. Brukes i stedet for kjøttdeig til taco'n 👌

Anonymkode: 122ef...92d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest røde, iblant grønne eller brune. Røde bruker jeg i linsesuppe eller linsegryte, og i tomatsauser, feks i lasagne (moser med stavmixer etter koking) eller chilli sin carne.

Anonymkode: f83d1...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Bruker linser på øynene, og aldri prøvd å spise dem🙈😂

Du ser tråden ligger under mat og drikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ser tråden ligger under mat og drikke 

Lov å trekke på smilebåndet også da. Er ikke morsommere enn man gjør det til selv. Det må jo være dønn kjedelig å leve i grav alvor hele tiden

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mest av røde linser, noen ganger grønne. 

Linser i grønnsakslasagne. Linsegryte (paprika, løk, to bokser hakkede tomater, en boks kokosmelk, litt krydder og masse røde linser.)

Taco. Salat. Men mest gryter. Røde linser kan brukes i hvilken som helst gryte, sammen med ris og pastsgryter, grønnsaksgryter etc. 

Anonymkode: b1772...428

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gule linser bruker jeg mye. Lager suppe som jeg smaker til med sitronsaft. Eller lager en slags grøt/Mos, da bruker jeg mye spisskummen som krydder. 
Ellers så bruker jeg røde linser som kjøtterstatning i gryter.  Funker fint i lasagne, mousakka og i rød pastasaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte i den andre tråden, men jeg liker veldig godt å bruke grønne hele linser, koker dem i litt grønnsakskraft, blander inn en vinaigrette (lar de gjerne stå en stund for å kjøle seg eller flere times i kjøleskapet)

Har dem til raske salater bestående av en eller annen bladgrønnsak (spinat, grønnkål, romano, isberg, feldsalat, osv), tomater, rødløk, gjerne noe ovnsbakte grønnsaker (gulrot, squash, søtpotet, gresskar, rødbeter), noe ost (feta, halloumi, mozzarella), og har gjerne noe nøtter eller tørket frukt på toppen (pinjekjerner, valnøtter, hasselnøtter, gresskarkjerner, tranebær, granateplekjerner, osv)

Veldig lett å mealpreppe slik at middagen bare er å slenge sammen ingrediensene. Funker også ypperlig i matboks 

Anonymkode: 8f63e...2bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er linser lettere for magen enn kikerter og bønner? Jeg er så plaget med løs mage og spiser vanligvis kikerter, men det er vel gjerne ikke det lureste å spise da. Er linser bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker dem som alternativ til kjøttdeig når jeg lager lasagne, taco, pizza, gryterett osv til min datter som er vegetarianer. Lager også linsesuppe med eller uten lam, med masse grønnsaker, hvitløk, chili, karry og hakkede urter for eksempel koriander og bladpersille og sitron til topping. Til suppe liker jeg å bruke tørkede gule eller røde. Ellers funker de fint de som selges på boks/pakke ferdig bløtet røde eller grønne. 

Anonymkode: 7364e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...