Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært "samboer" med kjæresten min i 8 måneder nå og jeg ser at kontoen min minskes gradevis for hver måned (har vært flink med å spare opp tidligere),

samboer i den forstand at han har bodd hos meg i 8 måneder.. Men har fortsatt husleie et annet sted med broren sin i en annen by da han ikke ville gi opp den som sikkerhet om det ikke funket mellom oss da vi har kranglet mye (han bodde tidligere med broren sin og sier  at broren ikke har råd til å bo der alene så derfor fortsetter han å betale der også ellers mister de huset og han sikkerheten sin) men han har bodd hos meg i 8 måneder og jeg betaler alene en husleie  på 9000 kr fra AAP, selvom jeg bodde her først.. Så synes jeg det er rimelig at han da hjelper meg med leie.

Men han gjør ikke dette og jeg ender opp med utrolig lite penger til overs hver måned. Mat spleiser vi også på, men jeg for det meste, så selvom han kjøper litt mat så sitter jeg med lite til overs hver måned for sparing.

Han går også på noe stønad fra NAV og får ikke så mye utbetalt. Han betaler 4000 i leie med broren sin nå, og sier dermed at han ikke har råd til å betale to steder. Jeg har vært på det at kanskje han ikke skal bo her, men det er lang reisevei fra hverandre og kjipt å se hverandre så lite om vi ikke bor sammen. 

Jeg føler jeg alltid klager på han. Jeg har vært flink med å søke jobb, skrevet søknader og levert søknader osv for å få meg en jobb. Jeg har aldri vært arbeidsledig heller som bare følge av nå da det har skjedd en tragedie i livet mitt, men har nå stått aktivt på igjen for å komme meg ut i arbeidsmarkedet... OG jeg har nettopp fått meg ny jobb i som jeg starter i om 2 uker!! 

Men han derimot? Han har vært borti mye rot. Aldri hatt en fast jobb, gjentagende nav tilhenger med ingen mål og mening. Han er ung og fysisk tilregnelig. Sliter litt med depresjon men ikke mye, men drikker bort mye av sorgene sine. Jeg har prøvd å pushe han så mye. Lett etter jobb for han. TIL OG MED skrevet jobbsøknad og cv for han. Han har levert noen, men står ikke aktivt på. Jeg sier at vi må gjøre dette så vi kan få det bra økonomisk. Jeg er lei av at vi ikkr har råd til selv de enkleste ting som å gå på kino eller restaurant. Men han har null drivkraft. Nå begynner jeg i jobb og må atter forsørge oss igjen?! 😵😭 Hva fader gjør jeg her? 

Jeg er forresten 27 og han 31. I hans alder burde man allerede hatt en form for etablering. Ikke har han lappen eller bil heller. 

Anonymkode: 48a1e...e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke har råd til å betale for 2 boliger, kan han bare bo i én av dem. Det letteste blir nok at han flytter tilbake til broren. 

Anonymkode: e8670...5ea

• Liker 12
Skrevet

Han kommer ikke til å gjøre noe før han må, altså før du kaster han ut og ytelsen fra NAV stopper opp. Og dit kommer han. Det er han selv som må ta tak i problemene sine, ikke du. Jeg forstår at det kan være vondt for deg, men du må tenke på deg selv. Han virker ikke akkurat som en hyggelig kjæreste. Hva gir han deg egentlig?

Anonymkode: 713f2...ed0

• Liker 7
Skrevet

Du kan gjøre det bedre enn å bli sammen med en naver? Da må du belage deg på å være sosialkontoret til den latsabben resten av livet. 

Prøv å få deg en selvstendig person som har alt på stell. Burde være minimumskrav når man skal finne seg en partner. Vil han være en slik attraktiv person, så får han komme seg opp fra sofaen og bli det. 

Anonymkode: 74cfb...92c

• Liker 2
Skrevet

Av alle fine menn der ute valgte du denne bomsen av en latsabb? 

Fortjener du ikke bedre?

Anonymkode: 60235...1b4

• Liker 4
Skrevet

Sett som et krav at han skal begynne hos psykolog og komme seg i jobb. Det vil hjelpe dere begge i lengden. Så lenge han kan leve på deg har han ingen intensiver for å forsøke å få seg en jobb. Oppsøker han et vikarbyrå kan han antakelig ha jobb ganske raskt.

Anonymkode: 45b4b...280

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at han først får bestemme seg hvor han skal bo, og det må han gjøre nå. Du har ikke lyst til, eller råd, til å betale for han. Det må du bare si rett ut til han. Enten flytter han inn og bidrar, ellers får det bli avstandsforhold.

Så må han få rumpa i gir. Jeg er selv syk og forstår det aspektet, men han må enten i jobb eller behandling. Han må gjøre noe, og du skal vite at han gjør noe. Selv er jeg i behandling, og da er min mann fornøyd, for han vet at jeg gjør alt jeg kan for å bli bedre. Jeg bidrar også med alt jeg kan økonomisk, selv på aap. Det er jo det minste man skal gjøre når man bor sammen.

Hvis ikke han vil fikse disse to tingene hadde jeg slått opp. Da hadde han vært for lat for meg. Man må gjøre noe for å bidra økonomisk, og noe for egen helse. Det er minstekrav for samboskap når det er helseproblemer syns jeg.

Anonymkode: 60801...f27

• Liker 2
Skrevet

Hadde 100% bedt ham flytte tilbake tim broren sin. Man må betale husleie der man bor!

• Liker 2
Skrevet

Herlehet, kast han ut! Han får bo med broren sin!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kommer ikke til å gjøre noe før han må, altså før du kaster han ut og ytelsen fra NAV stopper opp. Og dit kommer han. Det er han selv som må ta tak i problemene sine, ikke du. Jeg forstår at det kan være vondt for deg, men du må tenke på deg selv. Han virker ikke akkurat som en hyggelig kjæreste. Hva gir han deg egentlig?

Anonymkode: 713f2...ed0

Nei han er ikke særlig hyggelig og i går gikk det over styr for meg. Jeg klager og han irriterer seg over at jeg klager. Så vi krangler hele tiden. I går gikk det over lengder. Han har aldri vært sånn før, men vi kranglet.. Jeg sa jeg ikke orket mer og han ble så sint at jeg fikk en snus spyttet på meg i ansiktet og han dro. 

Han er hjemme hos broren sin igjen nå og jeg tror det faktisk var slutten for forholdet vårt. Det er sårt og jeg er lei meg, men det må vel kanskje bare bli sånn. 😢

Ts

• Liker 2
Skrevet

Du skal ikke ha en uhyggelig man hos deg! Du skal ikke være kjæreste med uhyggelig mann! Han er ikke din venn engang! Venner spytter deg ikke i ansiktet! Han utnytter deg bare for sex, husly og penger. Han elsker deg ikke! Han har ingenting hos deg å gjøre. Faen for en drittfyr! Her
skulle jeg skrive at han måtte betale der han bodde, og betale minst halvparten av maten, at
han sikkert burde betale mer siden han sikkert spiste mer. Men så popper det opp nye innlegg om spytting?? Du skifter lås og gjør det slutt!!!! Dette fortjener du IKKE! Uansett hva han sier! Ingen fortjener å bli spyttet på. Og de som påstår det er syke i hodet!

Anonymkode: dd8e7...00f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei han er ikke særlig hyggelig og i går gikk det over styr for meg. Jeg klager og han irriterer seg over at jeg klager. Så vi krangler hele tiden. I går gikk det over lengder. Han har aldri vært sånn før, men vi kranglet.. Jeg sa jeg ikke orket mer og han ble så sint at jeg fikk en snus spyttet på meg i ansiktet og han dro. 

Han er hjemme hos broren sin igjen nå og jeg tror det faktisk var slutten for forholdet vårt. Det er sårt og jeg er lei meg, men det må vel kanskje bare bli sånn. 😢

Ts

Han spyttet snus i ansiktet ditt? Du, good riddance. Du fortjener så mye bedre enn dette. 

Anonymkode: 60801...f27

Skrevet

Fy for en drittsekk. Han har råd til å betale for seg, han velger bare å drikke opp pengene i stedet. Flott at han er hjemme hos broren sin, da slipper du ta jobben med å lempe daukjøttet på dør. Skift lås.

Anonymkode: 379a4...bde

Skrevet

Ts, det er kjipt å krangle men vær glad han er dratt! Gi det en uke, så får du det på avstand og ser hvilken fjott han har vært og ER. Dette blir bra for deg skal du se!

Anonymkode: f4838...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts, det er kjipt å krangle men vær glad han er dratt! Gi det en uke, så får du det på avstand og ser hvilken fjott han har vært og ER. Dette blir bra for deg skal du se!

Anonymkode: f4838...661

Det er faktisk kjempe vondt, men jeg vet at det er til det beste. Det er nok ikke alltid man passer sammen selvom man elsker hverandre. Dråpen i går var krangelen og øl forbruket hans. Han lovet meg å kjøpe bare 2 i går for å kose seg.. Men så fikk han vite at jeg skulle en tur ut med moren min å gå tur i skogen, og da brukte han det som en unnskyldning til at han kjøpte en 6 pack istede. Ikke at jeg skjønner noe av den tankegangen. Men han vet han selv har et problem med alkohol. Jeg kom hjem og da var han allerde beruset. Jeg visste allerde da at det ville eskalere seg... Med tanke på det å bli spytta snus på. 

Han har tidligere brukt slike unnskyldninger for å drikke. "men du skal i butikken å henge (jeg ser på klær osv og det har han null forståelse for) så da skal han drikke seg full., 🙄

Jeg er så lei meg og samtidig såret over hvordan han kan være en så stor idiot. Kan han ikke bare ta seg sammen? Slutte å drikke? Få livet på stell? 

Hvorfor må jeg også elske noen som er så slem😢.. Trengte å lufte ut litt. Det med jobb osv er et stort problem, men mye annet rundt det også. 

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...