AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har siste uken fått hemoroider selv om det ikke har vært noe forstoppelse eler andre ting, men regner med hormonene spiller en rolle her. Leser på nett at man kan bruke stikkpille eller salve. Noen med erfaring i det under graviditet? Er litt vondt og ubehagelig å sitte, og å tørke seg. Vil virkelig ikke slite med dette også oppå alt annet rett etter fødsel. Anonymkode: 998a3...3eb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Er i uke 35 og har slitt med dette i ca.1 uke nå. Her har det heller ikke vært noe forløp med forstoppelse, i mitt tilfelle tror jeg det skyldes mye stillesitting og inaktivitet. Kan anbefale Scheriproct salve 2 ganger daglig og evt.ispose til å kjøle ned hemoroiden etter leggetid. For min del pleier plagene da å gi seg etter 4-5 dager. Anonymkode: f6d8f...c12
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er i uke 35 og har slitt med dette i ca.1 uke nå. Her har det heller ikke vært noe forløp med forstoppelse, i mitt tilfelle tror jeg det skyldes mye stillesitting og inaktivitet. Kan anbefale Scheriproct salve 2 ganger daglig og evt.ispose til å kjøle ned hemoroiden etter leggetid. For min del pleier plagene da å gi seg etter 4-5 dager. Anonymkode: f6d8f...c12 Forsvinner de med Scheriproct eller bare lindrer smerter? Vurderer egentlig både salven og stikkpillene, bare det forsvinner. Anonymkode: 998a3...3eb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Forsvinner de med Scheriproct eller bare lindrer smerter? Vurderer egentlig både salven og stikkpillene, bare det forsvinner. Anonymkode: 998a3...3eb Er sikkert individuelt, men hos meg er det kun ubehaget som forsvinner. Hevelsen blir mindre, men er fortsatt en kul der. Det skal sies at jeg da har hatt problemer med hemoroider før. De blusser opp igjen av og til, ofte uten noe logisk forklaring. Anonymkode: f6d8f...c12
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 Snakk med legene deres først! Graviditet: Preparater som inneholder kortikosteroiderskal ikke brukes i løpet av 1. trimester. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås. Fra felleskatalogen Anonymkode: 0c748...346 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Snakk med legene deres først! Graviditet: Preparater som inneholder kortikosteroiderskal ikke brukes i løpet av 1. trimester. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås. Fra felleskatalogen Anonymkode: 0c748...346 https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/hemoroider-2/ Det er ansett som trygt å bruke Scheriproct i korte perioder når man er i 3.trimester. Anonymkode: f6d8f...c12 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/hemoroider-2/ Det er ansett som trygt å bruke Scheriproct i korte perioder når man er i 3.trimester. Anonymkode: f6d8f...c12 Takk for korrigeringen! Anonymkode: 0c748...346 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg fikk en del hemoroider helt på slutten pga massive ødemer og at jeg var mye i ro. Hadde tidligere litt forstoppelse også. Under fødsel så ble hemoroidene massive, som en stor knyttneve. Gjorde usannsynlig vondt og tok nesten overhånd av smertene ift riene. Etter fødsel brukte jeg "isbind" stikkpiller og en sterkere salve en sheriproct. Og omtrent alle hemoroidene forsvant gradvis på kort tid. Jeg trodde situasjonen så helt håpløs ut men etter få dager hadde hevelsene gått helt bort. Var en utvendig jeg ikke ble kvitt da. Men det får jeg ordne litt senere kirurgisk tenker jeg. Selv om det kan se mørkt ut der og da sa er det håp! Anonymkode: 8f8fb...bbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå