Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er i tillegg min graviditet nummer 3. Var dobbelt så stor på dette tidspunktet med begge de to første. 
Nå har jeg omtrent ikke mage, folk blir sjokkert når jeg sier at jeg er gravid og hvor langt jeg er på vei..

Noen som har samme erfaring? Blir oppriktig bekymret! Men lille vokser som han skal 

Anonymkode: 0ec2d...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vi få se et bilde?

Blir ellers umulig å svare på da folklegger så mye ulikt i hva som er stor og liten mage😊

Anonymkode: 47fe1...c21

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er vektoppgangen din? Jeg hadde tilsvarende opplevelser i begge mine svangerskap, der ett var normalt og ett var med betydelig vekstavvik og lite fostervann. SF-målingene mine var like i begge graviditetene (noe under normal), men det var stor forskjell i hvor mye jeg la på meg i svangerskapet. 

Skrevet

Har ikke noe bilde nå, men har typ sånn som hun her i uke 16.. 

Lagt på meg 4 kg, men spist mer også.. Bare synes det er så rart at jeg ikke har blitt noe større! Kjenner mye bevegelser da :) 

861764A8-54E0-40D5-9580-744B43C8DB7C.jpeg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lagt på meg 4 kg, men spist mer også.. Bare synes det er så rart at jeg ikke har blitt noe større! Kjenner mye bevegelser da :) 

Ok, det synes jeg ser helt normalt ut, tror jeg har mindre og jordmor har ikke sagt noe på det😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, det synes jeg ser helt normalt ut, tror jeg har mindre og jordmor har ikke sagt noe på det😊

Sorry, så nå uke 16 på bilde i din uke 24, har du hørt med lege eller jordmor?

Skrevet

Har du mye magemuskler som holder magen tilbake?

Skrevet

Jeg hadde det slik med min nummer 3. Det var tett mellom nummer 2 og nummer 3. Det er 14 måneder mellom dem, og for å være helt ærlig, så visste jeg ikke at hun var der. Det tok laaang tid før jeg oppdaget det. Hadde mistanker underveis pga pupper og generell følelse, og tok det faktisk opp med lege da jeg var 2 måneder på vei under en annen sjekk. De tok test, og den var negativ. Så da slo jeg det fra meg. Så oppdaget jeg en dag da jeg var så sliten og la meg ned for å slappe av at det sparket i magen....

Da var jeg langt på vei. 4,5 måneder. Er ikke som andre gravide, tenker i måneder, så husker ikke uker.

Litt sjokk ja :)  Jeg synes jo det var underlig at magen ikke var blitt flatere men så ut til å heve seg litt, men tenkte vel ikke så mye på det. Trodde bare jeg hadde spist litt for mye. Og jeg var vel 6 måneder før det virkelig syntes ordentlig, Hun gjemte seg godt...

Det var en helt annen mage med de andre to. 

Skrevet

Det er jo ikke helt unormalt hos enkelte, nå ser jeg ikke bort i fra at denne damen retusjerer bildene sine, hun er tatt i det tidligere, men dette skal angivelig være hennes andre svangerskap:

en voksende mage - Caroline Berg Eriksen

Skrevet

Det kan godt hende denne graviditeten er helt normal, men dersom du er usikker og magefølelsen din sier noe annet, så ville jeg bedt om en henvisning til sykehuset for en tilvekstkontroll. Du har jo som du selv sier vært betydelig større i tidligere svangerskap og da er det ikke sikkert at dette er normalt for deg.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg, TS :) Jeg har inntrykk av at «alt» er innenfor normalen når det kommer til gravidmager. Kanskje du bærer barnet annerledes nå enn hva du gjorde i dine forrige svangerskap? Nå har jeg ikke kommet lenger enn uke 19, men jeg har fremdeles ikke noe mage (ligner mest på hun på bildet sin mage i uke 9). Jordmor har ikke kommentert noe på meg, og i forrige uke var i hvert fall alt fint på OUL💛

Hva sier jordmor/lege? Antar du har gått til regelmessige kontroller?

Anonymkode: 23feb...dfd

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk egentlig ikke mage før uke 30, ingen som så jeg var gravid. Nå har magen vokst skikkelig de siste ukene og nå er jeg mer som bilde for uke 26 (er uke 34 nå). Baby vokser godt og er til og med litt stor.

Om ikke jordmor er bekymret trenger du ikke bekymre deg heller :)

Anonymkode: 4a101...627

Skrevet

Takk for svar dere!❤️ 
Jeg senker skuldrene, men tar det med jordmor neste gang uansett.

Har en del magemuskler ja, trent aktivt i to år før denne graviditeten. Det gjorde jeg ikke før de to andre. Visste ikke at det hadde noe å si 😄

Skrevet

Jeg har bare vært gravid én gang, men da sa jordmor at jeg hadde liten mage fordi magemusklene holdt igjen. Det kjente hun da hun undersøkte meg, så det kan godt hende det er grunnen hos deg. Jeg fikk aldri delte magemuskler, men magen ga mer etter og poppet i uke 30.

Anonymkode: d36b9...281

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke helt unormalt hos enkelte, nå ser jeg ikke bort i fra at denne damen retusjerer bildene sine, hun er tatt i det tidligere, men dette skal angivelig være hennes andre svangerskap:

Bilder av en retusjert mage, fra en kvinne som har fått kritikk for uriktig bilde av svangerskap er vel ikke helt optimalt som sammenligning? 

Anonymkode: d8541...d5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har bare vært gravid én gang, men da sa jordmor at jeg hadde liten mage fordi magemusklene holdt igjen. Det kjente hun da hun undersøkte meg, så det kan godt hende det er grunnen hos deg. Jeg fikk aldri delte magemuskler, men magen ga mer etter og poppet i uke 30.

Hvordan vet man om magemusklene har delt seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan vet man om magemusklene har delt seg?

I og med at jeg ikke fikk det, vet jeg dessverre ikke så mye om det, men det er vel synlig på ett eller annet vis. Tror man får et tydelig mellomrom på magen. Google vet sikkert mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

cbe ser flott ut på bildene, men tipper de er litt redigerte. Ikke sikker, men på den tida redigerte ho seg ikke tynn etter fødsel også? 

Så lenge barnet vokser og følger kurven så er det ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: ea61f...92b

Skrevet

Dette var magen min uke 25 med nr 2. Jordmor jeg hadde normale mål. (4 uker etter var den diger da, men fremdeles normale mål.) 

18CD519D-B677-425F-9783-AADFA043B7B6.jpeg

Anonymkode: e0a71...e38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette var magen min uke 25 med nr 2. Jordmor jeg hadde normale mål. (4 uker etter var den diger da, men fremdeles normale mål.) 

18CD519D-B677-425F-9783-AADFA043B7B6.jpeg

Anonymkode: e0a71...e38

Takk for bilde! Føler at alle i termingruppa osv har fine gravidmager, mens jeg nesten ikke har noe😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...