Mamma41 Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Har noen erfaring med bunader sydd av Bunaderia i Oslo?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg har ikke erfaring, men jeg undersøgte dem selv en gang. Jeg synes bildene på hjemmesiden av den bunaden jeg var interessert i så annerledes ut enn den offisielle bunaden, så jeg valgte ikke å bestille fra dem. Anonymkode: 10fa2...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Velg Husfliden. De vet hva de driver med. Bare navnet Bunaderia hadde fått meg til å rygge. Anonymkode: 6770e...e6e 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg så på bildene, bla på beltestakkene. Mitt råd er å styre unna. Her var det mye feil, både på broderier, belter, skjorter, vippe , forkle osv... til samme prisen så får du en skikkelig sydd Beltestakk fra lokale firmabilen Telemark..., Anonymkode: ba7b9...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg så på bildene, bla på beltestakkene. Mitt råd er å styre unna. Her var det mye feil, både på broderier, belter, skjorter, vippe , forkle osv... til samme prisen så får du en skikkelig sydd Beltestakk fra lokale firmabilen Telemark..., Anonymkode: ba7b9...d9e Fra et lokalt firma!! Ikke en firmabil!! jeg så litt på bildet av herrebunaden... mye rart der og... Anonymkode: ba7b9...d9e 2
Fruktninja Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 (endret) Det hadde vært interresant med info om hvor de hevder å ha hentet mønstrene fra... Endret 13. oktober 2021 av Fruktninja Skrivefeil
Maskopi Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Fruktninja skrev (26 minutter siden): Hvilen av gruppene er det? Har tydeligvis gått glipp av en god diskusjon!! ser forresten at det er ulike eiere i de to firmaene, ulik adresse osv, så er i beste fall en «avlegger» av NB? Vi som broderer og monterer bunad om du søker etter Bunaderia der inne kommer det opp flere lange tråder 😅 1
Fruktninja Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Mamma41 skrev (På 10.10.2021 den 7.32): Har noen erfaring med bunader sydd av Bunaderia i Oslo? Jeg har ingen erfaring med dette firmaet, men jeg broderer en god del til bunad og Beltestakk fra Telemark og kan derfor uttale meg litt om akkurat disse. Dersom du ønsker å bruke 30-40 000 på en festdrakt så er det ingenting i veien for det, men for samme sum så kan du få en norsk-produsert Beltestakk som er vesentlig riktigere sydd enn dette...
Snill drage Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 On 10/10/2021 at 7:36 AM, AnonymBruker said: Jeg har ikke erfaring, men jeg undersøgte dem selv en gang. Jeg synes bildene på hjemmesiden av den bunaden jeg var interessert i så annerledes ut enn den offisielle bunaden, så jeg valgte ikke å bestille fra dem. Anonymkode: 10fa2...ad3 Hvilken bunad så du på da?
Chantielle Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Tråden er ryddet for regelbrudd på bilder med opphavsrett. Chantielle mod.
Snill drage Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 Det ser ut til at jeg er den første her som har erfaring med Bunaderia. Jeg bestillte blandt annet to beltestakker hos dem. De har alle skjortene fra den nyeste boken til Kari-Anne Pedersen tilgjengelig i butikken for utprøvning, slik at vi fikk prøvd ut før vi bestillte. De tok mål for å få til en skreddersydd bunad og den passet perfekt. Det var ikke det rimeligste alternativet, men det var ikke det vi var ute etter heller. Hvis du ønsker å få en perfekt tilpasset bunad slik datteren din ønsker seg kan jeg anbefale denne butikken. 6
Snill drage Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 On 10/13/2021 at 1:39 PM, Fruktninja said: Jeg har ingen erfaring med dette firmaet, men jeg broderer en god del til bunad og Beltestakk fra Telemark og kan derfor uttale meg litt om akkurat disse. Dersom du ønsker å bruke 30-40 000 på en festdrakt så er det ingenting i veien for det, men for samme sum så kan du få en norsk-produsert Beltestakk som er vesentlig riktigere sydd enn dette... Kan du sende meg hjemmeside til "en norsk-produsert Beltestakk som er vesentlig riktigere sydd enn dette... " for jeg har en datter til som ønsker seg beltestakken? 2
Snill drage Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 On 10/10/2021 at 7:36 AM, AnonymBruker said: Jeg har ikke erfaring, men jeg undersøgte dem selv en gang. Jeg synes bildene på hjemmesiden av den bunaden jeg var interessert i så annerledes ut enn den offisielle bunaden, så jeg valgte ikke å bestille fra dem. Anonymkode: 10fa2...ad3 Bildene på hjemmesiden er så klart viktig men det er ikke det du kjøper. Synes du ikke at det var verdt å dra og sammenligne med "den offisielle bunaden" i virkeligheten ? 5
Fruktninja Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 Snill drage skrev (På 15.10.2021 den 8.35): Kan du sende meg hjemmeside til "en norsk-produsert Beltestakk som er vesentlig riktigere sydd enn dette... " for jeg har en datter til som ønsker seg beltestakken? Du kan kontakte Alfhild Jørgensens eft. på Notodden. Selv syr jeg primært for lokale tilvirkere...
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #15 Skrevet 19. oktober 2021 Snill drage skrev (På 15.10.2021 den 8.45): Bildene på hjemmesiden er så klart viktig men det er ikke det du kjøper. Synes du ikke at det var verdt å dra og sammenligne med "den offisielle bunaden" i virkeligheten ? Rart at man da velger bilder til bruk på hjemmesiden som «ikke er det man kjøper»... Anonymkode: ba7b9...d9e 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg bestilte bunad derfra i januar og ble lovet levering til april, altså med god tid til 17.mai. Bunaden ble IKKE ferdig. Dette fikk jeg først beskjed om da jeg noen dager før leveringsklar dato tekstet og spurte hvilket tidspunkt jeg skulle hente. Den kunne ikke sys med endringene som jeg ville ha, og isteden for å si i fra til meg, bare satt hun på denne informasjonen. INGEN hjelp eller kundeservice å få, totalt ansvarsfraskrivelse, hun sluttet å svare meg på telefonen, så jeg måtte møte opp i butikken eller ringe fra andres telefoner for å få kontakt. Nå, i oktober (!!!) sendte jeg melding og sa at jeg ville ha tilbake depositumet mitt, og til dette fikk jeg svar at "Bunaden din ble ferdig for lenge siden!" og da jeg kritiserte mangel på kundeservice fikk jeg som svar "Takk for din tilbakemelding!". Ved spørsmål om når jeg kan hente bunaden har jeg fortsatt ikke fått svar, selv om hun har på lesebekreftelser og jeg kan se at meldingene blir sett raskt etter hver gang jeg sender ny melding. Derfor fikk jeg moren min til å tekste henne og spørre om når butikken var åpen så hun kunne komme og se på bunadene der. Ved spørsmål om hvilken, svarte min mor at hun ville kikke på forskjellige. Til svar fikk min mor "Vi har ikke sånn tjeneste "kikke litt" dessverre." etterfulgt av en en emoji som ler så mye at den gråter. Jeg ble også lovet rabatt da bunaden ikke ble klar til 17.mai, tilsvarende leie av en lignende bunad for 17.mai. Dette nekter hun for i ettertid. Jeg anbefaler IKKE! STYR UNNA! Anonymkode: dc10b...314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå