Gå til innhold

Venninne som klager på at vi ikke er der for henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.. vi er en venninnegjeng på 4 stykker la oss kalle oss Thea, Jorunn, Astrid og Christine. Jeg er Jorunn. Vi er alle 27 år og har blitt kjent gjennom studie i studiebyen vår

Thea har i alle år klaget på at hun er ensom. Hun har ingen familie i byen og kjærlighetslivet hennes har vært en vits. Hun har derfor klaget mye til oss om at dette går utover psyken hennes og at hun trenger noen å være der for henne. Vi studerer, har samboer og jobber alle så er ikke så lett å få tid til henne. Hun kan jo lære seg å være litt alene og tenke det er deilig? Nå har hun fått kjæreste og er verdens lykkeligste, men han bor et annet sted så det er ikke så ofte hun får sett han. Og hun er lei seg hver gang hun drar derfra. Jaja du savner kjæresten din, kjipt. Sånn er det. Hun måtte gjennom en selvbestemt abort og har det litt tungt sier hun etter det. Hun valgte det jo selv? 

astrid er også i gjengen og stakkars ble dumpet av samboeren sin gjennom 5 år. Kan ikke se for meg noe verre :( føler virkelig behov for å være der for henne, sove hos henne og hjelpe henne sånn at hun ikke er alene. Det er jo helt forferdelig for henne å gå gjennom. Heldig er hun også som har familien i nærheten. 

nå er Thea sur fordi vi bruker så mye tid på Astrid, men Astrid står midt i en livskrise. Hun trenger oss virkelig. 
hva tenker dere? 
thea prøvde å lage avtaler med oss, men det har ikke passet helt dessverre siden skole osv. 

Anonymkode: 947cf...613

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måten du snakker om Thea på gjør at det høres ut som om du ikke liker henne så godt. Uansett forskjellsbehandlig og forstår at Thea er såret.

Hvem skal bestemme hvilken kriser som er verst?

Anonymkode: e3dad...f88

• Liker 39
Skrevet

Jeg vil si at dere andre er dårlige venninner. 
ja hun har selv valgt å ta abort men det er ett tøft valg, og du blåser det vekk som om det ikke er noe. 
hun savner kjæresten sin, har ikke familie i nærheten, og likevel er ikke hennes savn og tung stund verdt like mye som Astrid sitt som faktisk har familie rundt seg som hun kan støtte seg på… 

fy søren for en råtten venninne du er. Du virker virkelig som en kald person og jeg er virkelig glad du ikke er min venninne. 

Anonymkode: 92113...454

• Liker 38
Skrevet

La meg si det sånn: Hadde jeg vært Thea hadde jeg byttet venninnegjeng.

Anonymkode: d4b31...50b

• Liker 40
Skrevet

Altså, er du er troll som prøver å lage en diskusjon over hvor ræva venninner dere er? 

Jeg håper det ikke er sant, men hvis det er så håper jeg at Thea finner seg nye venner som faktisk tar vare på henne, og ikke en gjeng med sulliker som sammenligner hennes problemer med andres og ber henne om å skjerpe seg. Fy, jeg blir helt kvalm av hvor råtne dere oppfører dere! 

Anonymkode: 4b35d...cf2

• Liker 8
Skrevet

Det må jo være ganske tøft å gå gjennom en abort, og det kan hende det var et vanskelig valg for henne? Hun har jo sagt til dere at det har blitt tungt etter dette også, så hun trenger jo støtte nå. I hvert fall hvis hun bor der helt alene.  Du sier at du ikke vil at Astrid skal være alene, men Thea er jo også alene nå, og har det tungt. Så dårlig venninne du er! 

Anonymkode: 4c44f...9c1

• Liker 17
Skrevet

Dette høres ikke bra ut i det hele tatt.  Bare det å si at Thea ikke bør ha vondt fordi hun selv har valgt å ta abort vitner om liten forståelse og empati mener jeg. Mange får jo skikkelig traumer av det etterpå og må ha profesjonell hjelp. Valgene vi tar er det ikke alltid vi selv forstår konsekvensene av før etterpå,

Du er faktisk ikke en god venninne mot henne. Liker du henne? Her ligger det noe mer bak, du liker tydeligvis Astrid bedre.

Du kan da ikke vite hvem som har det vondest. Føler virkelig med Thea her som blir tilsidesatt veldig. Dere er jo ikke gode venninner for henne. 

Anonymkode: 6d88f...d61

• Liker 17
Skrevet

Synes dere er direkte stygge mot Thea. 

Valgt alt selv, ikke lett å få tid til henne, hun må tåle å være alene, uten familie og etter abort (som kan være en stor påkjenning psykisk). Hvorfor må ikke Astrid også tåle å være alene? Hun har jo familie i nærheten sier du. 

Skikkelig ekkelt av deg/dere å lage konkurranse om hvem som har det verst. Skjerp dere!

Anonymkode: 3657a...696

• Liker 12
Skrevet

Høres ikke ut som om Thea er så godt likt... Synes du virker litt spesiell som sitter og "bestemmer" hvem som har det verst her. Skulle jo tro at voksne folk klarer å dele tiden sin litt blant venner. Håper Thea treffer noen andre å henge med.

• Liker 12
Skrevet

Ts her.. ja kanskje men syns hun er ganske sytete. Hun sender liksom snap av hvor fint hun har det med kjæresten, og hvor lei seg hun blir når hun må dro... når en annen i gruppechatten er i et samlivsbrudd??

Skrevet

Kanskje Thea hadde sluppet å ta valget om abort dersom hun ikke hadde vært i en så fortvilet situasjon der hun verken har familie eller skikkelige venner i nærheten?

Anonymkode: 81ee3...f80

• Liker 9
Skrevet

Og nå har Thea også brutt kontakten med Astrid. Sier litt, syns det er skikkelig råttent 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje Thea hadde sluppet å ta valget om abort dersom hun ikke hadde vært i en så fortvilet situasjon der hun verken har familie eller skikkelige venner i nærheten?

Du kan ikke legge ansvaret angående valg om å få barn på vennegjengen. 

Er man 27 år må man kunne stå litt på egne bein. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg kom med en ufølsom og flåsete bemerkning til den ufølsomme holdningen ts åpenbart har til at Thea tok abort.

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Katten.2.0 skrev (3 minutter siden):

Det må da også i så tilfelle gjelde Astrid?

• Liker 6
Skrevet

Hun var også lei seg fordi svigersøsteren var gravid samtidig som da hun tok abort, og hun ville være åpen med henne om det slik at svigersøsteren kunne forstå hvorfor hun av og til måtte trekke seg tilbake.

det syns vi var en dårlig ide, og hun nå faktisk bare akseptere at slik er situasjonen og det syns hun var dårlig av oss og litt støttende

Skrevet

Høres ut som Thea bruker opp vennene sine litt. Det er jo litt kjipt også, når alle veninde møter kun handler om hennes problemer. Da blir det tungt å velge å velge veninde kveld, i en ellers travel hverdag, med hus, hjem og barn. 

Men tror også Thea føler mye på at alle de andre vennene får mer støtte enn henne selv. Og noe som sannsynligvis er sant, hvis det meste dreier seg om hennes problemer. Det er lettere å stille opp når man ikke blir brukt opp som psykolog hele tiden. Men bare av og til. 

Ang aborten, så ja selv om hun hadde valgt det selv, er det også sjukt tøft. Så der burde dere ha stilt opp litt mer. Men tror noen må si ifra til Thea at hun har endel problemer dere kommer til kort med og at hun bør oppsøke profesjonell hjelp. Da hun over gjennomsnittet ikke har det så bra med seg selv. Og at dere kan støtte henne i det. 

Anonymkode: c7070...6f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...