AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #1 Skrevet 10. oktober 2021 Synes ammingen er superslitsom for tiden. Babyen er 8mnd og herjer så veldig. Drar og biter på brystknoppen, har grunt sugetak som er vanskelig å korrigere, klyper og klorer, veiver og slår med armen, sparker. Rett og slett ikke noe koselig med ammestund😬 Er det vits å gjøre noe? Anonymkode: 598d1...ffd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Overføre melk til flaske istedenfor? Anonymkode: a9be1...fdb 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Hvis du vil fortsette å amme så kan du trøste deg med at det mest sannsynlig går over av seg selv igjen. Tror de fleste har sånne styrete perioder. Når baby blir mer mobil og mer interessert i verden rundt så er det ikke så lett å roe ned for å spise Anonymkode: 77f77...e30
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 10.31): Overføre melk til flaske istedenfor? Anonymkode: a9be1...fdb Gjør det litt, men har ikke særlig pumpevennlige pupper så det er mye styr for lite melk kan man si😅 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 11.37): Hvis du vil fortsette å amme så kan du trøste deg med at det mest sannsynlig går over av seg selv igjen. Tror de fleste har sånne styrete perioder. Når baby blir mer mobil og mer interessert i verden rundt så er det ikke så lett å roe ned for å spise Anonymkode: 77f77...e30 Håper du har rett! Dette er en real tålmodighetsprøve for hu mor😬 Anonymkode: 598d1...ffd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg var også veldig lei på slutten, men min bet ikke. Når man er 8 mnd kan du jo prøve å trappe ned amming, forsøke å pumpe og gi på flaske, samt gi mere mat. Anonymkode: 9b82f...32a 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 Vi begynte å trappe ned rundt da med første, naturlig siden jeg jobbet og mannen var hjemme på dagen. Etter ca 10 mnd var ikke baby interessert i pupp i det hele tatt så da sluttet vi. Spiste godt med fast føde Anonymkode: 1b4cc...dda 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Gjør det litt, men har ikke særlig pumpevennlige pupper så det er mye styr for lite melk kan man si😅 Håper du har rett! Dette er en real tålmodighetsprøve for hu mor😬 Anonymkode: 598d1...ffd Har du prøvd manuell pumpe? De elektroniske er elendig. Manuell er bedre for mange. Anonymkode: 629fb...c8c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg hadde bare nedtrappet og sluttet å amme. Anonymkode: 0b977...d41 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 Her hjalp det å gå bort fra folk, isolere seg på et rom og gjerne skru av lyset for å minimere sanseinntrykkene. Styret fælt hvis ikke, og skulle få med seg alt annet 🤯🙈 Gikk heldigvis over etter hvert. Ikke sikkert det funker for ditt barn, men verdt et forsøk? 😊 Forstår godt det er slitsomt og ikke noe koselig med amming slik han holder på nå!! Anonymkode: c70dc...475 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du prøvd manuell pumpe? De elektroniske er elendig. Manuell er bedre for mange. Anonymkode: 629fb...c8c Nei, det har jeg faktisk ikke prøvd. Hm! Ikke hørt før at den kan være bedre. Verdt et forsøk AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde bare nedtrappet og sluttet å amme. Anonymkode: 0b977...d41 Ja, mulig det går den veien😕 Får en del fast føde men drikker fortsatt en del melk også. Blir vel mer MME fremover da. Anonymkode: 598d1...ffd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #11 Skrevet 11. oktober 2021 Samme problemet her, babyen min har rett og slett ikke tid eller tålmodighet lengre. For oss fungerer det best rett etter oppvåkning, mens baby fortsatt er litt søvnig. Eller som sagt over, på mørkt og stille rom. Anonymkode: 286b5...a67 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #12 Skrevet 11. oktober 2021 Ved åtte måneder syns jeg det er helt innafor å gi seg selv en klapp på skulderen for å ha amma såpass lenge, og trappe ned/avslutte om det ikke fungerer for deg eller baby lengre! Støtter forsåvidt også råd om å prøve et mørkt, stille rom osv., men baby er såpass stor at du fint kan avslutte med god samvittighet, syns jeg! Anonymkode: 527cd...b59 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 10.26): Synes ammingen er superslitsom for tiden. Babyen er 8mnd og herjer så veldig. Drar og biter på brystknoppen, har grunt sugetak som er vanskelig å korrigere, klyper og klorer, veiver og slår med armen, sparker. Rett og slett ikke noe koselig med ammestund😬 Er det vits å gjøre noe? Anonymkode: 598d1...ffd Dårlig med melk da gjerne? Anonymkode: 63ec3...b6c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 21.59): Ved åtte måneder syns jeg det er helt innafor å gi seg selv en klapp på skulderen for å ha amma såpass lenge, og trappe ned/avslutte om det ikke fungerer for deg eller baby lengre! Støtter forsåvidt også råd om å prøve et mørkt, stille rom osv., men baby er såpass stor at du fint kan avslutte med god samvittighet, syns jeg! Anonymkode: 527cd...b59 I teorien enig og hadde sikkert rådet en annen til å slutte med god samvittighet, men det sitter litt lengre inne når det gjelder meg selv🤦♀️ Får kjenne litt på det. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dårlig med melk da gjerne? Anonymkode: 63ec3...b6c Det kan hende det renner for sakte ja, at hun blir utålmodig. Er nok mer herjing og kobling på av på av på av på i starten av økten. Får ikke like mye spreng som før men det kommer alltid litt om jeg håndmelker. Anonymkode: 598d1...ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå