Gå til innhold

det å få my match på tinder, men at ingen skriver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg en kar som snart er 40 år og har veldig varierende suksess på tinder. Jeg får generelt mange match/likes, men relativt få som skriver. Og hvis jeg får kontakt, så viser som regel dama veldig lite interesse tilbake og gir stort sett ganske korte svar, helt håpløst med andre ord. Men over tid, så har jeg derimot hatt litt suksess på tinder og fått til en del dates, men det er langt og lenge i mellom de. 

Men jeg leser stadig vekk om at tinder er umulig for normale menn og at det bare er topp 20 prosent av karene som stikker av med damene. Jeg sitter også litt med det inntrykket, da jeg vet om ett par kjekkaser som har enorm suksess på tinder. Men på en annen side, så får jeg ofte match med ganske attraktive kvinner. Men som nevnt ovenfor, de skriver sjeldent eller viser lite interesse.

Så basert på min tinder statistikk , hvor på "skalan" ligger jeg som mann? Har en liten teori på at jeg ligger over snittet(blir så klart basert på hvor attraktive bildene mine er), men ikke når helt opp til topp 20 prosent.  Hvis jeg var veldig uattraktiv, så hadde vell ikke veldig attraktive kvinner sveipet meg til høyre? Eller sveiper mange kvinner på det  meste de også, slik som mange menn kan gjøre!?

Anonymkode: 62134...6b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest irkan90
Skrevet

Det ødelegger deg å tenke sånn. Når man begynner å revurdere og gruble over ens egen grunnleggende verdi og attraktivitet er det et blinkende rødt faresignal som må tas på alvor. Tro meg - jeg har vært der.

Slett Tinder. Ta en pause. Kjenn på hvor befriende det kan føles, og tenk litt på om det du får igjen er verdt en ødelagt selvfølelse.

Skrevet

Har det akkurat som deg. Kvinne på 37, får en del matcher men få som skriver eller responderer. Utseendemessig er jeg vel litt over snitt🤷‍♀️
Tenker det er flere faktorer som kan spille inn. Matchene skriver kanskje/dater noen andre og derfor ikke så interessert. Eller de føler ikke samtalen flyter. Noen har sike egne greier de jobber med og er kanskje ikke emosjonelt tilgjengelige, eller bare booster egoet sitt.

Vil si som kvinne at jeg i hvertfall ikke trykker liker på alle, men heller på de som fanger blikket/nysgjerrigheten min.

Tror vi bare må innfinne oss i at topp 20% av begge kjønn har helt klart størst suksess når det gjelder å finne det de er ute etter på Tinder😊

• Liker 3
Skrevet

Det er nettopp det at man blir sittende med så mange spørsmål rundt seg selv, eget utseende og «trinn» på Tinderskalaen som gjør at jeg synes det er noe litt trist ved hele appen…

Synes også det er rart (ganske feil) å skulle vurdere folk basert på noen få bilder, de fleste har jo ingen tekst engang.

Jeg venstresveiper vel omtrent 95% av profilene jeg får opp, men tror ikke at de 5% som da er igjen nødvendigvis er blant «topp 20». Jeg styrer bevisst unna de kjekkeste og mest blankpolerte 😊. Selv er jeg garantert utenfor den topplista. Finnes ikke fotogen, og selv om jeg ofte blir kalt «søt», er det som oftest personligheten min som gjør at folk sier det. Og den kommer jo ikke så godt frem på Tinder ;).

Jeg får riktig nok både likes og matcher, og det er blitt både dater, romanser og vennskap ut av Tinder. Men til syvende og sist tenker jeg at man må ta hele greia for det det er, og forsøke å ikke legge så mye i det. Noen matcher forsvinner med én gang, andre skriver ikke et ord. Noen forsvinner midt i en tilsynelatende hyggelig samtale osv osv. Det sier ingen ting om din verdi hvordan folk oppfører seg der inne. 

Mange sier «slett hele greia» og finn noen der ute i virkeligheten. Men det er ikke så lett det heller. Tinder er på et vis blitt et «nødvendig onde» – men om man klarer å ha et litt avslappet forhold til det hele, så trenger det ikke være så ille. 

• Liker 9
Skrevet
micromaya skrev (3 minutter siden):

Det er nettopp det at man blir sittende med så mange spørsmål rundt seg selv, eget utseende og «trinn» på Tinderskalaen som gjør at jeg synes det er noe litt trist ved hele appen…

Synes også det er rart (ganske feil) å skulle vurdere folk basert på noen få bilder, de fleste har jo ingen tekst engang.

Jeg venstresveiper vel omtrent 95% av profilene jeg får opp, men tror ikke at de 5% som da er igjen nødvendigvis er blant «topp 20». Jeg styrer bevisst unna de kjekkeste og mest blankpolerte 😊. Selv er jeg garantert utenfor den topplista. Finnes ikke fotogen, og selv om jeg ofte blir kalt «søt», er det som oftest personligheten min som gjør at folk sier det. Og den kommer jo ikke så godt frem på Tinder ;).

Jeg får riktig nok både likes og matcher, og det er blitt både dater, romanser og vennskap ut av Tinder. Men til syvende og sist tenker jeg at man må ta hele greia for det det er, og forsøke å ikke legge så mye i det. Noen matcher forsvinner med én gang, andre skriver ikke et ord. Noen forsvinner midt i en tilsynelatende hyggelig samtale osv osv. Det sier ingen ting om din verdi hvordan folk oppfører seg der inne. 

Mange sier «slett hele greia» og finn noen der ute i virkeligheten. Men det er ikke så lett det heller. Tinder er på et vis blitt et «nødvendig onde» – men om man klarer å ha et litt avslappet forhold til det hele, så trenger det ikke være så ille. 

Støtter denne tankegangen😊👌🏻

Skrevet (endret)

Det er blitt sånn fordi folk har blitt besatt av konstant validering, kvinner og menn. Datingkulturen har blitt en ukultur.

Jeg tror det fungerer å slette alt av datingapper, helt oppriktig. Jeg har vært singel i noen år og brukt Tinder, men er ferdig. Jeg håndterer ikke den unaturlige måten det hele foregår på. Ingen i den virkelige verden ville latt være å svare deg på et spm du stiller dem ansikt til ansikt, eller bare snu ryggen midt i en samtale. 

Hva angår hvem som lykkes på Tinder, så tror jeg det handler om flaks.  Utseende gir deg kanskje matches - jeg fikk masse, masse likes, og mange matcher — men det ble sjeldent noe mer. ( For å legge til; tok initiativ til de fleste samtaler også. Fikk ofte aldri svar....  Men hørte også menn si, typ «damer på Tinder som tar kontakt først skurrer det med, uansett hvor pen hun er — tenker jeg noe er feil», ikke av de på Tinder, men utenom. Hørt via kollegaer, venner av venner etc)  

Endret av pocahontas88
  • Liker 2
Skrevet

Du må skrive noe ganske sykt og fucka for å få svar av Tinders topp 20% kvinner.

"Hei. Hatt en fin dag?"  -- > Slett

"Hei. Hva er dine hobbyer?" --> Slett

"Hva slags likhetstrekk hadde din forrige sexpartner med din far?" --> Svar.

Anonymkode: 187f5...1d8

• Liker 1
Skrevet

Man må skrive noe «sykt og fucka» for å få svar av såkalte fuckboys/fuckgirls.

Når ble det feil å bare si «Hei! Har du en bra dag?» — bare for å sette i gang en samtale. 

Jeg synes det var fint når folk skrev det, og svarte alle som faktisk skrev noe. 

• Liker 4
Skrevet
pocahontas88 skrev (1 minutt siden):

Man må skrive noe «sykt og fucka» for å få svar av såkalte fuckboys/fuckgirls.

Når ble det feil å bare si «Hei! Har du en bra dag?» — bare for å sette i gang en samtale. 

Jeg synes det var fint når folk skrev det, og svarte alle som faktisk skrev noe. 

Jepp. Akkurat sånn det har blitt.

Kunne ikke vært mer enig. 

Anonymkode: 187f5...1d8

Skrevet

Det jeg ofte stusser over er at selv om man får kontakt så får jeg veldig skjelden spørsmål om hvem jeg er etc. 
Når jeg har spurt 17 spørsmål om hvem HAN er, hva han liker og hva han driver med går jeg lei. 
Aldri motspørsmål gir meg følelsen av at det ikke er noen interesse og da avslutter jeg kommunikasjonen. 
Jeg er 40 år og gidder ikke bruke tid på å forklare voksne mennesker grunnreglene i kommunikasjon. Da antar jeg bare at vi uansett ikke er en match... 
Men det er jo ikke sikkert dette gjelder deg. Bare det som er min erfaring

Anonymkode: b2f54...ec6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hei, jeg en kar som snart er 40 år og har veldig varierende suksess på tinder. Jeg får generelt mange match/likes, men relativt få som skriver. Og hvis jeg får kontakt, så viser som regel dama veldig lite interesse tilbake og gir stort sett ganske korte svar, helt håpløst med andre ord. Men over tid, så har jeg derimot hatt litt suksess på tinder og fått til en del dates, men det er langt og lenge i mellom de. 

Men jeg leser stadig vekk om at tinder er umulig for normale menn og at det bare er topp 20 prosent av karene som stikker av med damene. Jeg sitter også litt med det inntrykket, da jeg vet om ett par kjekkaser som har enorm suksess på tinder. Men på en annen side, så får jeg ofte match med ganske attraktive kvinner. Men som nevnt ovenfor, de skriver sjeldent eller viser lite interesse.

Så basert på min tinder statistikk , hvor på "skalan" ligger jeg som mann? Har en liten teori på at jeg ligger over snittet(blir så klart basert på hvor attraktive bildene mine er), men ikke når helt opp til topp 20 prosent.  Hvis jeg var veldig uattraktiv, så hadde vell ikke veldig attraktive kvinner sveipet meg til høyre? Eller sveiper mange kvinner på det  meste de også, slik som mange menn kan gjøre!?

Det samme gjelder mange av oss kvinner også, får matcher men ikke alle som skriver.

Som kvinne så skriver jeg aldri først da jeg har hørt at mange menn trykker liker på omtrent alle uten at de legger noe mer i det. Derfor tenker jeg at de får skrive først hvis de er interessert i å bli kjent.  Jeg derimot trykker aldri liker på en mann jeg ikke liker.

Anonymkode: 89b94...6b8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjenner meg som mann litt over 40 igjen i dette. Får match/likes i varierande grad, men damene startar aldri samtalen og er det ein samtale så er dei sjeldan veldig på. Korte svar, om det er svar i det heile tatt og du må dra samtalen heile tida. Verkar for meg som damene enten er nedlassa med samtalar og orkar ikkje svare eller så brukar dei det kun som bekreftelse/underhaldning.

Ein date i ny og ne blir det, men inntrykket mitt er at damene generelt er veldig lite aktive.

Anonymkode: eea7d...cda

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det jeg ofte stusser over er at selv om man får kontakt så får jeg veldig skjelden spørsmål om hvem jeg er etc. 
Når jeg har spurt 17 spørsmål om hvem HAN er, hva han liker og hva han driver med går jeg lei. 
Aldri motspørsmål gir meg følelsen av at det ikke er noen interesse og da avslutter jeg kommunikasjonen. 
Jeg er 40 år og gidder ikke bruke tid på å forklare voksne mennesker grunnreglene i kommunikasjon. Da antar jeg bare at vi uansett ikke er en match... 
Men det er jo ikke sikkert dette gjelder deg. Bare det som er min erfaring

Anonymkode: b2f54...ec6

det er min, og mange andres erfaring og. Hva ER det med folk (i dette tilfellet menn) som ikke klarer å stille spørsmål tilbake? Sitter der og tenker at her har vi en match, det er en liten interesse der - ellers hadde vi vel ikke matchet? Og så klarer de ikke stille noen interessante spørsmål tilbake.. Eller er det at de skriver med mange? Eller bare ville ha matchen som bekreftelse? Sannelig om jeg veit. Men når det er sånn de driver så kan de ikke forvente særlig sukess heller da 

Anonymkode: 1047b...26f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

det er min, og mange andres erfaring og. Hva ER det med folk (i dette tilfellet menn) som ikke klarer å stille spørsmål tilbake? Sitter der og tenker at her har vi en match, det er en liten interesse der - ellers hadde vi vel ikke matchet? Og så klarer de ikke stille noen interessante spørsmål tilbake.. Eller er det at de skriver med mange? Eller bare ville ha matchen som bekreftelse? Sannelig om jeg veit. Men når det er sånn de driver så kan de ikke forvente særlig sukess heller da 

Anonymkode: 1047b...26f

Intervju som samtaleform funker ikke for alle (menn). Det kan være årsaken til at noen faller fra i en slik chat. Jeg kan bare snakke for min egen del, men det som funker best er en ledig samtale om løst og fast der jeg bl a forsøker å finne ut om den andre har humor, meninger, verdier og evne til refleksjon. Og, ja, jeg har fått både dates og forhold på denne måten. Men blir selvfølgelig ofte hektet  av i første sving når jeg ikke klarer å engasjere meg i samtaler med standardoppsett. 

M45

Anonymkode: 16621...a68

• Liker 1
Skrevet

håper alle gir videoen en sjanse. Den gir jo litt svar på hvorfor tinder er såpass vanskelig, kanskje spesielt for menn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

håper alle gir videoen en sjanse. Den gir jo litt svar på hvorfor tinder er såpass vanskelig, kanskje spesielt for menn.

Nå er det jo kvinner her som og opplever det;) men hvem har tid til å se den videoen kan du ikke skrive hovedpoenget?:)

• Liker 1
Skrevet
wandagirl skrev (Akkurat nå):

Nå er det jo kvinner her som og opplever det;) men hvem har tid til å se den videoen kan du ikke skrive hovedpoenget?:)

Viser tall/statistikk på antall sveips, matcher, chatter, dates, tilfeldig sex og forhold til kvinner, kontra menn. Ganske oppsiktsvekkende egentlig. Stemmer nok dessverre at mange kvinner går etter topp karene og at de får mest oppmerksomhet. Tror jeg sletter appen egentlig...tar for mye fokus. Gjør at man bare blir negativ og irritert, til en viss grad.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Viser tall/statistikk på antall sveips, matcher, chatter, dates, tilfeldig sex og forhold til kvinner, kontra menn. Ganske oppsiktsvekkende egentlig. Stemmer nok dessverre at mange kvinner går etter topp karene og at de får mest oppmerksomhet. Tror jeg sletter appen egentlig...tar for mye fokus. Gjør at man bare blir negativ og irritert, til en viss grad.

Det er mange-mange-mange matcher på Tinder jeg hadde tatt en kaffe med om samtalene hadde vært noe mer enn bare hva er du for en da? hva gjør du på?. Og ofte når jeg tar mer "kontroll" over samtalen får jeg bare korte svar, uten å få et eneste spørsmål i retur. Når jeg så evt. slutter å svare får jeg bare "hallo??". Det er gjennom den innledende samtalen man kan få vist litt av egen personlighet. 

Anonymkode: 0f989...2e0

• Liker 1
Skrevet

Har du først fått match, og kanskje etablert kontakt,  så er det kun måten du kommuniserer på, som bestemmer. Glem alt som heter nivåer. Du trenger ikke skrive sykt og fucka, men du må drive samtalen fremover, og invitere den andre inn i noe hyggelig. De gangene jeg har opplevd at kvinner fader ut, så har de ikke lagt skjul på at de har gått lei av hele Tinder, og alle blindveier. De burde tatt pause for lenge siden.  

Anonymkode: e0455...846

Skrevet
pocahontas88 skrev (6 timer siden):

Det er blitt sånn fordi folk har blitt besatt av konstant validering, kvinner og menn. Datingkulturen har blitt en ukultur.

Jeg tror det fungerer å slette alt av datingapper, helt oppriktig. Jeg har vært singel i noen år og brukt Tinder, men er ferdig. Jeg håndterer ikke den unaturlige måten det hele foregår på. Ingen i den virkelige verden ville latt være å svare deg på et spm du stiller dem ansikt til ansikt, eller bare snu ryggen midt i en samtale. 

Hva angår hvem som lykkes på Tinder, så tror jeg det handler om flaks.  Utseende gir deg kanskje matches - jeg fikk masse, masse likes, og mange matcher — men det ble sjeldent noe mer. ( For å legge til; tok initiativ til de fleste samtaler også. Fikk ofte aldri svar....  Men hørte også menn si, typ «damer på Tinder som tar kontakt først skurrer det med, uansett hvor pen hun er — tenker jeg noe er feil», ikke av de på Tinder, men utenom. Hørt via kollegaer, venner av venner etc)  

Jo, det er ikke akkurat uvanlig. Folk er respektløse irl også og det gjelder begge kjønn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...