Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger deres synspunkter her.

Jeg spurte dama til svogeren min om å være fadder/gudmor jeg hadde egentlig ikke lyst, men på oppfordring fra svoger ville hun så gjerne være fadder til mitt barn og jeg spurte henne. Og hun takket ja. Jeg har en liten familie så på min side var det uansett ikke så mange å spørre , så jeg tengte det var helt greit.

Nå skal vedkommende jeg snakker om selv døpe sitt barn. Og hverken jeg eller hennes mann familie har blitt spurt om å være faddere. Bare hennes familie er faddere. Jeg tror svogeren min har blitt kuet og bestemt over lang tid og tør ikke si sin mening. Derfor har det blitt slik.

Jeg fikk bare dåpkortet i hånda og thats it. Føler jeg har gitt hele hånda til henne , men hun gir ikke en damn shit tilbake. 
 Hun kunne ihverfall ha sagt på forhånd at hun valgte de i hennes familie som fadder istedenfor å ikke si noe i det hele tatt. Merkelig oppførsel synes jeg. Og det at ingen i min svoger familie er faddere synes jeg og er veldig merkelig.  Er det normalt??
Det skal vel være like i en dåp!!!

Anonymkode: 2979c...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel strengt tatt foreldrene til barnet som bestemmer hvem som blir faddere. 
At du valgte å tilfredsstille deres egoer er ditt valg.

Det er ikke sånn at fordi du valgte dem, må de velge deg.
Så det er neppe unormalt at du ikke blir valgt, eller at noen fra svogeren din sin familie ikke blir valgt så lenge han og partneren er enig om det. De har tatt sitt valg og bakgrunnen for deres valg er det bare de som vet.

• Liker 5
Skrevet

Ok, takk for svar. Da vet jeg hva jeg skal gjøre  på MIN neste dåp👍🥳nemlig være superEGO. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, takk for svar. Da vet jeg hva jeg skal gjøre  på MIN neste dåp👍🥳nemlig være superEGO. 

Gjør hva som funker for deg og din partner. Det er jo dere som bestemmer.

• Liker 3
Skrevet

Du hadde ikke noen å velge i, i din egen familie. Derfor valgte du en svigerinne. Hun har kanskje en helt annen situasjon enn det? Om hun har søsken, velger man jo disse fremfor en svigerinne tenker jeg.. 

Anonymkode: 83d14...0fa

• Liker 1
Skrevet

Mange foreldre velger utifra hvem som er best for barnet. Hensikt med en fadder er å være en klok livsveileder. Noen foreldre velger utenfor familien for å samle opp «barnevakter», se opp for disse😂 Her velges det ikke likt. Noen velger utifra kjemi mellom foreldrene selv, og evt barn på samme alder. Velg med hjertet neste gang❤️

Skrevet

En fadder er strengt tatt en åndelig veileder for barnet... Litt rart å ikke velge den man selv ønsker som fadder for sitt barn 🤔

Anonymkode: 4e25a...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...