Gå til innhold

Er Pro Plan et godt nok hundefôr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hund som fort reagerer på ulike fôr typer og får diaré. 
nå har jeg forsøkt pro plan - kjøpt på europris og dette tåler hun veldig bra. 
men hvilke kvalitet har egentlig denne maten? 

Anonymkode: 22021...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke ett for som er bra for alle hunder uansett pris. Hunder er veldig forskjellige. Og dersom hunden har riktig avføring, fin pels og er frisk og rask så fortsetter du med Proplan. ps. Dette finnes det 1000 meninger om😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proplan er etter min mening et middels mot dårlig for om man ser på ingredienser. Det er lite animalske produkter i det, og mye fyllstoffer som ris og mais. Eks "adult all size" har 15%kylling som første ingrediens, så hvete. Er noe mere animalske produkter men det står ikke hvor mye. 

Samtidig er det viktigste hvordan din hund reagerer på foret. Om den har slitt med diaré og nå er fin i magen på Pro plan er det et godt for for denne hunden. Jeg ville på sikt prøvd å tilføre noe mere kjøtt i kosten, eks vom og hundemat eller et våtfor med mye kjøtt, sammen med pro plan foret - fordi mye animalske produkter er noe jeg synes er viktig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Du har hunder som lever lange liv på det akkurat som butikkfôr men det betyr ikke at det er sunt, kanskje hadde hundene fått enda lengre liv med bedre mat.

Jeg tror ikke det finnes noe "bra" tørrfôr, de er alle dominert av korn,mel, lite kjøtt av dårlig kvalitet og alt mulig dritt en hund i utgangspunktet ikke trenger.  Jeg personlig vil anbefale deg Orijen, Acana eller vom & hundemat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...