Gå til innhold

Jeg er sjalu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en veldig snill mann i litt over 1 mnd. Vi har møttes ofte og vi har det helt fantastisk når vi er sammen! Nå har han vært veldig opptatt de siste dagene med ei god venninne av han som han sjeldent ser ettersom hun bor et annet sted i landet. Han er en veldig ærlig gutt, og han fortalte meg før hun kom at han har vært forelsket i denne jenta tidligere, men at de bare er gode venner. Jeg liker jo at han er så ærlig, men det har jo fått meg til å bli litt stressa, fordi han har tatt mindre kontakt med meg de siste dagene. Jeg forsøker bare å bite tennene sammen, unngå å sende meldinger for ofte osv. Jeg har stor tro på vennskap mellom gutter/jenter, men når han faktisk har vært forelsket i jenta så er det jo litt ekstra vanskelig. Hva kan jeg gjøre for å slutte å være sjalu? 

Anonymkode: d7a7a...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du skjønner det selv innerst inne. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, TinaChristina said:

Jeg tenker at du skjønner det selv innerst inne. 

Enig..

Her hadde jeg ikke tatt noe mer initiativ overhodet og sett hvordan han er når han begynner å ta kontakt igjen. Jeg tror ikke dette er noe jeg hadde giddet for å være ærlig. 

Hvis han likte deg godt nok, så ville han ha gitt deg betryggende ord og samme mengde teksting som før. Man er aldri for opptatt til å tekste noen når man er forelska eller betatt. Det er i alle fall min erfaring med alle menn jeg har vært borti..

Anonymkode: f7a1e...438

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal fortelle deg et par ting om menn unge frøken.

Nummer 1. er at en mann vil alltid ha vært - eller på et tidspunkt kommer til å bli forelska eller betatt av en jentevenn. Medmindre hun sender ut traktor-vibber eller er brautete usexy som en kompis. Uansett så kunne han pult begge, både traktor og fin dame. Menn puler ALT! (Medmindre han ser ut som Brad Pitt og er en smule selektiv..)

Så du må regne med at han har vært betatt av og/eller kunne tenke seg å putte kuken i de fleste jentevennene sine. 

Og ikke fall for «hun er lesbisk», «hun er som en søster» og «hun er en bestevenninne» DETTE FINS IKKE I MANNEVERDEN. Isåfall da meget sjelden. Og tro meg når jeg sier - jeg har hørt det meste…

Nummer 2. En tidligere flørt er fremdeles - og vil alltid være et potensielt ligg for menn. Synd men sant.

Nummer 3. Folk som har «tro på vennskap mellom gutter og jenter» anser jeg som svært naive. Det virker ikke helt som de forstår at det er forskjell på gutter og jenter.

Nummer 4. At han velger å prioritere bort deg totalt for å tilbringe tid med en annen dame (for det er jo det d er), er et eneste stort rødt flagg.

Jeg skjønner godt at du er sjalu.

Jeg er sammen med en fyr uten jentevenner, eller dvs han droppa dem frivillig når vi ble sammen. Det var bare snakk om billige ligg og partyvenninner, så det var ikke noe stort tap da😅

Tenk litt over dette.. og hva DU finner deg i. Følg magefølelsen. For det går faktisk an å finne en fin mann som ikke har behov for jentevenner.

Anonymkode: f87bb...49d

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal fortelle deg et par ting om menn unge frøken.

Nummer 1. er at en mann vil alltid ha vært - eller på et tidspunkt kommer til å bli forelska eller betatt av en jentevenn. Medmindre hun sender ut traktor-vibber eller er brautete usexy som en kompis. Uansett så kunne han pult begge, både traktor og fin dame. Menn puler ALT! (Medmindre han ser ut som Brad Pitt og er en smule selektiv..)

Så du må regne med at han har vært betatt av og/eller kunne tenke seg å putte kuken i de fleste jentevennene sine. 

Og ikke fall for «hun er lesbisk», «hun er som en søster» og «hun er en bestevenninne» DETTE FINS IKKE I MANNEVERDEN. Isåfall da meget sjelden. Og tro meg når jeg sier - jeg har hørt det meste…

Nummer 2. En tidligere flørt er fremdeles - og vil alltid være et potensielt ligg for menn. Synd men sant.

Nummer 3. Folk som har «tro på vennskap mellom gutter og jenter» anser jeg som svært naive. Det virker ikke helt som de forstår at det er forskjell på gutter og jenter.

Nummer 4. At han velger å prioritere bort deg totalt for å tilbringe tid med en annen dame (for det er jo det d er), er et eneste stort rødt flagg.

Jeg skjønner godt at du er sjalu.

Jeg er sammen med en fyr uten jentevenner, eller dvs han droppa dem frivillig når vi ble sammen. Det var bare snakk om billige ligg og partyvenninner, så det var ikke noe stort tap da😅

Tenk litt over dette.. og hva DU finner deg i. Følg magefølelsen. For det går faktisk an å finne en fin mann som ikke har behov for jentevenner.

Anonymkode: f87bb...49d

Med årene har jeg kommet til lignende konklusjoner dessverre. Synd, men sant. 

TS, han høres ikke ut til å være like interessert som deg, er jeg redd. Da ville han ha sørget for å holde deg mer oppdatert. Hvis han var betatt, ville han mest sannsynlig også ha introdusert deg til henne - gode venner har aldri noe problem med å fortelle hverandre om flørtene sine tross alt! Høres ut som om han enten ikke ser på dere som noe med potensial for å vare, eller at det er noe muffens med denne andre jenta. Jeg tror muligens begge deler. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enig med de over. Studier viser det samme, dessverre. 

Jeg kan være venn med kjærestene til venninnene mine, men kun i gruppesammenheng. Jeg har ingen mannlige venner jeg henger med helt alene, for jeg vet (fra erfaring og studier på akkurat dette), at menn ser slike nære vennskap med kvinner ekstremt annerledes enn kvinner. Det er alltid potensialet for noe mer i deres øyne. 

"The results suggest large gender differences in how men and women experience opposite-sex friendships. Men were much more attracted to their female friends than vice versa. Men were also more likely than women to think that their opposite-sex friends were attracted to them—a clearly misguided belief. In fact, men’s estimates of how attractive they were to their female friends had virtually nothing to do with how these women actually felt, and almost everything to do with how the men themselves felt—basically, males assumed that any romantic attraction they experienced was mutual, and were blind to the actual level of romantic interest felt by their female friends. Women, too, were blind to the mindset of their opposite-sex friends; because females generally were not attracted to their male friends, they assumed that this lack of attraction was mutual. As a result, men consistently overestimated the level of attraction felt by their female friends and women consistently underestimated the level of attraction felt by their male friends.

Men were also more willing to act on this mistakenly perceived mutual attraction. Both men and women were equally attracted to romantically involved opposite-sex friends and those who were single; “hot” friends were hot and “not” friends were not, regardless of their relationship status.  However, men and women differed in the extent to which they saw attached friends as potential romantic partners.  Although men were equally as likely to desire “romantic dates” with “taken” friends as with single ones, women were sensitive to their male friends’ relationship status and uninterested in pursuing those who were already involved with someone else.

These results suggest that men, relative to women, have a particularly hard time being “just friends.” What makes these results particularly interesting is that they were found within particular friendships (remember, each participant was only asked about the specific, platonic, friend with whom they entered the lab). This is not just a bit of confirmation for stereotypes about sex-hungry males and naïve females; it is direct proof that two people can experience the exact same relationship in radically different ways. Men seem to see myriad opportunities for romance in their supposedly platonic opposite-sex friendships. The women in these friendships, however, seem to have a completely different orientation—one that is actually platonic."

Endret av Anonymous33
  • Liker 2
Skrevet

Gutter og jenter kan være venner, men det er sjelden at det går over til reint vennskap når én av dem først har fått romantiske følelser. 

Anonymkode: fadf0...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...