Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot slutten av året når jeg maxdato for sykemelding. Og jeg har søkt aap. Det er lite sannsynlig at jeg noen gang vil kunne returnere til jobben min som sykepleier. Nå ønsker arbeidsgiver at jeg sier opp. Jeg kjenner til utfordringene rundt dette med langtidssykemeldte/avklaring og stillinger som dermed står ubesatt. Men jeg må først og fremst tenke på meg selv og har av andre blitt rådet til å ikke si opp. At man har bedre rettigheter (uvist for meg i forhold til hva 🤷‍♀️) om man har en arbeidsgiver. Noen som har satt seg inn i dette og kan si noe om dette er tilfelle og forklare hvilke rettigheter jeg forsaker ved å si opp stillingen min? 

Anonymkode: 18bec...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Det kan være lettere å komme ut i jobb igjen om du har et bein innafor, men samtidig så får du jo ikke noe bra rykte om du hele tiden avviser jobb, så da er du jo litt like langt. Ville vel heller tatt hensyn til bedriften og heller holdt en god relasjon til dem. 

Anonymkode: 1d2f1...6e1

Skrevet

Da jeg gikk over til aap søkte jeg permisjon uten lønn. Så er fortsatt ansatt der inntil videre. Har litt kontakt med dem og besøker dem fra tid til annen. Dessuten om du ikke sier opp får du ikke hull i CV. Bare et råd jeg fikk på nav. 

Anonymkode: f62f3...b43

Skrevet

Men om du aldri skal tilbake i stillingen der, så forstår jeg ikke hvorfor du skal holde på den? Eller tenker du det er noe du gradvis kan komme tilbake til?

Anonymkode: 8bd4b...e0a

Skrevet

Hva med å høre med saksbehandler på nav, de har jo ganske grei oversikt over rettigheter og slikt?

Anonymkode: e2b21...eb2

Skrevet

Hvis det er helt urealistisk at du skal komme tilbake så kan uansett arbeidsgiver si deg opp etterhvert. 

Anonymkode: 3df3a...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...