Gå til innhold

Mor til venninne av barnet mitt, ga barnet mitt flytende melatonin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn var på overnatting for litt siden hos en venninne i klassen. Barnet mitt fortalte meg i dag at moren til denne venninnen gir barna sine flytende melatonin hver kveld. Hun ga det også til min datter siden hun sov der. Min datter er veldig rolig og sovner på flekken når hun legger seg, også når hun sover borte- hun har altså ikke behov for dette. Jeg synes også at mor skal spørre og informere meg om sånt. 

Jeg ringte denne moren og sa at jeg ikke synes det var greit, mens denne moren sa at det var reseptfritt og ufarlig. Jeg har Googlet litt og det jeg har funnet til nå ihvertfall er at det ikke anbefales til noen under 18 år. Jeg er ganske irritert. Noen som har erfaring med dette og vet litt mer? 

Anonymkode: e2cee...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

WTF? Man gir da ikke slikt til andre sine barn uten at det er pratet om og godkjent. Hadde aldri latt mitt barn få sove der igjen, vil man gi barna noe annet en mat og drikke så må man spør foreldre. Medisiner og all slags greier gir man ikke uten at det er avklart med foreldre.

Herlighet, en venninne spurte meg om guttungen kunne få en tablett med vitamin c for de andre fikk liksom. Det er sånn det skal være. 

Når det er sagt så er det faktisk ganske mange barn som får dette for å sove. Har et par venninner som har barn med diagnoser som asperger og slikt og det har faktisk vært til god hjelp for de men igjen, man gir ikke slikt til barn som ikke har behov for det. Synes det er helt hinsides at disse foreldrene ikke har mer tanke for å gi slikt til andre sine barn uten at det er avklart med det barnets lege og foreldre. For noen idioter.

• Liker 15
Skrevet

Melatonin dannes naturlig i hjernen vanligvis, men ikke hos alle. Man får resept på melatonin om man trenger det, og det er sterkere enn den som fås kjøpt reseptfritt på apoteket eller helsekost.

Jeg er helt enig at hun skulle latt være å gi det til datteren din, og at du er irritert pga det, men det er ikke farlig å få melatonin en gang slik datteren din fikk.

Det står at det ikke anbefales til barn under 18 år og det er best å snakke med legen om resept om det er noe barn under 18 trenger for å få sove, men en gang tror jeg ikke det er nødvendig å sette himmel og jord i bevegelse for. 

Du har sagt i fra til denne moren så hun gjør det sikkert ikke igjen. 

Anonymkode: 1844e...16f

• Liker 5
Skrevet

Det kan fint brukes til barn under 18 år. Kommer an på dose. Mange barn som går på adhd medisiner får melatonin for å få sove. 
uansett, så er dette langt over streken! En gir ikke andres barn sovemedisin for å få fred på kvelden 

Anonymkode: b948b...813

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gitt melatonintablett til eget barn en og annen gang det har hatt mange overnattingsgjester i håp om at både de og vi kunne få litt søvn, men jeg ville aldri vurdert å gi til andre barn. Sovner den man sover over hos er det ikke like gøy å holde leven. Har tabletter hjemme jeg kjøpte på Apoteket i USA for lettere å sovne på flyet og håp om å få jetlagen fortere ut av kroppen, reiste før covid ganske ofte frem og tilbake. Jeg hadde ikke gitt det til mine barn og meg selv om jeg trodde det var farlig.     

Anonymkode: b9276...ea7

• Liker 1
Skrevet

Hadde også reagert!

Anonymkode: 2248d...10c

• Liker 7
Skrevet

Det spiller ingen rolle om det er ufarligt eller reseptfritt. Man gir ikke barn medisiner, uten å spørre foreldrene først. Helt uakseptabelt!

Anonymkode: 3f9e6...b39

• Liker 10
Skrevet

Jeg kan ikke ta melatonin fordi jeg har en autoimmun sykdom. Denne sykdommen hadde jeg i 12 år uten diagnose. Enda en grunn til å aldri gi fremmende medisiner.

Anonymkode: bb858...cdd

• Liker 5
Skrevet

Greit at du er irritert, men ikke fuck opp vennskapet til dattera di over noe sånt. 

Anonymkode: 26e8a...5e8

• Liker 4
Skrevet

Selv om man får det reseptfritt, og det ikke er farlig. Så er det virkelig ikke greit å gi det til andre sine barn.

Anonymkode: 57eb0...a3f

• Liker 8
Skrevet

Jeg har både melatonin på resept og tabletter jeg har kjøpt på helsekost. De jeg fikk på resept virket ikke men de andre jeg har er helt gull. Gir det ikke til andre enn min sønn på 19 av og til, han sliter med å sove av og til.

Anonymkode: 62a2a...9d2

Skrevet

Hmm..... dette har jeg lest her inne før.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mitt barn var på overnatting for litt siden hos en venninne i klassen. Barnet mitt fortalte meg i dag at moren til denne venninnen gir barna sine flytende melatonin hver kveld. Hun ga det også til min datter siden hun sov der. Min datter er veldig rolig og sovner på flekken når hun legger seg, også når hun sover borte- hun har altså ikke behov for dette. Jeg synes også at mor skal spørre og informere meg om sånt. 

Jeg ringte denne moren og sa at jeg ikke synes det var greit, mens denne moren sa at det var reseptfritt og ufarlig. Jeg har Googlet litt og det jeg har funnet til nå ihvertfall er at det ikke anbefales til noen under 18 år. Jeg er ganske irritert. Noen som har erfaring med dette og vet litt mer? 

Anonymkode: e2cee...fdf

WTF!!! Om hennes  barn får det(etter råd fra legen og ikke seg selv) så ok. Men gir ikke til andre sine barn!! Dette hadde jeg tatt videre..Så hun ikke gjør det med flere..

Anonymkode: 34c1e...437

• Liker 2
Skrevet

For å snu på det: hvorfor lar du barnet ditt sove hos noen du kjenner så dårlig?! 

At barnet fikk Melatonin uten at du visste det er jo ingenting mot så mye annet som kunne skjedd….

Anonymkode: bfed7...5f0

• Liker 1
Skrevet

Dette tror jeg rett og slett ikke på. INGEN er så blåst at de gjør noe sånn. 

Anonymkode: c77a8...525

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...