AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hei! Hva skjer dersom en ung kvinne fra en familie, hvor familien er ekstreme på å følge reglene til islam, har sex før ekteskap? Jeg vil gjerne høre fra både dere som kommer fra disse familiene selv, og fra dere som har hørt historier fra og om slike familier. Anonymkode: 9d4e8...0e6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Kommer vel an på familie til familie. Sex utenfor ekteskap er ikke lov i islam, det er haram. Det er gode grunner til dette. Blant annet kjønnssykdommer, tålmodighet, eventuelle graviditeter hvis man ikke vet hvem faren er.. Hadde det vært min datter, hadde jeg først og fremst klandret meg selv for at jeg har gjort noe galt, gitt for lite info, for mye press og mas, men det er jo en naturlig del av det å vokse opp og leve og feile. Hun er fortsatt min datter. Det eneste som kan være lurt, er å snakke med barnet sitt om at man venter til man er gift, for det er det som er riktig og likt av Allah. Og det er noe vi prøver på. Det er ikke vår oppgave som foreldre å straffe noen, vi kan oppmuntre til å gjøre det som er riktig, oppmuntre til å unngå feil vei. Nå vet ikke jeg hva slags historier du leter etter, eller.. Jeg har en anelse. Men hva skal du med disse historiene her på et ikke muslimsk forum? 😅 Anonymkode: dd13c...b4e 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kommer vel an på familie til familie. Sex utenfor ekteskap er ikke lov i islam, det er haram. Det er gode grunner til dette. Blant annet kjønnssykdommer, tålmodighet, eventuelle graviditeter hvis man ikke vet hvem faren er.. Hadde det vært min datter, hadde jeg først og fremst klandret meg selv for at jeg har gjort noe galt, gitt for lite info, for mye press og mas, men det er jo en naturlig del av det å vokse opp og leve og feile. Hun er fortsatt min datter. Det eneste som kan være lurt, er å snakke med barnet sitt om at man venter til man er gift, for det er det som er riktig og likt av Allah. Og det er noe vi prøver på. Det er ikke vår oppgave som foreldre å straffe noen, vi kan oppmuntre til å gjøre det som er riktig, oppmuntre til å unngå feil vei. Nå vet ikke jeg hva slags historier du leter etter, eller.. Jeg har en anelse. Men hva skal du med disse historiene her på et ikke muslimsk forum? 😅 Anonymkode: dd13c...b4e Jeg er ikke muslimsk selv, og har prøvd å finne informasjonen jeg leter etter på internett, men finner ikke så gode svar som jeg skulle ønsket. Derfor jeg spør her. Finnes mange norske muslimer, som har vokst opp med deres regler. dette er jo heller ikke ett kristent forum, men det er ett forum hvor man kan ta for seg alle slags temaer. Jeg ønsker svar fra en muslims synsperspektiv, noen som vet hva konsekvensene kan bli, og ikke bare det en forfatter har skrevet. Jeg søker informasjon fra de ekstreme tilvfellene, ikke fra normale norske muslimske familier hvor det finnes rom for å prøve og feile. Dette fordi jeg kjenner en familie i det litt mer ekstreme tilvfellet, men som utenforstående er det vanskelig å sette seg inn i hvor vanskelig dette er for dem. Anonymkode: 9d4e8...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Hva skjer dersom en ung kvinne fra en familie, hvor familien er ekstreme på å følge reglene til islam, har sex før ekteskap? Jeg vil gjerne høre fra både dere som kommer fra disse familiene selv, og fra dere som har hørt historier fra og om slike familier. Anonymkode: 9d4e8...0e6 De praktiserende kristne har samme regel. Er en grunn til at folk gifter seg svært tidlig på Sørlandet og andre bibelbelter. Anonymkode: ccad1...a79 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Hva skjer dersom en ung kvinne fra en familie, hvor familien er ekstreme på å følge reglene til islam, har sex før ekteskap? Jeg vil gjerne høre fra både dere som kommer fra disse familiene selv, og fra dere som har hørt historier fra og om slike familier. Anonymkode: 9d4e8...0e6 Er vel feil underforum Anonymkode: ccad1...a79 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 Skal ikke si jeg vet alt, men filmen «Hva vil folk si» handler litt om det å være ung muslim i Norge. Anonymkode: 724db...d49 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 Hvis familien er veldig konservativ så kan man enten bli fryst ut eller måtte gifte seg for å redde familiens ære. Anonymkode: 5580e...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal ikke si jeg vet alt, men filmen «Hva vil folk si» handler litt om det å være ung muslim i Norge. Anonymkode: 724db...d49 Den filmen er fiction. Anonymkode: c0db4...a0d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis familien er veldig konservativ så kan man enten bli fryst ut eller måtte gifte seg for å redde familiens ære. Anonymkode: 5580e...d0c Det samme om familien er konservativ kristene Osv. Anonymkode: 06e28...22d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det samme om familien er konservativ kristene Osv. Anonymkode: 06e28...22d Ja det er jeg fullstendig klar over. Men nå spurte ts spesifikt om konservative muslimer. Anonymkode: 5580e...d0c 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er jeg fullstendig klar over. Men nå spurte ts spesifikt om konservative muslimer. Anonymkode: 5580e...d0c Hva så? Kan jeg ikke få nevnr kristene? Det er lov og kritisere Islam men ikke Andre religioner? Anonymkode: 06e28...22d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De praktiserende kristne har samme regel. Er en grunn til at folk gifter seg svært tidlig på Sørlandet og andre bibelbelter. Anonymkode: ccad1...a79 Var ikke helt dette jeg lurte på... Handlingen er gjort, hva skjer innom husets fire vegger? Det er heller ikke snakk om slik vi har det i Norge, men tilflyttende fra andre land som praktiserer sin kultur. Anonymkode: 9d4e8...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Den filmen er fiction. Anonymkode: c0db4...a0d Hvordan vet du det? Anonymkode: 06e28...22d 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis familien er veldig konservativ så kan man enten bli fryst ut eller måtte gifte seg for å redde familiens ære. Anonymkode: 5580e...d0c Hva skjer dersom familien mener deres barn nå må gifte seg, mens mannen hun var med ikke ønsker dette, og han ikke har en religion, derfor er ikke hans ære truet på samme måte? Altså, hva skjer med jenta? Anonymkode: 9d4e8...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #15 Skrevet 10. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Var ikke helt dette jeg lurte på... Handlingen er gjort, hva skjer innom husets fire vegger? Det er heller ikke snakk om slik vi har det i Norge, men tilflyttende fra andre land som praktiserer sin kultur. Anonymkode: 9d4e8...0e6 Alle skjønner at dette er en Av mange tråder rettet for og kritisere muslimer. Uansett så er det slik at både konservative kristene og konservative muslimer er strenge med sex før ekteskap. Alle kan få never det de vil selvom tråden handler om og shame muslimer. Uansett er konservative kristene Osv like strange. Anonymkode: 06e28...22d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #16 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva så? Kan jeg ikke få nevnr kristene? Det er lov og kritisere Islam men ikke Andre religioner? Anonymkode: 06e28...22d Det var ikke kritikk ovenfor religionen. Som sakt, så leter jeg etter svar i de ekstreme tilfellene, ikke de typiske normale norskmuslimske tilfellene. Anonymkode: 9d4e8...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 Ikke bit på det er ikke lov og nevne andre en muslimer I denne tråden derfor er dette en av mange trolle tråder ment for og Shame muslimer. Anonymkode: 06e28...22d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: De praktiserende kristne har samme regel. Er en grunn til at folk gifter seg svært tidlig på Sørlandet og andre bibelbelter. Anonymkode: ccad1...a79 Dette! Anonymkode: 06e28...22d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva så? Kan jeg ikke få nevnr kristene? Det er lov og kritisere Islam men ikke Andre religioner? Anonymkode: 06e28...22d Hæ? Jeg blander da ikke inn hvordan folk gjør det i alle andre religioner når ts spør om hva som skjer i en spesifikk religion. Anonymkode: 5580e...d0c 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #20 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle skjønner at dette er en Av mange tråder rettet for og kritisere muslimer. Uansett så er det slik at både konservative kristene og konservative muslimer er strenge med sex før ekteskap. Alle kan få never det de vil selvom tråden handler om og shame muslimer. Uansett er konservative kristene Osv like strange. Anonymkode: 06e28...22d Dette besvarer fortsatt ikke spørsmålet. Jeg ønsker svar på hva som kan skje i slike ekstreme tilfeller. Ikke normale tilfeller. Alle vet da at muslimer ikke er terrorister, men at det er de få ekstreme som kan tenke på slike handlinger. eller har ikke du klart å lære forskjellen på ekstreme tilfeller og normale? Anonymkode: 9d4e8...0e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå