Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å skrike og kaste ting? Å kjefte når man ikke får det akkurat som man vil, feks ikke få sex når man ønsker..? Mye banning og slåing/dunking i veggen.. 

Eller om man kontrollerer hva den andre kan sende av meldinger til andre… osv… 

Anonymkode: f1b5e...3bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uavhengig av hvordan man definerer det så høres det ikke ut som noe greit forhold å være i. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 9
Skrevet

Jeg vil si det er det ja. Hadde i hvert fall aldri godtatt det der i et forhold.

Anonymkode: 281f1...c80

• Liker 4
Skrevet

Ja. det vil jeg nok si.. Har for så vidt utøvd noe av det selv, uten å skjønne at det var psykisk vold før lenge etter. Det bør ikke godtas i et forhold, nei. 

Anonymkode: 3125c...3e6

• Liker 2
Skrevet

Det er psykisk vold, slikt må man bare komme seg vekk fra for den slags endrer seg ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Spør deg selv: Er det slik du ønsker å ha det? Drit i om det kalles psykisk vold! Dette er virkelig ikke grei oppførsel! (Synes JEG ihvertfall!). Han høres ut som en liten drittunge (bortsett fra sex-biten). Ser for meg sinnataggen (statuen). Er nok ikke mange som hadde holdt ut lenge med en sånn fyr! Antar at det er ting som binder deg til han siden du ikke har forlatt han? Forsørger han deg? Har dere barn sammen? Er du pleietrengende? Tror du ingen andre vil ha deg? Har du traumer fra barndommen?

Anonymkode: f8417...33d

• Liker 1
Skrevet

Google Per Isdals definisjon av vold. Det er vold

Anonymkode: d294f...b42

• Liker 1
Skrevet

Hva, er han to år eller hjerneskadd? Ingen voksne oppfører seg sånn. Jo, forresten eksen. Han kasta mobilen sin rett i veggen og slo ting vilt rundt seg. Kort i vekst men like dramatisk som en husky på biltur… 

Anonymkode: 64223...d33

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spør deg selv: Er det slik du ønsker å ha det? Drit i om det kalles psykisk vold! Dette er virkelig ikke grei oppførsel! (Synes JEG ihvertfall!). Han høres ut som en liten drittunge (bortsett fra sex-biten). Ser for meg sinnataggen (statuen). Er nok ikke mange som hadde holdt ut lenge med en sånn fyr! Antar at det er ting som binder deg til han siden du ikke har forlatt han? Forsørger han deg? Har dere barn sammen? Er du pleietrengende? Tror du ingen andre vil ha deg? Har du traumer fra barndommen?

Jeg har omsider kommer meg vekk fra han, men jeg sliter sånn med vonde tanker og følelser etter mange av hendelsene, det var derfor jeg lurte på om det er en slags vold eller om det er meg det er noe galt med. :( Det er mange flere ting enn det jeg skrev i hovedinnlegget, enda vi var sammen under ett år. 

Skrevet

Ja, det er psykisk og materiell vold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har omsider kommer meg vekk fra han, men jeg sliter sånn med vonde tanker og følelser etter mange av hendelsene, det var derfor jeg lurte på om det er en slags vold eller om det er meg det er noe galt med. :( Det er mange flere ting enn det jeg skrev i hovedinnlegget, enda vi var sammen under ett år. 

:klem:

Får du snakket med noen om dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke deg det er noe galt med. Jeg kom meg også vekk etter flere år, og kjenner meg igjen. Det går bra med meg nå, men det tok tid. Anbefaler deg å snakke med noen profesjonelle, du har vært gjennom noe veldig tøft og trenger å bli trygg på deg selv igjen ❤

Anonymkode: 54248...e2c

• Liker 1
Skrevet

Dette er voldelig, og ingen fortjener å lide denne oppførselen fra noen

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok. Jeg tenkte kanskje du lurte på om du trodde at det "måtte være vold" for at du kunne gå fra han. Så godt at du har gått fra han. Som du merker, så er det fortsatt en lang vei å gå. Ja, dette er psykisk vold. Du trenger ikke hans bekreftelse på det. Det kommer du aldri til å få. Men bare vit det inni deg at han har vært voldelig mot deg, og det har påført deg skade. Det han har gjort mot deg er fordi det er noe galt med han! Ikke fordi det er noe galt med deg, eller fordi du ikke er god nok, eller fordi du gjorde noe galt. Du var på feil sted til feil tid. Han trengte en dørmatte, og der var du. INGEN har rett til å bruke deg som dørmatte!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

:klem:

Får du snakket med noen om dette?

Nei, egentlig ikke. Jeg vet ikke hvem i så fall. Kunne tenkt meg å prøve en sånn hjelpechat hvis det finnes. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok. Jeg tenkte kanskje du lurte på om du trodde at det "måtte være vold" for at du kunne gå fra han. Så godt at du har gått fra han. Som du merker, så er det fortsatt en lang vei å gå. Ja, dette er psykisk vold. Du trenger ikke hans bekreftelse på det. Det kommer du aldri til å få. Men bare vit det inni deg at han har vært voldelig mot deg, og det har påført deg skade. Det han har gjort mot deg er fordi det er noe galt med han! Ikke fordi det er noe galt med deg, eller fordi du ikke er god nok, eller fordi du gjorde noe galt. Du var på feil sted til feil tid. Han trengte en dørmatte, og der var du. INGEN har rett til å bruke deg som dørmatte!

Takk for gode ord. ❤️ Både fra deg og dere andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...